28 Şubat 2011 Pazartesi

Üzüm Hoşafı



Eskiden her yemeğin yanında içilirdi hoşaf ya da komposto. Maalesef gazlı içecekler baş köşeyi kaptı artık. Pilavla, börekle uyum sağlar, ferahlatır, mideyi rahatlatır. İçindeki meyve lifleri barsakları çalıştırır. Yalnızca Ramazanda değil, sıkça yer almalı sofralarda, çocukların beslenme çantalarında. Genelde elime geçen her kuru meyveyi katarım hoşafa. Kak hazırlamak zevklidir yazdan. Elmaları, armutları ser güneşe kurusunlar. Bu yaz üzümümü, incirimi, kayısımı da kendim kurutmak niyetindeyim. Kuşburnu eklerim, siyah üzüm, kayısı, incir, erik ne varsa işte.

Bu sefer sadece kuru İzmir üzümü ile yapmışım, üzüm hoşafı yani. Çer çöpünü ayıkladığım yarım kilo üzümü iyice yıkayıp, sekiz su bardağı suyla beş altı dakika kaynatmışım. Ocaktan alınca istediğim tatta şekerini ayarlamışım, eritene kadar suyu bulandırmamaya dikkat ederek karıştırmışım. Kuyruk da kattığım et sote, pilavın değil patates püresinin üzerinden süzülüyor bu kez, pul biber serpmişim ipeğinden. Yanında soğumuş üzüm hoşafım kaşık kaşık lezzet, kaşık kaşık haz...


13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

şimdiki içecekler kompostonun yerini tutarmı arkadaşım.iyiki ben alışamamışım.mecbur kalmadığım sürece hazır içeceklerden içmiyorum.mutlu bir hafta geçirmeni diliyorum canım.sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

bizim evde hala yapılır ve içeriz bol bol:)
ben hazır meyva suyu ve gazlı hiçbir içeceği içmediğim için evdeki şerbet ve kompostolar benim:)
ellerine sağlık şu etli yemekle ne güel giderdi ah ah
benim yerime de yiyin:)

Delfina ; dedi ki...

üffff kırmızı biberler aşkla eriyip gitmişler senin bu güzel yazınla narinim :) hoşaflar sofralarda yer etmeyeli ohoooo :( yine de güzel hatırlatma , yine de faydalı bir iş bu yaptığın narinim...

sevgiler,

YeMeK vAkTi dedi ki...

üzüm hoşafını bilmemde püreli et sote süper görünüyor narinim tam benlik olmuş:)

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ben senin yarın kadar becerikli olsam daha ne isterim Allah'tan:))
bizim evde yasak gazlı içecek:) ı ıhh diyoruz:) komposto-hoşaf yapıp yapıp götürüyoruz:))

Mimosa Café dedi ki...

et soteye gitti benim aklım da :) ne güzel görünüyor çok iştah açıcı valla :) üzüm hoşafı içmeyeli seneler oldu. eskiden yapardı annem. iyi hatırlattın yapalım bir ara Neclacım.

ablamların bahçede var biberiye, ben de oradan alıyorum ne zaman gitsem. çok seviyorum çok. carrefourda falan da bazen paketli satılıyor. öptüm.

yeşim dedi ki...

bu muhteşem görüntü beni mest etti bir et obur olarak alayım ben o tabağı...zaten yoruldum sabahtır birde karnım aç ne güzel olurdu ...üzerinede hoşaf tüm enerjim geri gelirdi...keşke karşı komşum sen olsaydın ahhhh ahhhh...

İnci Yemek dedi ki...

Neclam aklımı aldın bu nasıl bir sunum :)ellerine sağlık can dostum benim:)uzanıp bir çatal alasım geldi:))hoşaf ;bu yıl başladık biraz biraz yemeye daha doğrusu
evin erkekleri problem olanlar onlar adına öyle yazdım:)
çok öpüyorum canımın içi.mutlu haftalar dilerim...

sibelyalcincom dedi ki...

Ben pilavın yanında çok severim helede ramazanda ellerinize sağlık:)))

yemekbiraşk dedi ki...

AMAN YARABBİ NARİNİM HOŞAF HOŞAF İŞTE :) AMA O YANINDAKİ TABLO GİBİ DURAN DA NEYDİ..
ŞAKA Bİ YANA HOŞAFLAR HER SOFRADA OLMALI KATILIYORUM SANA..
SEVGİLERİMLE..

Unknown dedi ki...

HALA HOŞAF TÜKETEN BİR AİLEYİZ ÖZELLİKLE YAZ SICAKLARINDA.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

pelince dedi ki...

Ben önce pilav üstü sandım ama püre üzerinde servis edilmiş,yanında da hoşaf ee daha ne olsun .. afiyet bal şeker olsun...

Neclacım ellerine sağlık..

Online Decoration dedi ki...

Gazlı içeceklerin yerine bu faydalı alternatif özellikle de küçük çocuklar için çok yerinde. Elinize sağlık. Çok da hoş anlatmışsınız.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin