14 Şubat 2011 Pazartesi

Çikolata- Künefe- Kereviz Salatası


Nerden başlasak, umutla başladım haftaya. Her şeyin güzel gideceğine dair sıkı bir inançla. Yok öyle sevgülüler günü filan diye değil. Sabahın kör karanlığında, beşte bir uyandım bir daha uyumadım üstelik. Suratsız olmalıyım oysa. Ekran başında kahvaltımı ettim, çayım bitmiş, doldurmalı. Akşamdan kaldı belki bu dinginlik. Bir kez daha izledim ya o güzel filmi. Çikolata dolu film mutluluk hormonlarımı yükseltemeye yetti baksanıza.

O tutucu, küçük kasabayı alt üst eden Juliette Binoche'ye hayran kaldım bir kez daha. Bir kadının orasını burasını açmadan da alımlı olabileceğini gördüm. Pembe has yün kazağına bayıldım yine, ince beline, kırmızı dudaklarına. Leziz görünen çikolatalardan gözümü alamadım. Yok sanmayın bakıp bakıp mutfağa koştum ve çikolatalı bir turta yaptım. Yok öyle bir şey. Uyardı di mi, günün anlam ve önemine uygun bol çikolatalı bir tatlı fotoğrafı ile süslemek burayı?

Filmi izlerken bir yandan kadayıf didikliyordum ben. Tart, kurabiye, kek bilimum tatlılarla arası olmayan sevgülüm, künefe istedi. İster de yapmaz mıyım? Sıcak şerbetiyle, çıtır kadayıf taneleriyle tatlandırdık ağızlarımızı, bulgur pilavı, cacığın üstüne.

Eee künefe tarifi vereceksin o zaman? Künefe de değil, yoğurtla hazırlanan kolay salataları, atıştırmalıkları severim demiştim hani bir keresinde. Hem, kolay yapılan tarifler istendiğinden bir süredir onlara yer veriyorum farkettiyseniz.

Kereviz salatasını yapmakta bir şey yok. Rendele kerevizleri, kararmasına fısat vermeden, hemen yoğurda kat. Yarı yarıya süzme yoğurt, ev yoğurdu karışımı. Sarımsağı az olsun, kerevizin muhteşem parfümünü, hafif geniz yakan tadını bastırmasın. Ceviz istemem ben, bi değişiklik olsun deyip, az da kırmızı lahana tıraşlamışım, az mayonez, hazır mı sana kereviz salatası?

Sevgülümün arası yok kerevizle, çocuklar bilmesin yalnız. Önceki hafta pazarda engel olduydu kereviz almama. Sonraki hafta benden önce atıldı tezgahtakilere, gönül alacak. Sizi bilmem, biz karı koca pazara gitmeyi pek severiz, kereviz salatasını ben severim, o sevmez.

Ama bu adamı ve şarkılarını ikimiz de severiz. Sevgilim, senin için:



23 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım çok tatlısınız ya:)
inşallah öyle zevkle bahsedebileceğim bir hayatım/hayat arkadaşım olur benimde...
nasıl özeniyorum, maşallah diyorum bilemezsin:)
hayırlı kandiller dilerim ablacım..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ben künefe tarifi istiyorum :)))salatalar size kalsın :)))))))bu aralar pek bir şerbetli tatlı merağım var çikolatalı tatlılarda olur ama illaki künefe ellerine sağlık Neclacığım sevginiz hep daim olsun...

Saglıklımutfak dedi ki...

bu filmi izlemedim hemen not ettim:) kandilin ve sevgililer gününü kutlu olsun canım. öperim

Unknown dedi ki...

Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Evet evet bencede bilmesinler kereviz olduğunu:)


Sevgililer günün kutlu kandilin mübarek olsun canım....

Sevgilerimle

fuat gencal dedi ki...

Bu gün peygamberimiz Hz Muhammed Mustafa SAV ‘in dünyaya şereflendirdiği gündür. O peygamber ki insanların sapıklıkta sınır tanımadığı, cehalette en üst seviyelere ulaştığı, küfür ve şirkin kölesi olduğu bir zamanda dünyaya şeref vermiş ve dünyaya ilahi bir nur, rahmani bir şifa olmuştur Sevgililer günüde En Büyük Sevgiliye, En Büyük Özlem ve Dualarımızla..
Tüm arkadaşlarımın Mevlid Kandilini Tebrik Ederim...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

sevgililer gününüz kutlu ve afiyet sekerler olsun canim :)
chocolat adli filme bende hayranim :)

hayirli kandiller diliyorum..

sicacik sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Sabah sabah yazını keyifle okudum güzel bir hafta olur inşallah. Hayırlı Kandiller dilerim canım sevgilerimle.

Mimosa Café dedi ki...

ah hayatim boyunca seyredip de en etkilendigim filmlerden birisidir Chocolat. iyi hatırlattın yeniden seyredicem. çikolata aşkla ne kadar özdeşik bir lezzet değil mi :) künefe de güzel tabi :) eline sağlık canım afiyet olsun herbirşeyler.

Tümay Öztürk dedi ki...

çok güzel yazmışsınız:) İyi kandiller ve sevgililer gününüz kutlu olsun...

yeşim dedi ki...

FANI DUNYANIN PADISAHI DEGILIM. GONUL HIRKALARINI YAMAR GIYERIM. DOSTLARLA AGLAR, DOSTLARLA GULERIM. SIZ GÖNÜL DOSTLARIMA, IYI KANDILLER DILERIM.

Unknown dedi ki...

Künefeyi de görcek miyiz bu sayfada acaba? Ev yapımı nasıl olurmuş bir gösteriverseydin aleme :))
Kereviz salatasını ben de dün yaptım, çok severim.
Hayırlı kandiller Narinim..

yemekbiraşk dedi ki...

hayırlı kandiller canım... her şey mükemmel gözüküyor sevgilerimle...

sibelyalcincom dedi ki...

Çok hoş bir yazı olmuş tebessümle okudum:)
Kandiliniz ve sevgililer gününüz kutlu olsun

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım yine muhteşem anlatmışsın hayatı bence en önemlisi çok sakin karşılaman ev halkını:)
kandilini kutlarım canım,tüm dualarının gerçekleşmesini dilerim.çok öpüyorum..

nesrin dedi ki...

Menüyü görünce bakmadan gecemezdim, kandiliniz mubarek olsun. Sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.hayırlı kandiller.

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok nefis ,kandiliniz mübarek olsun :)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

o film ne filmdir ama canın çikolata ister. bir de meet joe black de brad pitt fıstık ezmesi yer ve açık market arar insan canı çeker... bu iki film tehlikeli benim için:) kerevizin salata ve çorba hali en sevdiğim her hafta uğrar bizim eve, çaktırmadan onun içinde bunun yanında:=)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ahh bir dolu güzellik sayfanda narinim,
eline sağlık..
Hayırlı kandiller.

Pelin dedi ki...

Neclacığım şu çocuklar bilmesin yalnız kısmına pek güldüm. Biz de aynı oyunları oynuyoruz evde. Yine çok güzel bir yazı olmuş. Sevgiler

Nilgün dedi ki...

Künefe tarifini yayınlayacaksanız bende bekliyorum. Evdekiler çok seviyor. Ömür boyu sevginiz daim olsun..

dokuzuncubulut dedi ki...

Yazını keyifle okudum arkadaşım, biz de pazar alışverişini birlikte yaparız. Ama kereviz salatasına ailece bayılırız.
Çok lezzetli olmuş, ellerine sağlık olsun.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin