10 Kasım 2011 Perşembe

Guacomole Tarifi




Bayram boyu et, baklava, çikolata ile yorduysanız kendinizi şöyle bir nefes alıverin. Köklü, renkli ve aromatik Meksika Mutfağı'nın en bildik sosu guacomole yapın. Bu mutfağın nefis yemeklerinin acısını dengelemekle görevli guacomole, bu kez de sizin yogunluğunuzu geçirsin.

Kişniş sevmeyenlerdenseniz ( bizim ev halkı gibi) maydonoz kullanın. Satın aldığınız sert avokadoyu bir gazete kağıdına sarıp, mutfağın bir köşesinde birkaç gün bekletin olgunlaşıp, yumuşasın. Sonra boyuna ikiye bölün, içini oyup ezin. Bir yemek kaşığı küp doğranmış dolmalık kırmızı biber, bir yemek kaşığı küp doğranmış domates (sosumuzun sulanmaması için kabuklarını kullanmaya özen gösterelim) , yarım yemek kaşığı ince kıyılmış kuru soğan, bir yemek kaşığı, ince doğranmış maydonoz, bir iki damla acısos, varsa lime, yoksa yarım limon sıkın, tuz karabiber ekleyip karıştırın. Çabucak hazır işte.

Ana yemeklerin yanında garnitür olarak servis yapabilirsiniz, fajitas yanına kondurabilirsiniz, aman yanından cips eksik olmasın! Ben patlıcanı uğurlayacağım, haberiniz ola!


12 yorum:

sare dedi ki...

Sevgili Narince, eti sevmeme rağmen biraz ara vermek kesin bu aralar.
Avakado'yu çok severim, guacomole'da nasıl güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Konuşturmuşsun yine marifetlerini, ellerine sağlık canım, dilerim bayramın güzel geçmiştir. Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım tabak enfes görünüyor alıp ka
çabilirmiyim sımsıcak sevgiler.

NİRVANA dedi ki...

canım avokadoyu cok seven biri olarak bayıldım bu tarife...ellerine saglık...

nesrin dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

O kadar etin üstüne nasıl da güzel gider. Rengarenk, bana bana yemeli..

Ellerine sağlık Narinim..

bittermutfakta dedi ki...

Cok iştah açıcı görünüyor.Hep hazır yedim bu cok sevdiğim sosu hic kendim yapmayıdenemedim.Tarifinizi deniycem inşallah.. Ellerinize sağlık.
Sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Evet ya artık bol bol sebze yemek lazım onca etten sonra

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık kesinlikle nefis bir lezzet:) sevgilerimle

bırtutamkekik dedi ki...

ben bu tabağı alır kaçarım narincem:))
ellerine sağlık...
sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Ben çok yemedim örtmenim! Hatta 600 gram kaybettim bayramda. Ama şu guacamoleye bakmaya doyamadım. Evde o kadar çok avokado var ki yapsam mı acaba???

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik
HArika bir tat bence avakado. Ben bunun sadece domatesl olanini yapiyorum. Ama bu daha da bol sebzeli ve tabi ki benim en cok sevdigim kisnisli. Kisnisi cok turk arkadas sevmiyor. Aci bir tadi var diyorlar ama maydanoz ondan da aci bence.
Tarife bakilirsa siz Amerika taraflarinda yasiyorsunuz her halde?
Sevgiler.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin