25 Ocak 2010 Pazartesi

Çikolatalı Muffin




Mutfakta küçük bir yardımcım var benim. Büyük yardımcım bulaşık makinam İsabel'den sonra. Küçüğüm kek, kurabiye yapmayı çok sever benimle birlikte. Tart, tartölet kalıplarını yağlamayı, blendırla yumurta çırpmayı, kurabiye hamurunu yoğurmayı, şekillendirmeyi, kalıplarla hamur kesmeyi kimselere bırakmak istemez. Dur kabartma tozunu ben katayım, unu ben elesem? Yüzü hep güler bu işleri yaparken. Ortalığı toparlamaya gelince sıra sıvışır tabii. Oğlan da katılmak ister sıklıkla, oyalanırız mutfakta işte. Bu yardımları arasında en çok işime gelen uzun ince elleriyle, kargacık burgacık el yazısıyla notlarımı tutması. Elimde tarif de olsa değişiklikler yapıyor, malzeme oranlarıyla oynuyorum, o da anında yazıyor bir kenara, asıyor mutfak panosuna. Bugünkü tarifi de onun yazısından aktarıyorum.

Şu muffin konusunda da şöyle bir yol izlemeye karar verdim. Önce ingilizcesini , parantez içinde de türkçe okunuşunu yazacağım. Arada topkek de derim.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 125 gr. tereyağ
  • 1 su bardağı artı iki yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Minicik tuz
  • 2 su bardağı un
  • Yarım pakte kabartma tozu
  • 80 gr. bitter çikolata
  • Vişne

Hazırlama:

Yumurta ve tozşekeri bembeyaz köpük köpük oluncaya kadar çırpın. Oda ısısındaki tereyağını katıp tekrar çırpın. Sütü, kakaoyu katıp çırpın. Unu ve tuzu ekleyip karıştırın. Benmari yöntemiyle erittiğiniz bitter çikolatayı da katıp bütün malzemeyi güzelce karıştırın. Kağıt kapsüllere yarıya kadar harçtan doldurup, en üstlerine birer vişne tanesi kondurun, muffin (mafin) tepsisine yerleştirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirip, kürdan testi sonrasında alın.

Tarifi de 52. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için Lezzet Treni'ne gönderelim.

32 yorum:

Adsız dedi ki...

ohhhh mis gibi mufinler
emegi gecen herkezin ellerine saglik

afiyietle...

www.yenitadlar.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Nefis bir görüntü ellerinize saglik canim öptüm

Pembe Tatlar dedi ki...

Yardımcı olunca böyle güzel lezzetler çıkıyor ortaya işte:)))

Elelrininize sağlık canım...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacım elnize sağlık.Ah bu prensesler şimdiden ne kadar işimizi kolaylaştırıyorlar:))Onların ellerinden mis gibi olmuştur.Sevgiler.Mine

victor's secret dedi ki...

eve gideyim de anneme yaptıracağım hemen! =')

Ordanburdanhayattan dedi ki...

kimin eli değmişse çok güzel olmuş belli. resmen gel beni ye diye bağırıyor. ellerinize sağlık

yeşim dedi ki...

neclacım mükemmel görünüyor canım eline yüreğine sağlık.eğer bu gün doktardan erken dönersem hemen yapacağım...çok öptüm....sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ye Beni diyor bu !
Ayyy ne güzel görünüyor aman aman..
Ellerinize sağlık.
Sevgilerle...

beste dedi ki...

cok guzel olmus ustundeki visnesine de bayildim. Ustelik miniklerin eli degmis tadindan yenmez o:)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlıkk nefis bir muffin, tokek, kekcik adı her neyse harika olmuşş

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bu ne güzelll bir endam böyle :))

Küçük Sofra dedi ki...

Mmm tadından yenmez şimdi bu muffin :)

Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Minik eller de yardım edince çok sevimli olmuş. Şu hazır minicik topkekler gibi. Ellerinize sağlık Narince.

Lezzet Treni dedi ki...

Canim muffin harika görünüyor.Tarifini yayinladim,katildigin icin cok tesekkür ederim.Yine beklerim,sevgiler....

hunerlieller dedi ki...

süper bir görüntü...ellerinize saglık.sevgiler

Hatice dedi ki...

küçüklerin eli değdimi daha bir lezzetli oluyor:)
ikinizin de ellerine sağlık, çikolatalı vişneli harika bir muffin olmuş...
sevgiler...

eldivenlerim dedi ki...

muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık arkadaşım.....

Şehnaz dedi ki...

NEFİS BİR GÖRÜNTÜ ..ELLERİNİZE SAĞLIK....

gülay mutfakta dedi ki...

miniklerin ve sizin ellerinize sağlık.. nefis görünüyor..
sevgiler..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmm
bu ne güzel bir görüntü:)yerim onu ben yerimmmm:))
ellerine kollarına sağlık
kocaman öptümmmmm

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Neclacım kek nefis görünüyor..Minik, hamarat ellerin değdiği çok belli, şeker mi şeker olmuş:).
Sevgiler...
aslı

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım nekadar şanslısın küçük yardımcıların var canım :)büyüdükleri zaman ortadan toz oluyor bunlar:)fakat top kek muhteşem gözüküyor dün akşam gördüm yazamadım sana bugün vakit bulabilseydim hazırlayacaktım kendime:)tarifi aldım da canım kabartma tozu yokmu yazmayımı unuttun,nefis olmuş gerçekten ellerine sağlık canım.kocaman öpüyorum kuzularıda seni de..

meltemmutfakta dedi ki...

Minik yardımcılarının ve senin ellerinize sağlık şahane görünüyor...
Bir tande benim için hüpletin:)
sevgiler...

Delfina ; dedi ki...

Neclacım,aldım tarifi koşuyorum mutfağa şimdi.Pazarda arkadaşlar kermes açmışlar,senden de bir katkı oldu bak.Bu güzel palaşımların,minik ellerlee güzelleşiyor...

sevgiler,

Delfina ; dedi ki...

Neclacımm,

Muhteşem tarifine minikler adına teşekkür ediyorum.Kermeste onlarca çeşit arasından huuup bitiverdi bu müthiş lezzetler.Herkes tarif istiyor,ben de bu linki postalıyorum onlara...

Sevgiler canım,

Narince dedi ki...

Çok sevindim, acaip sevindim. Sağol canım, senin ellerine sağlık, başarı senindir.

Sevde dedi ki...

Nefis görünüyor, deneyeceğim mutlaka! :) Ellerinize sağlık...

Sevde dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Narince dedi ki...

Sevde'ye yanlışlıkla şu yorumunu sildim:
Bu tarifi denedim ancak unu fazla, şekeri az geldi. Muffinlerim çok kuru ve tatsız oldu maalesef :(

Gördüğün gibi Delfina da yapmış ve güzel bulmuştu. Bu tür tarifleri uygularken tereyağın ısısı elle yoğurduysanız elin ısısı, unun kalitesi sonuçta farklar yaratır. Sanırım böyle bir sorun var.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bugun bu cupcakeleri yaptim cok guzel oldu. Icine portakal kabugu rendesi ve ceviz ekledim. Tarif icin tsk :) Yakin bir zaman da blogumda paylasacagim ins. Tabiki bir sakincasi yoksa senin icin!!

Hollandadan sevgiler.

Narince dedi ki...

Aşkolsun, ne sakıncası olacak? Güvendiğin için ben teşekkür ederim.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Sagol canim. Kendine iyi bak.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin