19 Şubat 2011 Cumartesi

Pancar Sote




Savurganlığı sevmeyen Anadolu insanı kırmızı pancarın turşusunu kurarken, saplarını da atmamış kavurmuş bol soğanlı, bir de yumurta kırıvermiş üzerine. Karaciğer için çok faydalı olup, tansiyon düşüren bu güzel kırmızı kök sebzenin faydaları say say bitmiyor. Kışın soğuk algınlığından korunmak için sık tüketmekte, hatta suyunu içmekte fayda var. Ben suyunu içmektense posasından da faydalanabilmek adına havuçla birlikte rendeleyip, üzerine zeytinyağ, limon ve tuz ekleyerek salata yapıyorum sıklıkla. Topraksı koku, annemin bulduğunda hemen haşladığı, babamın pek sevdiği çükündürü hatırlatıyor her seferinde.

Gözalıcı renkteki pancarı, sarımsaklı mayonezle de servis edebilirsiniz. Kabuklarıyla birlikte fırına verdiğinizde, kokusu ve tadından ödün vermemiş, kabuğu da kolayca soyulan bir pancarla karşılaşırsınız. Renginin parlak olması için, bol suda kabuklarını soymadan haşlayın. Soyarsanız rengini kaybeder. Kabuklarını elle soyduğunuz pancarı dilimleyip, haşladığınız suda sirke, sarımsak ve tuz ekleyerek iki gün beklettiğinizde pancar turşusu elde edersiniz. Artık turşunuzu ister meze yapın, ister süsleme amaçlı kullanın.

Pancar satın alırken orta ve ufak boylarını tercih edin. İri olanlarda lif oranı yüksek olduğundan pişirmesi de zor olacaktır. Kökleri sert, yaprakları ve sapları koyu kırmızıysa pancar taze demektir.

Et yemeklerinin yanında sıcak garnitür olarak verebileceğiniz pancar sote için;

Malzemeler:

  • 2 adet pancar
  • 4 adet taze soğan
  • 2 adet kapya biber
  • 1 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • Tuz, karabiber

Hazırlama:

Pancarın kabuklarını soyup, halka şeklinde doğrayın.

Sarımsağı ezin, taze soğanları ve biberleri irice doğrayın.

Zeytinyağını kızdırın, halka şeklinde doğranmış pancarı, taze soğanı, kapya biberleri ve ezilmiş sarımsağı ilave edin, 3 dakika sote edin.

Zencefil, nar ekşisi, tuz ve karabiber ekleyip, beş dakika daha pişirin.

Pancar soteyi et yemeklerinin yanında sıcak olarak servis yapın.


24 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Çok değişik bir lezzet canım,turşusu ve hemen haşlanıp salatası dışında bilmediğim bir reçete:)deneyeceğim canım ellerine sağlık.
mutlu pazarlar dilerim..

Unknown dedi ki...

NARİNİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM ŞİFA OLSUN..

Unknown dedi ki...

Neclacığım harikasın ellerine, emeği ne sağlık görüntü enfes öpüyorum.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Cafem varken aynen hem tursusunu yapardım haşlayarak hem de saplarını hemen kavurma yapıp yogurtlardık.
Ellerinize saglık sunum çok şık olmus.

Sevgiler,
Figen Karavaş

mutfagabuyrun dedi ki...

rengide nasıl güzel.beni ye diye bağırıyor.öpüyorum canım.

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

rengi çok güzel görünüyor..iştah kabartıcı ellerinize sağlık..

bu arada herkesi ve blog sahibesinide bloğuma beklerim.. :))

http://sutlugofret.blogspot.com/

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Narinim,güzel komşum blogumdaki yorumun için teşekkür ederim
çok zor bir gündü,zor saatlerdi ama çok şükür geçti
sizlerin desteğiyle daha da iyi olacak
sevgiler

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

panvar köküde bu şekilde değerlenmiş oluyor,ne güzel.ellerinize sağlık. görüntü çok hoş.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

sucuga benzemis ;)
bende cok severim kirmizi pancari, kadifem benim ;)
cok lezziz görünüyor canim, ellerine saglik..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Arkadasşım paylaşımın için teşekkürler

marifet ellerimizde dedi ki...

İYİ PİŞMİŞ ET YANINDA PANCAR SOTE ALABİLİRİM:)
ELLERİNE SAGLIK CANIM

lezzet sarayı dedi ki...

mmmm çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.

humeyra dedi ki...

Çok seviyorum ben bu pancar denen şeyi. Sirkeli salatasına bayılıyorum özellikle. Böyle sote halini de denemek isterim. Ellerine sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Pancarın her türlüsünü severim.Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

hayat dedi ki...

Narinciğim, muhteşem görünüyor.Eline sağlık.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

turşusunu çok severim ama bu şekilde hiç yemedim ellerine sağlık Ankaralım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Saplarının pirinçli yemeğini yapıyorum harika oluyor doğa bize ne güzellikler sunuyor aslında ellerine sağlık Neclacığım sevgiler...

Safran dedi ki...

Doktorlar tv de bangir bangir bagiriyor, pancar yiyin diye... Iste bu guzel bir tarif pancari mutfaga sokmak icin, ellerine saglik...

dokuzuncubulut dedi ki...

Pazarda çıktı mı evden eksik olmaz arkadaşım. Eğer turşu da kullanmayacaksam, ben de fırında yaparım. Ama yapraklısını her zaman bulmak çok zor...
Ellerine sağlık olsun, sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Tek kelime ile harika gorunuyor Narincem, hele pancari cok seven ben icin....

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

Adsız dedi ki...

Narin hanım bu tarifinizi denedim.Çok güzel ve lezzetli oldu ama taze soğan olmasa sanki daha güzel olacak.Taze soğanı çok sevmeme rağmen bunda pek hoşuma gitmedi.

Selen dedi ki...

Cok iyi fikir. Pancar tursusu yada salatasi bizim evde heyecan yaratir resmen. Esim bayilir, suyunun bile damlasi ziyan olmaz. Eminim bunu da cok sever. Hemen yapmali etin, koftenin yanina. Hatta kucuk kucuk dograrim ki, cocuklar mirin kirin ederse pilavla karistirip ustune yogurt doker, gene yediririm :)

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

evdeki pancarlarla ne yapsam ne yapsam derken et sotenin yanına yapsam ... bu arada geçenlerde bir komşu ist.da çükündük fiyatı sorunca karşılaştığı tatsız durumdan bahsetmişti ben de ilk defa orada duydum

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin