15 Şubat 2011 Salı

Avokadolu Yoğurt Sosu, Balkabaklı Garnitür ve Kızarmış Tavuk





Bu renkli tabağı hazırlamak zor değil. Mutfağımızda baş yardımcı tavuk. Haşla, kızart, mangala ver, fırına ver. İster bütününü, ister parçalarını kullan; but, göğüs, kalça, kanat, ciğer... Sevdiğin baharatlarla buluştur; tuz, karabiber, kekik, kimyon, köri, biberiye, toz kırmızı biber ilk aklıma gelenler. Sarımsak ekle, soğan, patates destekçisi olsun.

Temizlenmiş butları az domates salçası, tuz, karabiber, toz kırmızı biber, kimyon, kekik ve biberiye, az da sıvıyağ ile hazırlanmış sosta bekletin bekletebildiğiniz kadar. Vaktiniz yok mu? Beklemese de olur. Sonra tercihen döküm bir tavaya, yoksa çelik de olur, teflon da hangisine isterseniz dizin. Önce yüksek ateşte iki tarafını da şöyle bir sağlayıp altını kısın, bırakın kendi suyunda usul usul pişsin. -Küçük bir not, reklam meklam almadım ama memnunum belirteyim bu seti kullanıyorum ben.-

Tavuk kendi halinde pişerken balkabaklı garnitürü hazırlayın. Onu hazırlamak daha da kolay,
balkabaklarını ve kırmızı biberleri irice doğrayıp tuzlayın, biraz mısır unu serpin, az zeytinyağı gezdirin üzerlerine, verin sıcak fırına.



Zengin ve baygın tadını sevdiğim avokadoyu guacomole olmuş haliyle Meksika yemeklerinin yanında süzme yoğurtla birlikte tüketirken sevmişimdir hep. Bu kez avokado yoğurtla birleşse nasıl olur dedim ve çok çok beğendiğim bir lezzet çıktı ortaya. Yoğurtçu amcadan her zaman aldığım ekşi süzme yoğurdu kullanmadım. Ev yoğurdumu bez torbada süzdürdüm, daha tatlı bir yoğurt istiyordum çünkü. Küçük doğradığım olgun avokadoları ve kırmızı biberleri ekledim. Kotanyi'nin gönderdiği Akdeniz usulü salata harcından kattım. Bu harcı bulamayanlar için içeriğinde sarımsak, maydonoz, dereotu, fesleğen ve zerdeçal olduğunu belirteyim. Hele bir yapın bu ne lezizdir deyip hem et, hem tavuk yemeklerinin yanından eksik etmeyeceğiniz bir sos tarifine sahip olacaksınız.

Siz bunları yapana kadar tavuklar yumuşadı, suyunu çekti. Ocağın altını açıp önlü arkalı şöyle bir kızartın tavuk etlerini ve alın tabağa, yanına avokadolu yoğurt sosunu, balkabaklı garnitürü ekleyip keyfinize bakın.

afiyetle...

20 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü arkadaşım.sabah sabah canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes görünü
yor öpüyorum.

Mimosa Café dedi ki...

oy oy hem göze hem damağa. harika olmuş hepsi ayrı ayrı. eline sağlık neclacım.

kalpkurabiye dedi ki...

işte sen busun:)
ablacım hayranım hayranım hayranım sana..
bahsi geçen takıma bir bakcağım..
annem köfte en güzel döküm ızgarada veya döküm tavada olur dediği için bir el atmalı bu işe:)
balkabaklı garnitürde vayy dedirtti bana:)
ne yalan söyleyim:)
seni çok seviyorum:)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Komşuuu sen pişir ben gelip yiycem Ankaralarda:)) ellerine sağlık

Delfina ; dedi ki...

Neler öğreniyorum yine yaa, ben ilk resimdekileri patates sandım.Balkabağı mıı,çok severim ama hiç aklıma gelmedi böylesi bir lezzet.Senin yetenekten bende de olsa ev halkını coştursam Narinim yaa :)

humeyra dedi ki...

Avokado ve yoğurdu ben de çok yakıştırıyorum. Eminim güzel olmuştur. Hele de kızarmış tavuğun yanına... Yeme de yanında yat :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

oo tabaktaki renklerin uyumu harika tavuklar böyle pişince daha lezzetli geliyor bana
çok sağlıklı bir yemek olmuş güzel komşum ellerine sağlık

Serap dedi ki...

Sunum bir harika görünüyor ancak, kabağı daha önce hiç böyle yemediğim için tadın nasıl olduğunu çok merak ettim. Ellerinize sağlık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; ellerine sağlık, çok güzel ve leziz görünüyor...öptüm...

mintinin dünyası dedi ki...

narincem bu ne şık bir sunum böyle.değme restourantlara taş çıkarır bu sunum.çok asil inan bana.bayıldım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

yemekbiraşk dedi ki...

renk cümbüşü olmuş bu tabakda lezzetler patlama yapmış:)
eline sağlık
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

tabak renkli ve çok lezzetli görünüyor.. ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

ohhhh mis ellerine sağlık tablo gibi yemeyip seyretsekde olur

Unknown dedi ki...

SUNUMDA TAVUKLAR ENFES GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLERİMLE....

Damak Tadı dedi ki...

Çocukluğum da kabakları dilimleyip fırına verirlerdi..O kabakların tadı hiç bir kabakta yok artık..)
Senin hazırladığın kabakları görünce birden aklıma onlar geldi aşkım aşkım..

Tabağın görüntüsü adeta içimi eritti..Tavuk her gün olsa asla hayır demem canım..Yanına da bu güzellikler olunca bayılırım sanırım..

Bir gün Sevgi'mi kapıp kapına dayanacağım aşkım aşkım..
Ya da sen kalk gel..)

O maharetli ellerine sağlık..İyi bak onlara canım..Öpüyorum en kocamanından..

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım nasıl anlatmışsın öyle
okurken inan ağzımı toparlıyamadım :)bu lezzetlerin hepsini hazırlamak farz oldu inan:)
ellerine sağlık canımın içi.
çok öpüyorum seni..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Bencede tabak dediğin renkli olmalı, her şeyden her lezzet neden olmasın ?
çok keyifli narinciğim afiyetler olsun.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Tabak rengarenk nefisss ve gerçekten de tavuk mutfaklarda baş yardımcımız. Ellerine sağlık avokadolu sosları çok severim.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Cok güzel bir sunum,avocadoyu krem reynirle cok seviyorum tahminimce yogurtluda daha degisik bir lezzet olmustur, ellerine gönlüne saglik...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin