16 Şubat 2011 Çarşamba

Balkabaklı Kek, Üzeri Balkabağı Püresi, Onun da Üzeri Kaymak



Balkabağını tuzluya yakıştırıp tavuğun yanında servis ettim, bi de üstüne tatlı halini fotoğrafladım sizler için. Kabak tatlısı sık pişer oldu bizim evde bu sene, sevgilim bir çatal alıp çekilse de çocuklar ve ben seviyoruz.

-Kaymakla birleştirip bi tatlı yapsan

dedi durdu çatalını usulca tabağın yanına bırakırken. Yaptım işte, ama bir lokma dahi yiyemedi, ayıramadık, hepsini bitirdik. Çoluk çocuk, yeğenler, yenge, anneanne, dede hep birlikte yedik biz.

Tam ölçülü tarifim yok bugün. Muhtemelen kaymakla bir kez daha buluşturulur kabak bizim evde. Şimdilik kabaca söylersek yumurta ve şeker çırpılıp az üzüm pekmezi, az portakal suyu katılacak. Portakal kabuğu rendesi, tarçın, balkabağı rendesi, sıvıyağ eklenip karıştırılacak. Sonra un ve kabartma tozu birlikte elenecek, kuru üzüm, ceviz katılacak. Yağlanmış bir tepsiye incece dökülecek, sıcak fırında kürdan testini geçinceye kadar pişirilecek. Kabaca ölçü verebilirim aslında. Ama yok olmaz, ya tutmazsa?

Önerdiğim tarifleri deneyen sevgili blog arkadaşlarımın beğenileri mutlu ediyor tabii. En son dün sevgili Seval uğrayıp güzel yorumunu bırakmıştı. Ama blogu olmayan, google amcadan gelip deneyen, sonra üşenmeyip, zahmet eden, memnuniyetlerini belirten okuyucuların yorumları daha mutlu ediyor ne yalan söyleyeyim. Ağzım kulaklarıma varıyor, evdekilere anlatıyorum gururla, daha dikkatli, daha özenli olmaya gayret ediyorum.

Herkese öpücükler benden, böyle geri dönüşlerini bir bir hatırlayamadığım bütün yemek severlere, Nilay Hanım'a, bir de Avusturalya'ya Ayten'e.

(nerelerdesin, sesin çıkmıyor, pestil zamanı geldi mi sizin oralarda? )



27 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm bu müthiş harika şeyi ben yapayım mı?
ölçülendireyim mi?
bi heves geldi bana:)
bugün denemeler için geç kaldım ama yarın ilk iş bu işi yapacağım ben..ve biliyorum ki benim sana ger dönüşlerim de seni mutlu ediyor:)
boynuz kulağı geçti diyorsun:)
o içten yorumlarının hastasıyım biliyormusun:)
seni çok seviyorum ablacım..
muhabbetle:)
ve herşey geçer çok iyi biliyorum..
geçti bile:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ohhh kat kat lezzet... Nefis bir görüntü...

Online Decoration dedi ki...

Nefis görünüyor, elinize sağlık. Şimdi tam yemek zamanı, üstüne bu tatlı ne iyi olurdu:) Sevgiler...

Canan Zerkinli dedi ki...

baal gibi bir tatlı :) bakarken oooy oyyy ooooooooyyy dedim :) ellerize saglııkk..

Saglıklımutfak dedi ki...

çok şık ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun.

Duru Mutfak dedi ki...

Ben de hafta sonu kepekli un ve esmer şekerli balkabaklı kek yaptım. Küçük bir dilim yedim kalanını anneme gönderdim. Enfes oluyor tavsiye ederim.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Kıskanıyorum ama sizin ailede kolestrol problemi yok galiba :))))Böyle kaymaklı tarifler valla canım çekiyor, ama ben hala künefeyi bekliyorum yoksa ben yapacağım haberin olsun

YeMeK vAkTi dedi ki...

Daha ne olsun daha ne istiyorsunuz daha ne bekliyorsunuz der gibi bir başlık olmuş bu canım ellerine sağlık:)

mine dedi ki...

ne kadar değişik olmuş , bir de tavukla servis etmek daha da değişik bir fikir aklına, ellerine sağlık canım

ebru dedi ki...

Neclacım her zaman ki gibi anlatım ve fotoğraf harika. Bayılıyorum ben senin yazılarını okumayı. Keke diyecek yok zaten.Ellerine sağlık.

sibelyalcincom dedi ki...

Kat kat çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)))

humeyra dedi ki...

Kabakla arası yokmuş demek ki, kaymak maymak bahane. Yoksa bu şey yenmez mi :)
Bu arada etkinliğime davet etmeye geldim sizi de.
Pastakolik etkinliği sırası bende. Konum kahvaltı. Siz de çocuklarınıza sürekli farklı kahvaltılar hazırlıyorsunuz, gözümden kaçmadı :) Beklerim.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh her katinda ayri bir lezzet :) ellerine saglik!
sicacik sevgiler

Unknown dedi ki...

bu aralar bizim evde de çok yeniyor:)ellerine sağlık ye diyor oradan.
sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

VE GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM EMEĞİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER...

Nilgün dedi ki...

Sevgili Necla
Sayfanı açar açmaz görüntü beni mest etti. Ne güzel fotoğraflamışsın. Ama net bir ölçü isterim bilesin. (lütfen) Ellerine ve emeklerine sağlık..

Unknown dedi ki...

İnsan başka ne ister ki?

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Necla ablacım bu ne nefis bir görüntü böyle, yazıyı okumadan önce saniyelerce izledim fotoğrafı:)..
Balkabağı bizim evde de çok sevilir. Mevsimindeyken bol bol yapıp yemeli.
Ellerine sağlık:).
Sevgilerimle.
aslı

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm kekleri fırından çıkardım:) topkek yaptım ama:)
kabak püresini de misafirler gelince sereceğim üstüne kaymakla birlikte:) şimdi bir tane hazırlıyorum hemen fotoğrafı çekmek için:) akşama yayınlarım nasipse:) güzell oldu güzell hemde çok güzeell:)

marifet ellerimizde dedi ki...

ee daha ne olsun.kimbilir ne guzel olmuştur...yanında çayy ılık esen rüzgar ve boğaz manzarası:)olurmu??????

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım yayında:)
inşallah beğenirsin:)
öpüyorum kocamann:)

Unknown dedi ki...

el el üstünde el kimin üstünde
nefis bir görüntü herzamanki gibi Neclacım eline sağlık

Safran dedi ki...

MutlAka denenecek, sevdiklerim ibir araya koymusun portakal ve tarçin balkabagi... Ellerine saglik canim....

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık harika bir kek balkabağını çok severim sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

canısı ellerine sağlık.nasıl güzel görünüyor anlatamam.baştan sona balkabağı lezzeti.
üstelik kaymaklı.
kim hayır diyebilir ki:)
elin kolun dert görmesin şifa olsun arkadaşım.sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Narine'm,aşkım aşkım ben bundan da istiyorum canım..Herhalde sana geldiğimde bir 10 kg alıp dönerim diye düşünüyorum..))

Mutfak Havlusu dedi ki...

İşte böyle ölçüsüz işler birde çok güzel olmuyor mu!
Bende alışmışım işleri böyle götürmeye ama burayada tarif yazmalıyız yaa o sorumlulukla kılı kırk yarıp tarif yapmaya çalışıyoruz ama o göz kararı olanlar sanki yeri geldi mi daha bir nefiz oluyor:)
Ne güzel bu sene kaç kere niyetlenip ben balkabağı ile bir pasta dahi yapamadım ah ah bitmeden yapmak lazım..senin ellerine sağlık olsun..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin