11 Şubat 2011 Cuma

Kaşarlı Milföy Çıtırları



Bir kahvaltı önerisi daha gelsin. Öyle zor değil, kimselerin bilmediği bir icat değil. Bildiğin milföy hamuru. İşimizi kolaylaştırdığından, yapımı bütün günümüzü alacağından, marketlerin dondurucularına elimizin kolayca uzandığı milföylerle yapılmış, arası peynirli işte. Bile bile sepete atarız, içindeki tereyağ değil. O da ne! Dolapta bakışıyoruz, tereyağlı yazıyor üzerinde. Hem fazla da değil, diğeriyle az bir fiyat farkı var. Okumadan alıyorum. Evde okumaya başladığımda yaşadığım kandırılmışlık hissi çok fena. Yüzde bir oranında tereyağ aroması var! Tereyağ yok, yalnızca aroması var! Piyasadaki pek çok ürün gibi. Fındık aromalı kahvelerde bir gram fındığın olmayışı gibi, cipslere eklenen biftek aroması gibi. Sadece pişerken hoş bir tereyağ kokusu yayılıyor fırından.

Yapmak isterseniz, kaşarlı milföy çıtırları için:

Malzemeler:

  • 6 yaprak milföy hamuru
  • 200 gr kaşar peyniri
  • 2 yumurta sarısı
  • Susam


Hazırlama:

Milföy hamurlarını hafif donuk kalacak şekilde çözdürüp, ikiye bölün.

Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri koyup, çapraz köşeleri uçlarından tutarak ters yönlerden ortaya doğru katlayın.

Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, susam serpin.

Önceden ısıtılmış 220 derece fırına verip, kızarana kadar pişirin.

Soğutmadan, ılıkken serviz yapın.


17 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok beğendim bunu.harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.insallah deneyecem.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ah bu milföyler dimi ablacım:)
yaşadığımız şeyleri izler gibi nasıl da anlatıverişyorsun hayranım kalemine:)yada klavyene:)
sonuç olarak milföyle hazırlanmış bu kaşar peynirli çıtırlar nefiss:))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

mutfakların en hızlı,
en haşarı kurtarıcısı :)))))))
eline sağlık narinim.

Unknown dedi ki...

BİZ DE ÇOK SEVEREK YAPIYORUZ MİLFÖY.HAFİF VE ÇITIR ÇITIR GELİYOR BANA ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLERİMLE..

sibelyalcincom dedi ki...

Bende dolapta her zaman bulunduruyorum ani bir misafir geldiğinde kurtarıcı oluyor ellerinize sağlık
Sevgiler:))

yeşim dedi ki...

bak ben bu çubuklara bayılıyorum çorbada,kahvaltıda,salataların yanında yada 5 çayına çok güzel eşlik ediyor...ellerine sağlık neclacım harikasın...öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ankaraya geldiğimde bir kahvaltı etsek seninle diyorum
ellerine sağlık Neclam

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çıtır çıtır tam bir lokmalık
pratik bir lezzet ellerine sağlık güzel komşum

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

pratik, lezzetli ve sunumu hos :) ellerine saglik canim.. afiyet sekerler olsun..

sicacik sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM İNANAILMAZ GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ.
ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLER GÖNDERİYORUM.
HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM

Zehra Gürgen dedi ki...

demek tereyağ yokmuş içinde? bak ben bugüne kadar incelememişim içindekileri?

bu arada Narincem aşağıdaki pizzaya takıldımkaldım. ben o pizzadan istiyorum ama :((

ebru dedi ki...

Sevgili Necla kaşarlı milföyler çok lezzetli görünüyor. Akşam saati tam da karnım açıkmışken
Ellerine sağlık.

dokuzuncubulut dedi ki...

Almamak gerektiğini biliyoruz ama, mecbur kalınca yapıyoruz hep...
Ellerine sağlık arkadaşım, çıtır çıtır nefis olmuşlar.
Sevgiler:))

Adsız dedi ki...

Ta İsviçre'lerden tariflerine baktık dün gece :)Sen beni öldüreceksin Narincem:)))

Oya Kayacan dedi ki...

Eskiden kullanırdım da artık ukalalık had safhada olduğundan pek yanaşmıyorum bu hazır yağlı hamurlara. Pastane yağlarına, Pastacı kremalarına filan da uyuzum :( N'olacak yaaa bu işin sonu? Kendim için soruyorsam namerdim ;)

made in funda dedi ki...

hazır da yanımda çay varken diyecektim ama geç kaldım galiba.ellerine sağlık neclacığım.

çeşnici Handan dedi ki...

Neclacığım çok güzel görünüyorlar çayın yanına alıver beni diyorlar. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin