7 Şubat 2011 Pazartesi

İncir Tatlısı (cevizli, kaymaklı...)



İnsanoğlunun en eski besinlerinden, Havva'nın yapraklarıyla bedenini örttüğü, ancak Ağustos sonunda kavuştuğumuz güzel incir. Kleopatra incir sepetine gizlenmiş bir yılan tarafından sokulup ölmüştü. Akdenizlilerin yüzyıllar boyunca temel gıdası olmuş bu ballı meyve kurutularak her mevsim tüketebilme şansı yaratılmış. Dünyanın en güzel incirleri Anadolu'da yetişir. Sevgili Selma ve Aslı, baştan çıkaran tarifler istemişler. Görüp de ay diyetteyim istemez diyemeyeceğiniz nefis bir tatlı. İncir, cevizle birlikte şerbete doymuş, bir de kaymakla katmerlenmiş. Kim dayanabilir ki? Yapmak isterseniz:

Malzemeler:

  • 1 kg kuru incir
  • 1 lt su
  • 1 kg toz şeker
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 200 gr süt kaymağı
  • 100 gr ceviz içi

Hazırlama:

Kuru incirleri iki saat ılık suda bekletin, yirmi dakika kaynatın ve süzün.

Su ve şekeri kaynatıp, şerbet yapın, ocaktan almadan bir dakika önce limon suyu ekleyin.

Sıcak şerbeti incirlerin üzerine dökün ve iyice çekmelerini sağlayın.

Şerbet soğuduğunda incirlerin karnını yarıp, içlerini iri dövülmüş ceviz ve kaymakla doldurun.


23 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Neclacığım sabah sabah ne yaptın sen öldüm bittim vallahi. Ben de istiyoruuuuuum. Ellerine sağlık canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller
ellerine sağlık canım
mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle

pelince dedi ki...

Ben isterim mesela ;) cevizli ve kayısılı olarak bende denemiştim,parmaklar yeniliyor kesin garanti;) Neclacım ellerine sağlık,kuzulara şifa olsun..
ellerine sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum.

Hülya dedi ki...

Kuru inciri tazeden daha çok severim.
Tatlısına da bayılırım ellerine sağlık, sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçektende baştan çıkaran olmuş arkadaşım.harika.bayıldım incire.ellerine sağlık.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

offf süper ellerine sağlık narincem:) Ailecek kuru inciri çok severiz:) bayıldım

YeMeK vAkTi dedi ki...

of of off olsada yesem narinim.Ceviz ve incir ikilisine zaten bayılırım birde kaymak olursa tadından yenmez:)

Unknown dedi ki...

OFF Kİ NE OF ELLERİNE SAĞLIK İNCİR BİR HARİKA GÖRÜNÜYOR.
SEVGİLERİMLE...

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim ellerine saglik, ne cok severim inciri ama hic yemedim boyle tatlisini:)

Sevgilerimi gonderiyorum ve de cok guzel, ama herseyiyle guzel bir hafta diliyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm müthiş birşey bu:)
annemle incir almıştık:)
yapacağız kısmetse..
görüntüsüne bittik:)
babam iş sebebi ile gidiyor ana kız sefa süreceğiz:)
ellerin dert görmesin ablacım:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Aman aman ellerinize sağlık.Enfes damak çatlatan bir görüntü..

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

ne muhtesem bir lezzettir bu. off ya tadi damagima geldi. bugun-yarin yapmaliyim. Ellerine saglik...
sevgiler

Mimosa Café dedi ki...

ay ay bitirdin beni ekran karşısında :) süper ötesi neclacım ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

nasıl güzel olur ısırınca şerbeti çıkar ceviz dişlerinin arsaında ezilirken kaymak tadını damağında hissedersin hımmmm

Behiye Sönmez dedi ki...

oy oy bu tatlıya eşim bayılır :)ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bugünlerde incirin arasına ceviz koyup yiyesim var zaten. Yapmışsın yine yapacağını komşum. Resmen aş eriyorum bu tatlıya. Ellerine sağlık..

Serap dedi ki...

İnsanın uzanıp bir tane alası geliyor. Tazesini değil ama kuru inciri çok severim Ellerinize sağlık.

Tijen dedi ki...

Tam afrodizyak olmuş bunlar Necla'cığım!

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim sunum harika olmus.. tadida eminim nefisssdir.. sicacik sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Blog arkadaşlarımı gezerken aç olmak istemiyorum. Gerçekten de ye beni diyor. Ellerinize sağlık..

NzlGl dedi ki...

Diyet yaptığım zamanlarda bile yediğim bir tatlı. Elinize sağlık

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bayılırım, bayılırım, tek geçerim...

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

Sevgiler

Selma&Aslı

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin