9 Şubat 2011 Çarşamba

Bayat Ekmeklerle




Çocuklar evdeyse kahvaltılar onların isteğince şekillenir. Geç kahvaltılarda mayalı hamurlar, ıspanaklı börekler, çörekler, tuzlu muffinler süsler sofrayı. Diyeceğim o ki, bu tatil kilo almış olarak tamamlayacağız biz.

Bu kızarmış çıtır ekmekler tembel sabahlarımda çay yanında iyi gidiyor. Bir yumurta kırıp iki kaşık yoğurtla çırparım. İçine artık dolapta beklemiş hangi peynir varsa giriyor; biraz eski, biraz taze kaşar, biraz dil peyniri, biraz da keçi peyniri vardı. Dondurucudaki kırmızı biberlerden birinin yarısı, az yeşil biber, az maydonoz, az siyah zeytin, minicik mini minnacık cherry domateslerden, az tuz, az kekik, kıvam ayarlamak için de un. Katı bir bulamaç gibi olacak, sucuk, jambon vs. katılabilir, ama katmadık. Bayat ekmekleri dilimleyip üzerlerine kaşıkla bu karışımdan sürüyor, 200 derece sıcak fırına üst raflardan birine yerleştiriyoruz. Kızarıp çıtırdayana kadar kalıyorlar fırında, soğutmadan, ince bellide sıcak çayımızla yemelere doyamıyoruz.



25 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bie değişik versiyonu da bizim mutfakda yapılır... Çok severim... Ellerine sağlık canım...

Damak Tadı dedi ki...

En çok sevdiğimdir Narine'm..Sabah sabah ağzım sulandı birden..))Sıklıkla yaparım kiloları alırım diyorum..))Kafiye gibi oldu ama doğrusunu yazdım..)

Sefanız olsun canım benim..Okullar açılınca sen yine düzene sokarsın her tarafı..)Öpüyorum kocaman..)

Mimosa Café dedi ki...

bizim de pazar sabahı spesyalimiz bu şekerim. çok severim bu ev tipi pizzacıkları. afiyet olsun.

Saglıklımutfak dedi ki...

ohh nefiisss. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Necla'cığım çocukken rahmetli anne
ciğim nerdeyse her hafta sonu yapar
dı çocukluğuma gittim sayende:))El
lerine sağlık öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hafta sonu kahvaltımızın vazgeçilmezi ben önceden bir iki kaşık sızma zeytinyağı ve keki ile 1 dakika fırına veriyorum üzerine böyle bir karışım . Ayrıca bayat ekmeklerle kayınvalidemin yaptığı bir tatlı var ki yemelere doyulmuyor bayat ekmek etkinliğimi yapsak acaba Neclacığım etkinlik konusuna takıldım ben:)))) Ellerine sağlık afiyetler olsun kuzucuklara

NzlGl dedi ki...

Bende değişik bir çeşidini hep yaparım
Eline sağlık canım
afiyetle

mintinin dünyası dedi ki...

narincem bayat ekmekleri değerlendirmeinn en güzel yanıdır değil mi.
ellerine sağlık.ben de arada yaparım.sevgilerimle...

Safran dedi ki...

mükemmel bir tarif oldu bu, çok teşekkür ederim... Oğlumun okulu tatil şu sıralar evde, ne yapacağımı şaşırıyorum , sevgiler...

sibelyalcincom dedi ki...

Bende çok yaparım dediğiniz gibi istediğiniz malzemeleri koymakta ayrı bir lezzet katıyor:))

neslice tarifler dedi ki...

Bayıldım görüntüsüne.. Hazırlamasını ve yemesini en sevdiğim kahvaltılıklardan biridir bu ekmekler. Ben de geçen haftasonu yapmıştım. Bizimkiler çok seviyor. Bi de un ve yoğurt da katayım bakayım. Ellerine sağlık arkadaşım..

made in funda dedi ki...

MMMM MMMMMM....NEFFİS NEFFİS.ELLERİNE SAĞIK CANIM.AFİYETLER OLSUN...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor..Sıklıkla yaparım pazar sabahları ..benim için en iyi alternatiflerden biri...


Sevgilerimle

humeyra dedi ki...

Hem pratik hem de lezzetli görünüyor. ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

bende yapıvereyim anacığıma yarın sabah:)
ne güzel olur:)
ellerine sağlık ablamm:))

ANNEMİNELİ dedi ki...

Devamlı yaptığım pratik bir lezzettir.Ellerine sağlık...sevgilerrrr..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bayılırım bayılırımmm
ellerine sağlık canım,nefis görünüyor
çok öperimmm

nesrin dedi ki...

Ellerinize saglik. Bayat ekmekler degerlensin yeter ki, her türünü severiz.

Limon çiçekleri dedi ki...

Kahvaltıda benimde kurtarıcımdır bu ekmekler.ellerinize sağlık.nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Valla tadına doyulacak gibi değil zaten ben de ekmekleri değerlendirmek adına deyip hızımı alamayıp taze ekmeklerden de kesip yaparım malum bizim ev halkı biraz daha büyük mideli :)

Pelin dedi ki...

Ben de yumurtalı ekmek falan yaparım ama senin tarifin çok değişikmiş Neclacığım. Not edildi bizim kuzuya yapılacak. Eline sağlık
Sevgiler

mine dedi ki...

olsun nasılsa verirle okula başlayınca gene anneyle yapılan nefis kahvaltıların anısı çok iyi gelecek onlara ileride : )

LEZZETİKRAM dedi ki...

ne güzel bayat ekmeklerde değerlenmiş oluyor ,bende çok sık yaparım elinize sağlık

sevimlimutfak dedi ki...

Bende hafta sonu kahvaltılarına yaparım ama un koymadan. Birde böyle deneyeyim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

o ekmekler üzerlerine çok dahiyane güzel tatları kaldırıyor ve ardından nefis bir tat oluyor.zeytinler,peynirler,yumurtalar,sucuklar her biri ayrı yakışıyor.bunlar da çok güzel erimiş oh!
ellerine sağlık..tatilin kilo yaptığı nokatasında kesinlikle katılıyorum tecrübe ile sabit:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin