25 Şubat 2011 Cuma

Uskumru Tava ( Sarımsaklı Sosuyla)



Denize karşı ekmek arasında ızgarasını yiyemiyoruz. Mangal yakmaya da üşenmişsek, tavasını yaparız uskumrunun. Dolması uzun iş, zor. Odun ateşinin kokusu sinince seviyorum en çok balığı. Uskumru da yavan gelir bu yüzden. Mademki üşenmişiz, mangal yanmamış, o vakit; tereyağda kızartmalı. Hafifçe unlamalı temizlenmiş, yıkanmış, suyu süzülmüş uskumruları. Önlü arkalı, çıtır çıtır. Sarımsak lazım, bolca sarımsağı incecik tıraşlamalı, incecik doğranmış maydonozlarla birlikte sirkeye katmalı. Ilıkken dökmeli çıtırların üzerlerine, bekletmemeli.

Yanında bol rokalı salata, salatada zeytinyağ kokmalı, çoluk çocuk akşam sofrasında...


26 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Çok leziz olmuşlar.

Saygılar.

mutfagabuyrun dedi ki...

balık çok güzel görünüyor canım benim.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

Unknown dedi ki...

BALIĞIN HER HALİNE HAYRANIM BU SOSUDA MUTLAKA DENİYCEM EMEĞİNİZE SAĞLIK SEVGİLER..

İnci Yemek dedi ki...

Neclam barbuna yetişemedim fakat uskumruu kaçırmaya hiç niyetim yok:)bu yıl ne çok tükettik uskumruyu,şu sarımsak fikrini mutlaka deneyeceğim canım iyi fikir olmuş.
Ellerine sağlık canımın içi,çok öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

Palamut harici her balığı severim. En çok da kör ateşinde pişmiş Kalkan ve lüfer severim. Ellerine sağlı canım harika:)

nalan dedi ki...

sağlıklı neşeli sofralarda, oh , şifa olsun.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım sızma zeytinyağı olmalı salatada ,bir tabakta ben Ege otlarından göndereyim radika, cibes,turp otu harika gider ellerine sağlık afiyet olsun yarasın herkese...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık narnim:)Akşam annemlerde yedim bende..Sarmısak sosu yoktu ama:(((

Unknown dedi ki...

Neclacım ellerine sağlık enfes bir
lezzet ve görüntü öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

bu sosla hiç yapmadım ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

ebru dedi ki...

Neclacım öyle bir anlatmışsın ki benim gibi balıkla arası pek iyi olmayan birinin dahi canını istetdin valla. Ellerine sağlık canım.

Gülcan dedi ki...

OLSADA YESEK ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

Unknown dedi ki...

Balık yenmezmi her şekli ile kabulüm sen bir gelde buraya eminönüne gidip ekmek arası balık keyfi yapalım denize karşı ellerine sağlık Ankaralımm

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

balık deyince akan sular durur, yoldan kokusu resmen geri döndürür... hepsini severim hepsini neredeyse tüm deniz mahsüllerini, bir tek çiğ yemeyi pek tercih etmiyorum! ama roka, ama pembe domatesle bir salata, biraz ılık rüzgar da olsa, ohh ne ala!

yeşim dedi ki...

ohhh afiyet şifalar olsun canısı...bol lezzetli bir hafta sonu diliyorum.öpüldünnn...

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

miyaw miyaw miyaw diyorum. balik veya deniz mahsullerinin hepsi beni bastan cikarir:) kokusu bile yeter. ellerine saglik...

MUTFAKISTAN dedi ki...

SUPER GORUNUYOR ELINE SAGLIK
SARMISAK SOS SAHANE OLMALI
SEVGILER

Nilgün dedi ki...

Öffffff bu tam benim eşime göre olmuş. Ellerine sağlık, mutlu hafta sonları..

Damak Tadı dedi ki...

Uskumru uskumru olalı böyle güzel görünmemişti bana..)Bizim akrabaların çoğunluğ balık ihr.ile uğralır aşkım aşkım..Uskumrulardan kasa ile gelir bize pek beğenmeyiz..Malum yağsız balığın ne kadar lezzeti olacak..Bu yüzden tuzlarız, yazın haşlayıp yeriz canım..

Bir daha ki sefere kesin bunu deneyeceğim..))Kesin annecik çok sever,babacığı bilemem...))


Ellerine sağlık aşkım aşkım..Afiyet şeker olsun sizlere..


Kocamannnnnn öpüyorummm..))

Unknown dedi ki...

Balıkla pek aram yoktur mecburiyetten yerim ama sizin bu balık beni benden aldı:) ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

bir balıksevere bu görüntü olmaz:)ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

senin hikayeleini tasvir etmek ve üstüne zevk almak en büyük meziyetlerimden ablacımm..
seni çok seviyorum:))

Umm Mymoonah dedi ki...

This looks very yummy.

Adsız dedi ki...

Ooo!Bi pazar sabahı kahvaltı öncesi ve Narince'den yine bir balık menü.Uyyy çok leziz görünüyor Narincem

sibelyalcincom dedi ki...

Ama bu kadarda güzel anlatılmazki;)))
afiyet olsun

Pelin dedi ki...

Neclacığım hiç böyle sarmısaklı sosla denememiştim çok merak ettim. Türkiyeye gelmeyi bekleyemeyeceğim buradan bir valık bulup denemeliyim mutlaka. Ellerine sağlık
Sevgiler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin