21 Şubat 2011 Pazartesi

Siyah Havuç ve Pancar Çıtırları



Bir önceki pancar sote ve bugünkü çıtır pancar tarifini yılını ve sayısını dahi bilmediğim eski bir Afiyetle dergisinde bulmuştum. İyi hatırlıyorum, Umut'un ilk yaşına doğru, sene 98 olmalı. Yemek yapmayı yeni öğrenmeye çalıştığım, evde salçası fazla, suyu duru yemekler yediğimiz yıllar. Kek, börek hak getire, hazır yufkadan ıspanaklı börek yapabilmek için çırpındığım vakitler.

Anneme tek tek ölçü sorardım, sabırla anlatırdı. Bu kadar beceriksizliğim yetmezmiş gibi, bir de tutup dergiler alıyorum. Fotoğraflara bakıp iç geçiriyorum. İki saaat memede kestiren, sonra gözlerini açıp bana iş güç yaptırmayan Umut'a çorba pişirivermiştim başka bir sayısından. Ezogelin çorbası, ne dediyse yapmışım, pek bir güzel olmuş çorbam. Gururlanmışım, oğlana da içireyim diyorum. Soğuk cam kaseyi çorba tenceresinin üzerinde bir elimle tutup, diğer elimde kepçeyle doldurmak niyetindeyim. Daha ilk kepçede kase ortadan ikiye ayrılıp, bir yarısı tencerenin dibini boylamış, ilk ezogelin çorbam çöpe gitmişti. Şimdi anımsayıp gülmek güzel, ya o günkü keyifsizliğim?

Dergide patatesle birleşmiş pancarlar, ben siyah havuç kullandım, daha çıtır oldu. Mısır unu da benim katkım, deneyin, memnun kalacaksınız.

Malzemeler:

  • 2 adet pancar
  • 1 adet siyah havuç
  • 1 yumurta
  • Mısır unu
  • Tuz karabiber
  • Kızartmak için tereyağ
  • Süzme yoğurt

Hazırlama:

Pancarları ve havuçları soyup, rendenin iri tarafıyla rendeleyin.

Tuz karabiber serpip, bir yumurta kırın.

Harcı tutacak kadar mısır unu ekleyip karıştırın.

Kalın dipli bir tavayı kızdırıp, tereyağını eritin.

Harçtan kaşıkla alıp, tavaya bırakın.

Her iki tarafını da güzelce kızartıp, yanında ister sarımsaklı, ister sade süzme yoğurtla servis yapın.

16 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım bilmezmiyim o ilk acemilikleri iki saatte yarım kilo biberden dolma yapmıştım. Pancarlar pek bir güzel duruyor ellerine sağlık sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, ellerinize, emeğinize sağlık çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

Damak Tadı dedi ki...

Hepimizin öyle güzel,tatlı anıları var Narine'm..Ben o günleri böyle hatırlıyorum devamlı..))

Üstelik tereyağ da kızarttın..Çok lüks görüyorum seni bu çıtırlar için canım..Kokusunu hissedip tadını almış kadar hissettim bir an..)Harikasın aşkitommmm,canımsınnnn..)Seni kocaman öpüp verimli bir hafta diliyorum..))

marifet ellerimizde dedi ki...

ÇOK ORJİNAL:)
EMİNİM HARIKA OLMUŞTUR.ELLERİNE SAĞLIK..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nedense pancarı patlıcan okumuşum, patlıcan bunun neresinde diye bir daha okuyunca pancar olduğunu anladım :)) Mücver gibi olmuş bu çıtırlar... Ama pancar soteyi daha bir beğendim, ellerine sağlık komşum :))

lezzet sarayı dedi ki...

ben hep en başından beri marifetliyim dermişim yalanları söylermişim.ellerine sağlık harika görünüyorlar.

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablam tebessümle okudum:)
harikasın sen:)
ellerine sağlık bu tarifinde beni hayretlere düşürdü:) şu siyah havuçtan bir bulabilsemm ahh:))

Unknown dedi ki...

Narinim bu bir nevi mücver sanırım, sanki bana onu çağrıştırdı. Havuç en bayıldığım sebzedir o zaman bu çıtırlar nefistir bana göre. Ellerine sağlık komşum..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NARİNİM,DEĞİŞİK BİR TARİF EMİNİM HARİKADIR...

gibi dedi ki...

Pancar sote de bu tarif de çok ilginç geldi..Siyah havucun ve pancarın suyunu çok severim ama bu hiç aklıma gelmezdi denemeliyim.Ellerine sağlık..

yemekbiraşk dedi ki...

acemilikleri okumak çok keyifli oluyor hani:)
eline sağlık sevgilerimle

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerine sağlık canım ne güzel anlatmışsın mutfakta insanın başına neler neler geliyor değilmi:))
Sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

siyah havuçlar!!! yaşasın bir tarif daha buldum! ellerinize sağlık!

Unknown dedi ki...

Hep aynı yollardan geçtik ilk yaptığım pilav püre kıvamında olmasına rağmen babanga zavallı ben üzülmeyeyim diye 2 tabak yemişti de neden sonra yerken nasıl da zorlandığını anlatmıştı.Ellerine sağlık canım Ankaralım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim degisik hos bir tarif.. sevgiler

Nilgün dedi ki...

O acemilikleri hep yaşadık ama etrafıma bakıyorum da ilk yıllarda bişi yapamayanlar şimdi mükemmel bir eş, anne ve ev hanımı. Çorban mükemmel ellerine sağlık, siyah havuç bulur bulmaz deneyeceğim. Sağlık ve sevgiyle..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin