19 Kasım 2011 Cumartesi

Kızarınca Başka Güzeldir




Elimde yazdan kalmış bir iki fotoğraf daha var, patlıcan konusunu hele bir kapatalım şu leziz halleriyle. Kızarınca başka güzeldir ya kendileri. Daha evvel süte batırıp kızartmanın patlıcanları gevrekleştirdiğini söylemişimdir mutlaka.

Bu kez de bir sosla kaplamışım ki, evi saran koku öyle bildiğin ağır kızartma kokusu da değil. Fırında çörek pişiyor sanırsın. Bostan patlıcanları irice lira dilimleyip tuzlu su meselesini halledip, mutfak bezinin arasında kurumaya bırakıverin. Yarım su bardağı una çeyrek limonun suyu, dörtte bir su bardağı bira ekleyin, iki de yumurta kırıverin. Pürüzsüz krep hamuru gibi sosunuz olsun. Sonra patlıcanları bulayın sosa, kızartın altın rengini alana dek. Altını çok açmayın ocağın, kısık da olmasın ama, yağ çeksinler istemeyiz. Sosu çabuk kızarırsa da patlıcanlarınız çiğ kalır, his meselesi, ince ayar işte. Yine de biraz diri olacak patlıcanlarınız, buruşmayacak, pörsümeyecek. Yanına yoğurdunuzu hazır edin, isterseniz sarımsaklı, isterseniz sarımsaksız. Belki Sezen çalıyordur radyoda, belki Müzeyyen...




19 yorum:

Tijen dedi ki...

Muhteşem!
Aklıma ilk gelen şey: Pakora.
Bodrum'dayız. Buğday Restoran gönüllüsü olarak çalışıyorum. Sevgili Victor'la pakora yapıyoruz, Hintlilerin sebze kızartmaları. Şimdi artık Victor yok. Huzur içinde yatsın.

Unknown dedi ki...

Necla'cım ellerine sağlık patlıcan köftesini çok severim buda enfes sım
sıcak sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok güzel olur narinim bu tarif..

bir arkadaşım senin gibi erbabıdır, onun elinden yemeği çok severiz..

emeğine sağlık
iyi haftasonları diliyorum canım..
sevgiler.

Bugday Tanesi dedi ki...

Ohhh, flüp flüp yalanıyorum :)

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Patlıcana ayrı bir his besleyen kadın, Narince güzel yapmayacak da bunları kim yağacak? Canım çekti valla

müjde dedi ki...

Benim gibi patlıcan aşığı birine yapılacak şey mi bu???Ellerine sağlık ,muhteşem.

bittermutfakta dedi ki...

nefis bi görüntü çok leziz görünüyorlar.Sarımsaklı yoğurtla nasılda güzel olur.Sanki kızarmış palamut gibi bi görüntüleri var:)ilk bakışta onu anımsattı.Ellerinize sağlık.
Sevgiler..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

o ince ayar işte tarifi yok, ifadesi yok... zamanla oluyor herkesin ayarı, ilk kez yapan yapamaz ya da şans buya tutar! göz kararı gibi aynen:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Sizin gibi olamadım!Patlıcanı bende çok severim ama bir türlü doğru dürüst tariflerini yayınlayamadım her sene ayrı bir telaş olunca böyle geçti..Her seferinde patlıcana övgü diziyorsunuz ve harika oluyor,bunları biliyorum bu patlıcanlar insanın ömrüne ömür katıyor ah harika olur da işte korkuda salıyor "ya kilo alırsam"gibi:-)
ellerinize sağlık,selamlar.

sibelyalcincom dedi ki...

Patlıcanı sevmeyen varmı bilmiyorum ama varsada sizin bloğa uğrayınca aşık olur:))

neslice tarifler dedi ki...

Yemin ediyorum saçıma sinmeyeceğini bilsem şu an kalkar yapardım. Patlıcana bayılan biri olarak tarifinizi çok beğendim. Elinize sağlık valla.

kalpkurabiye dedi ki...

patlıcan aşkı narince"de yaşanır:)
başkada bişey demiyorum:)

Hülya dedi ki...

Bence de kızarınca daha bir güzel oluyor..
Ellerine sağlık,sevgi ile kal

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Vallahi harika olmuş, börek gibi misss missss... Eeee görüşelim bir ara ne dersin? Madem yakınlaşmışız :))

pelince dedi ki...

Patlıcan bitmeden yetiştim sanırım:) anlatımla birlikte eridim bittim buralarda.. pelin git yat uyu diyorum kendime :)

zeymurancafe dedi ki...

canım nefıs gorunuyor ellerıne sağlık

beste dedi ki...

pekte yakisikli cikmislar :) guzel veda olmus eline saglik...

NİRVANA dedi ki...

ben patlıcanı cok severim derim ama eşim bendende delisidir..ellerine saglık hemen deneyeceğim evde bir kac bostan patlıcanım kalmıstı :))

Unknown dedi ki...

sahane ellerinize saglik

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin