14 Ocak 2010 Perşembe

Bazen



Bazen tutmaz yaptıkların. Uğraşırsın, özenirsin istediğin sonucu alamazsın. Bazen hiç umursamaz rastgele yaparsın. Aniden canın çekmiştir, çocuklar istemiştir; buzdolabından çıkardığın malzemelerle bir kek çırparsın kabarır kabarabildiği kadar, yumuşak olur, şekeri, tadı yerindedir. Bazen de özenirsin ustalara, yumurtayla kabarsın pandispanya istersin, sonuç hüsrandır. Sen yine bildiğini yap dersin içindeki yaramaz kıza. Neyine gerek kabartma tozu kullanmadan yumuşacık pandispanya pişirmek?

Fotoğraftaki kekin başına gelenler de böyleydi işte. Biz ziyan etmeyip sandviç kek niyetine tükettik. Sizlere daha önce Necip Usta'dan söz etmiştim. Benim temel yemek kitabımdı Türk Mutfak Sanatı. Uzun yıllar İsviçre ve Amerika'da büyük otellerin Executive Chef lerinden biri olarak çalışan ustanın 1972 basımlı iki kitabını sahafta görür görmez satın almıştım.

Fransız Mutfak Sanatı Sofra ve Servis Bilgileri

Fransız Pasta ve Tatlı Sanatı

Eski cildi, sararmış ve güzel kokulu çeşit çeşit tariflerle dolu sayfaları ilk günler elimden hiç düşürmedim. Kitabı alalı iki aydan fazla olmuş ancak ben ilk denememi başarısızlıkla sonuçlandırınca diğer tariflere geçmeye niyetlenmedim bir türlü. Aslında bu başarısızlıktan çok denemelerime engel olan Necip Usta'nın diğer kitaplarında da kullandığı üslup. Şöyle ki: temel tarifleri veriyor, sonraki tariflerde bilmem kaç numerolu tarife bakınız diyor. Bir tarif için kitabın muhtelif sayfalarını dolaşmak gerekliliği girişimci yönümü bastırıyor. Bir diğer sebep ise bulamayacağım malzemeler. Yine de yazık ediyorum biliyorum. Onca güzel turtayı, pastayı, özel sosları, glasürleri, bisküvileri, tartları şimdiye çoktaaan denemeliydim. O tarihte makaron yapımına dair ipuçları veriyor, aslında başarılı sonuç olmanın kolay olduğunu söylüyor usta. Kitap başka birinin elinde olaydı neler yapmıştı kimbilir?

Benden söyelemesi: bu güzel tariflerin denemesi yavaş gidecek. Çünküm, yeni işimizde sevgilime yardım ediyorum, bir yandan fena halde hastayım, bir de iki gün önce sıkılan diş tellerim yüzünden yemek yiyemiyor, konuşamıyor, ağız içi yaraları ile cebelleşiyorum. Kaç gün olmuş bilgisayarın başına oturmayalı. Koşturmaca, yorgunluk, konforu bozulan çocukların şikayetleri arasında Narince'ye vakit ayırmaya çalışacağım.
Sevgi ve saygılarımı sunarım efenim.

Ben beceremedim ama ola ki siz denemek istersiniz:

Malzemeler:

  • 5 bütün yumurta
  • 100 gr. toz şeker
  • Yarım kahve fincanı sıcak su
  • Az rende limon kabuğu
  • 120 gr. elenmiş un
  • 4 yemek kaşığı elenmiş kakao
  • 1 kahve fincanı erimiş ılık yağ

Un, kakao, rende limonu birbirine karıştırınız. Ve muhafaza ediniz. -Burada sizi 184 nolu reçeteye gönderiyor kitap. - Yumurtanın içersine toz şeker ve suyu ilave ederek çelik bir kabın içinde çırpınız. Yumurta çırpma işleminin sonunda kendi hacminin altı misli kabarmış olmalıdır. Yumurta kabardıktan sonra kıvama geldiğini anlamak için çırptığınız teli havaya kaldırınız. Telden düşen yumurta parçaları çırptığınız yumurtanın üzerinde kaybolmadan kalırsa, yumurta kıvamına gelmiş demektir.
Yeterince kabaran yumurtalara bir kevgirle çalkalamadan ve fazla karıştırmadan unlu karışımı akıtır gibi ilave ederek yediriniz. Sonra yağı yediriniz. Hemen 20 cm. lik pasta çemberine boşaltarak 200-220 derece fırında yirmi dakika pişiriniz.

26 yorum:

bir demet feslegen dedi ki...

ama çok güzel görünüyor.. diş tellerinden zamanında çok çekmiş biri olarak, sabırlar diliyorum
sevgiler

Unknown dedi ki...

Neclacım harika olmuş valla kendine
haksızlık etme ellerine sağlık öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Canim bal gibide becermissin bundan iyisi can sagli

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Caın ellerine sağlık kek süper görünüyor.
Geçmiş olsun. Seni çok iyi anlıyorum 3 sene öncesine dişlerinde tel takılı olan biri olarak yemek yiyememeyi ve özellikle ağız içi yaraları çooook iyi bilirim Sevgiler...

GÜLSÜM dedi ki...

yaptığını yiyememek kötü geçmiş olsun....

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım bence oldukca güzel görünüyor, diş tellerini bilmem ama ağıziçi yarası hiç eksik olmayan biri olarak geçmiş olsun diyorum, tatlı tuzlu bişey yedirtmez...

Allah'a emanet ol

öptüm

Unknown dedi ki...

Cok haklisiniz, ben de birseye ne kadar özensem, o kadar terslik olur, ne zaman ki dogaclama birseyler pisirsem harika olur... Ama sizin kekiniz buradan cok hos görünüyor, bence ellerinize saglik... Ayrica dis problemleriniz icin acil sifalar diliyorum. Sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Necla'cığım,
Bu ara kooperatif yazısını da yazmam lazım ama başımı epey ağrıtan bir çeviri işi var elimde, onunla uğraşıyorum ve pek de fazla zamanım kalmadı bitirmek için...

Damak Tadı dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım..Bende geçtiğimiz yıllarda yaşadığım seni çok iyi anlıyorum..Biraz daha sabır canım..

Pasta kremasıyla öyle nefis görünüyor ki..Canımız istedi şimdi..))Ellerine sağlık canım..


Sevgilerle...


Not:Bu haliyle çok güzel görünmüş..))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım çok geçmiş olsun.Umarım en kısa zamanda kurtulursun.Kızımla az önce pastanın resmine baktık.Necla Teyze bunu beğenmemiş deyince" profesyonel olunca yaptıklarını beğenmez tabii" dedi.Bu prensesin yorumu ben çok beğendim.Eline sağlık.Sevgiler.Mine

Zehra Gürgen dedi ki...

Görüntü başarısız olmuş bir tarife HİİÇ benzemiyor??
aman bazen tutmuyor bak bende geçirdim o uğursuz haftayı :) bu hafta yumurta ile kabaran harika bir pandispanya yaptım.Her zaman öyle süper kabarmaz bu defa taştı :(
Al bendende bu kadar yani !!!
Yumurtaların suçu hayatım.Yumurtaların :))

Adsız dedi ki...

neclacığım geçmiş olsun canım..inşAllah en kısa zamanda iyileşirsin tümden..resim güzel görünüyor .k.tozsuz pandispanyalara neme lazım diye k.tozu ekliyorum ben:) riske atmammak için..çok selamlar canım...

Unknown dedi ki...

Canım güzel yorumun için teşekkürler bu arda diş tellerini ben de benim çocuklardan biliyorum sancılı bir dönemdir ama sonucu mükemmel olur.Keke gelince duruşu hoş ama bazen öyle olur en mükemmel tarif en kötü sonucu verir bir de ben şuna dikkat ediyorum mutfağa büyük bir aşkla giriyorsam taş pişirsem güzel oluyor ama zorluyorsam kendimi sonuç hep hüsran ama dediğim gibi fotodan çok güzel görünüyor kekin ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

kendinizi tatmin edememişsiniz belli ki ama gerçekten çok hoş görünüyor pandispanyanız.. üzülmeyiniz ellerinize sağlıkk

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Siz begenmemişsiniz lakın görüntü süper ...
Ellerınıze sağlık...
Yaşam da tüm güzellıkler sizinle olsun.

beste dedi ki...

cok kolay gelsin agzin hemen iyilessin nefis yemeklerinden agiz tadiyla yiyebilesin:)

meltemmutfakta dedi ki...

Neden beğenmedim yada neyini beğenmedin anlamadım canım ama burdan şahane görüyor :)
Yeni işiniz hayırlı ve bol kazançlı olsun arkadaşım:)
kucak dolusu sevgiler..

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım bütün yorumcu arkadaşlarla aynı fikirdeyim :)çok güzel gözüküyor buradan kek,ah o eski ustaların:)tarifine tercüman gerekir.Ben orta okulu kız meslek lisesinde bitirdim o zamanlarda:))
(sanki orta çağdan bahsediyormuşum gibi oldu ama eğitim hızla değişime uğruyor:))branş yoktu her branşı gördüğümüz gibi yemek ve ev idaresi dersi vardı.Necip ustanın tarifini yazınca:)gülmekten alamadım kendimi çok uğraşıyorduk
söylediğin gibi girişimciliği öldürüyordu:)ben de yazmaya başlayınca hiç susmuyorum:)
tel sıkıntısını oğlumdan biliyorum sabırlar dilerim fakat tel çıktıktan sonraki iki yıla dikkat etmen geriyor bizim ki unuttu aparatını bir müddet takmayı geri döndü gibi bu kadar sıkıntıdan sonra dikkat etmek lazım aslında.iyi hafta sonları canım kocaman öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Canim dostum senin icin bir sey var blogumda alirsan sevinirim sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım yeni işiniz için yazmamışım:)hayırlı uğurlu olsun canım bol ve hayırlı kazançlar diliyorum.bereketli olsun işallah.öptüm canım..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Neclacım bence kek nefis görünüyor, gerçekten..Yani daha güzel nasıl olabilirdi ben bilmiyorum, ellerine sağlık canım:)..
Benim de yemek kitaplarında aradığım, yalın ama açıklayıcı anlatımlar ve bol bol fotoğraf. Öyle olunca daha hevese geliyor insan..
Umarım ağızındaki yaralar geçer de ağız tadına bir an önce kavuşursun yine, çok geçmiş olsun canım.
Sevgiler..

aslı

Pelin dedi ki...

öYLE GÜZEL ÖRÜNÜYOR Kİ. eLLERİNE SAĞLIK. BİR AN ÖNCE İYİLEŞMENİ DİLERİM CANIM.
SEVGİLER

Hatice dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun Neclacığım, acil şifalar diliyorum, yeni işinde de kolaylıklar...
pasta burdan çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
ben de kabartma tozsuz tariflerden ürküyorum, eski fırınımla yaptığım başarısız denemelerin de etkisi yok değil. zamanla tecrübe kazanıyor insan, dün öylesine çok fazla ölçüp biçmeden yaptığım, kabartma tozunu az eklediğim kekin beklediğimden de iyi oldu:))
sana sağlıklı, mutlu bir hafta diliyorum...
sevgiler...

Lezzet Treni dedi ki...

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com

TARAFINDAN HAZIRLANMIS OLAN
52.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE
18 OCAK 2010-1 ŞUBAT 2010
TARİHLERİ ARASINDA

http://lezzettreni.blogspot.com

YANI BEN EV SAHIPLIGI YAPACAGIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...
ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN

http://gelibolu17.blogspot.com

ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

SEVGİLER

made in funda dedi ki...

cık cık cık..bi de beceremedim diyosun neclacığım.resimde mükemmel görünüyor.ama o ustalara uymamamayı ben de acı bir tecrübeyle öğrenmiştim.hem şerbet hem tatlı sıcak olmalı demişti oktay usta.içimdeki ses kendi bildiğini yap desede oktay ustayı dinledim veeeee inanılmaz hüsren oldu...bir daha da tövbe dedim..
geçmiş olsun canım bu arada..işinizde de kolaylıklar dilerim..

marifet ellerimizde dedi ki...

O BECERİLEMEMİŞ KEKTEN DİLİMM DİLİMM YERİM:)HARIKA GÖZUKUYOR ELLERİNİZE SAGLIK

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin