4 Ocak 2010 Pazartesi

-se, -sa



Gezi notlarını, Fransız pastaneleri, şarap üzerine yazılarını , aslına uygun verdiği tarifleri merak güdüsüyle ve severek okuduğum Sevgili Beste, yeni bir oyun yolladı. 2010'dan beklediklerimi soruyor. Güzellik yarışmalarında kıralıça adaylarının ezber edilmiş, zorlama cevapları aklımın komik yanında kalsın, kendim için kurduğum dilek şart kipinde cümleleri öncelik sırası olmaksızın sayayım bir bir:

Bizim oğlana bir haller olsa: ders çalışmak için yanıp tutuşsa!

Sevgilim sigarayı bıraksa.

Baba ve çocuklar bir olup kedi bakmaya ikna etme çabalarına başladıklarında eve alınmalarına razı olduğum, ailemizin yeni üyeleri, eski mi eski bir Demirdöküm reklamından kalma:

-Bu keyfe gaz mı dayanır Kamil?
sorusuna:

-Taş eskir mi Nazife?

sorusuyla karşılık verilmiş repliklere istinaden; ekmek elden su gölden yaşayan, habire öpüşüp koklaşan, cilveli cilveli ötüşen muhabbet kuşları Nazife ve Kamil uzun ömürlü olsalar.

Kurduğum cümlelerin sonuna geldiğimde başını unutmamış olsam.

Giriştiğimiz yeni işimiz bol kazançlı olsa.

Narince blog dünyasında saygın bir yer edinse.

Gezip görmek istediğim yerlerin en azından bir ikisine gidebilsem.

Köye yapmayı düşündüğümüz ev için adım atsak en azından. Olmadı planladığımız üzüm bağına zaman ayırabilsek.

Vakit ve nakit bulsam: hem fotoğrafçılık hem de yemek dersleri alabilsem.

Gerileyen Fransızcamı yeniden toparlasam, bir de üstüne ingilizceyi halletsem.

Milli Eğitim şu tam gün okul uygulamasından vazgeçse. Vazgeçmiyorsa: ana planlarında olduğu gibi eve ders ödev kalmasa, çocuklar da biz de helak olmasak. Öğretmenler programların uzak ve yakın hedeflerini sınıfta gerçekleştirebilse, sözün kısası SBS kalksa, yerine ZBS, KBS gelmese.

Ev işleri ve temizlik bir parmak hareketimle -burun da olabilir- hallolsa. Ben sadece yemek yapsam, pasta, börek, kurabiye, kek pişirsem, bulaşıklar ortadan kaybolsa.

Zamanı durdurma gücü de istesem, yüzsüzlük mü etmiş olurum? Kötü bir niyetim yok, kendime iki saat yaratmak derdindeyim.

Daha çok uyuyabilsem, haftanın her günü alarm sesiyle uyanmasam.

Üj-bej kilo versem.

Düzenli spor yapsam.

Daha disiplinli, daha sabırlı, daha üretken, daha az bencil olsam, törpülenecek yerlerim azalsa, azalsa.

Vereceğim tarifler için gecikmesem, yılbaşı için yaptığım pastanın tarifinden söz ediyorum. Gecikti mi ne? Aslında öyle tarif edilecek zor bir şey yok. Her zamanki pandispanyayı altı yumurta ile pişirdim, yirmi altı santimlik kelepçeli kalıpta pişirdim. Büyük olmalıydı çünkü pasta, herkes doya doya yemeli idi. Öyle de oldu, hepimize, annemlerde soframızda kardeşim, eşi, yeğenlerim, dört kişi de biz toplam on kişi oluyoruz: hepimize koca koca dilimler düştü. Hatta kızlar fazla geldi diye sabırsızlıkla bekledikleri pastalarını bitiremediler bile. Yine krem şanti kullandım, hem de üç paket, biraz koyu çırptım, araya mandalina, muz ve böğürtlen koydum, dışını bol krema ile sıvayıp, hindistan cevizi ile kapladım. Üzerinin yan taraflarını krema ile kapatıp, ortaya sık böğürtlen döşedim, üzerine Dr. Oetker'in meyveli sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayıp, ortadan başlayıp kenarlara doğru, dışına taşırmadan yaydım.

Tarifi de Yılbaşı Pasta ve Kurabiyeleri Etkinliği için sevgili Özlem' e gönderiyorum.

Son söz mecburen: pastanın ağzımızda bıraktığı tad yıl boyunca değişmesin dileğimdir, afiyetle...

21 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım çok da bir şey istememişsin yeni seneden:)neden olmasın istediklerin.işallah sağlıklığı bozulmadan önce sigarayı
bırakır sevdiğin:)vakit konusu tamam da nakit nasıl halledilir bilemem ortam malum:)milli eğitimi allaha havale ettik milletçe:)
kendini mutfaktan çıkarmadığın sürece benim gibi kilolarla barışık olmalı:)geriye ne kaldı
gerileyen fransızca)): bu konuda ben de muzdaripim beni de çalıştırırsan:)pasta nefis görünüyor yiyenlere afiyet şeker olsun,ağızlardan o tat hiç kaybolmasın canım.kocaman öpüyorum kuzuları ve seni..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sağlığımız ağzimızın tadı hiç bozulmasın en önemlisi bu bence gerisi hepsi oluyor.sevgiler.Mine

victor's secret dedi ki...

necla bloğun inanılmaz!

severek ve beğenerek sürekli takip ediyorum ve gözümde çok saygın bir yeri var bloğunun =')

bu nedenle sana 7 "kreativ blogger" ödülünden birini vermek istedim.

bu linkten ulaşabilirsin:

http://victorandsecrets.blogspot.com/2010/01/yaratc-gunluk-yazar.html

umarım yeni yılda istediğin her şeye hayırlı bir şekilde kavuşursun =')

mutlu seneler

GÜLSÜM dedi ki...

HEPSİNE İNŞALLAH.... TÜM DUALARIN KABUL OLSUN....

Tijen dedi ki...

E ben de size geleyim o zaman bugün Necla'cığım. Her gün sağlıklı şeylerle beslenmek zor nasılsa...

Pelin dedi ki...

Neclacığım,
Umarım tüm bu -seler -salar hemen gerçekleşir. Bu güzel dileklerinin bu kısmını ben de kendim için diliyorum doğrusu.
Pastanı yediğimi hayal ediyorum. Ymuşacık bol kremalı bir tat geliyor ağzıma. Bu tada böğürtlenlerin tatlı ekşi tdı çok yakışıyor. Of ağzım sulandı. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık
Sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Hayal gücünüz çok kuvvaetli biiir. Özellikle o burun hareketiyle herşeyi halletme fikri çok hoşuma gitti:) Çok güzel bir pasta olmuş ikiiii. Ellerinize sağlık üüüüüç:))))

beste dedi ki...

Dileklerinizin hepsi en kisa zamanda gerceklissin diyecegim ama bazilari imkansiz be Neclacim:) Ben sana saglikli, huzurlu ve mutlu kalbindekilerin birer birer gerceklesecegi guzel bir yil dilerim:)

meltemmutfakta dedi ki...

Tüm dileklerinin en kısa sürede gerçekleşmesini diliyorum :)

Bu pastaya bayıldım oldukça davetkar duruyor ayrıca gözümden kaçtı sanma çok ustaca sıvamışsın:)
Emeğine sağlık Neclacım...
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Necla bu dilekler süper canım :)
bir burun hareketi çocukluğumdan beri favorimdir.Denemekten vazgeçmiyorum :)

sevgiler canım..

Özlem dedi ki...

Tüm bu dileklerine canı gönülden katılıyorum canım :)
Pastanı aldım etkinliğe götürüyorum, valla söz veremem yolda giderken 1-2 dilim yerim :)
sevgiler ve mutlu yıllar

Delfina ; dedi ki...

"Narince blog dünyasında saygın bir yer edinse."

demişsin,

ben hiç kimsenin yeni yazısını bu kadar heyecanla beklediğimi hatırlamıyorum Sevgili Necla.Cümlelerin ve blogundaki huzur öyle farklı ki...

Kazançlı ve çok güzel bir yıl olsun hepimize Necla.

Köy dedin de,benim de öyle bir hayalim var.Nasıl bir ev yaptırmak istediğimin resmini bile yollarım sana :) Köy "gerçek yaşam" demek bana göre,ikimiz de hayalimize kavuşuruz inşallah..

Kucak dolusu sevgiler,

Narince dedi ki...

Delfina sağol, sabah sabah mutlu ettin beni. Şimdi sen böyle dedin ya her yeni yazıda olan özenim daha da artacaktır. Yazısız ya da eh işte bir yazıyla tarif koymak huzursuz ediyor beni.

Şimdi değer verdiğim, yaşama dair kaygılarını, özlemlerini, taleplerini dile getiren bir blogun sahibi söyleyince bu güzel sözleri, hem kabarıyor hem de daha ince eleyip sık dokumam gerektiğini düşünüyorum.

Sağol teşekkür ederim, binlerce.

Narince dedi ki...

İncim, çok şey istemedim gerçekten.İkimiz çalışalım en iyisi Fransızcaya.

Sevgili Mine, bozulmasın ağzımızın tadı.

Sayın Victor, teşekkür ederim, ödülü yayınlayacağım.

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Gülsüm Hanım.

Tijen gelsen ne güzel olurdu. Kimbilir?

Pelin'ciğim mayhoş meyvelerle beyaz krema birleşimi favorimiz, nefisti pasta tahmin ettiğin gibi.

Narince dedi ki...

Sevgili Arzu, gerçekleşmese de hayal etmemize mani yok değil mi?

Sağol Beste'ciğim, dileklerimiz boşlukta kayolmuyordur sanırım. Elbet gerçekleşecek hepimizin güzel dilekleri.

Meltem'ciğim gerekli alet edevatım olmayınca sıvamak üyük dert oluyor, ama beğenmene sevindim. Senin pastalarının yanında lafı bile olmaz.

Narince dedi ki...

Tatlı Cadı'yı az izlemedeik, yaşıtız. Vazgeçmeyelim haklısın.

Sevgili Özlem, etkinlikte kolay gelsin sana da. Tekrar görüşmek dileğiyle.

kalpkurabiye dedi ki...

gerçekten ççok güzel temenniler bunlar inşallah hepsi bir bir gerçekleşir:))

lezzet sefasi dedi ki...

Istekler cok deyil aslinda ,tum bayanlarin isteyi bunlar.Umarim hepsini deyilse bile bir kismini basarirsiniz.
Sevgiler,
Sefa

Bir Dilim Düş dedi ki...

Pasta nefis görünüyor canım ellerine sağlık, dileklerin de umarım en kısa sürede gerçekleşir

Sevgiler,
Evren

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacım bloğumda seni de içine kattığım bir dostluk bildirisi var alırmısın ? Sevgiler.Mine

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin