6 Ocak 2010 Çarşamba

Çikolatalı Tart (Süt Karameli Eşliğinde)



Musslu pastaların kraliçesi kim?

Muslu pastaların kraliçesi, Derin'in annesi, vakt-ı zamanında aynı koridorlarda yürüyüp,aynı berbat otobüsle Beytepe yollarını katettiğimiz , aynı kantinde, aynı yemekhanede karın doyurup, çay içip de yetişkinliğimizde sanal dünyada ancak tanıştığımız sevgili Zehra, tam da doğumgünüme denk getirip, elleriyle yaptığı güzel hediyeler yolladı bana. Peçete halkalarını o yayınlayıp kendim yaptım diyene kadar hazır aldı zannettiydim. Bir de Dulce de Leche göndermiş ki tadına doyulmuyor. Herkes parmak atıyor, vuruyorum ellerine, olmaz çok kıymetli. O nasıl güzel bir tat, nasıl yoğun! Bitecek diye ödüm kopuyor, binbir zahmetle yapılıyor,iki saat ateşin başında ter dökülmüş, benim gibi bir tembel- belki sabırsızlığım daha uygun olur mazeretime- yapabilir mi bu güzelim lezzeti?



Küçük Derin'in arkadaşlık konulu resmi ise bizimkilerin resimleriyle birlikte dosyada saklanacak hep. Sevgili Zehra'ya ve Derin'ciğime çok çok teşekkür ediyorum.

Çikolata ile uyumlu bir ikili oluşturan süt karamelimi altta tarifini bulacağınız çikolatalı tartla birlikte denedim. Sonuç: enfes! Kapış kapış bitti.



Tart İçin:

  • 2 su bardağı un (220gr)
  • 100 gr. tereyağ
  • Bir fiske tuz
  • Bir fincan çok soğuk su
  • Bir yemek kaşığı kakao

Harç İçin:

  • 2 yumurta sarısı
  • 150 ml. krema
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 100 gr. bitter çikolata

Taban için kullandığım hamura kırıntılı hamur deniyor. Başta toparlanmayacak gibi görünse de toparlanıyor, endişe etmeyin. Un, tuz, tereyağ ve kakaoyu bir kaba alın. Çok soğuk suyu devamlı karıştırarak üç seferde hamura ekleyin. Kırıntılı bir hal alan hamuru yoğurmaya devam ederek toparlayın, siz harcını hazırlayana kadar dinlenmeye bırakın.

Harç için kremayı tek başına çırpıp, kabartın.

Yumurta sarılarını çırpın, içine şekeri katıp sertleşene kadar çırpmaya devam edin. Kremayı tahta bir spatül ile yumurtalı karışıma ekleyin.

Çikolatayı benmari usülü eritip, yumurtalı karışıma dikkatlice katın.

Unu da aynı şekilde ilave edip karıştırın.

Dinlenen hamuru hafif unlu zeminde açıp, 26cm. çapındaki yağlanmış tart kalıbına yerleştirin, kenarları yüksek olsun.

Hazırladığınız karışımı hamurun üzerine yayın. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişirin. Sakın fazla pişirip kurutmayın. Kürdan testinde bu sefer kürdan temiz çıkmayacak, yumuşak kalacak üst kısım. Sonra ılıyınca Dulce de Leche yani süt karameli ile birlikte servis yapın. Afiyet şeker olsun.

23 yorum:

Unknown dedi ki...

Necla'cığım pasta kraliçemiz Zehra
cım harika bir görüntü ellerine sağ
lık öpüyorum...

Unknown dedi ki...

cevabım derya ile aynı haniya tarif

Narince dedi ki...

Bildiniz ya başka kim olabilir ki? Tarif geldi bile.

kalpkurabiye dedi ki...

oo ellerinize sağlıkk yemelik değil seyirlikk..

tub@ dedi ki...

of of off bu ne yaa....

bayıldım :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Necla ağzımın suyu aktı :)
Valla kalkıp yapacağım bu tartı !!
harika görünüyor, dokusu süper olmuş !!

ellerine sağlık canım.
Hediyeni güle güle kullan ve ye canım :) sende yaparsın karameli kuzum hemde daha güzelini :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hediyenizi iyi günlerde kullanın..
Zehra Hanımında sizinde ellerinize sağlık ..nefis bir lezzet in ortaya çıkdığı aşikar..Eeee ne demişler birlikden kuvvet doğar biz de de süper lezzet çıkar ortaya..
Mutlulukla iç içe yarınlar sizlerle olsun...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık muhteşem bir görüntü.Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harikanıonda üstünde olmuş gerçekten ye beni diyor bende kırmayıp yiyeyim bari:))

Ellerine sağlık..

hediyen gerçekten çok güzel canım güle güle kulann afiyetle yiyesiniz...

MUTFAKISTAN dedi ki...

HARIKA GORUNUYOR AFIYET OLSUN
SEVGILER

Unknown dedi ki...

Ama olmaz ki.. Bir tart bu kadar da güzel yapılmaz ki.. Hadi yaptın da Necla'cım nasıl kıyıp ta yedin?

sevimlimutfak dedi ki...

Muhteşem bir görüntü ellerinize sağlık. Sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Neclacım turunç ekşisini nasıl yapacağımı detaylıca anlatsana canım.Hemen yapayım.Ne kadar turunç lazım, turunçları nasıl kaynatacağım? tüm mü? suyu mu? gibi bayaa detay :)

meltemmutfakta dedi ki...

En kısa sürede DE-NE-ME-Lİ-YİMMM !
Ellerine sağlık canım:)
Hediyelerini güzel günler,geceler şık ve samimi masalarda kullanmanı diliyorum...
Çok beğendim Zehra hanımın ellerine emeğine sağlık:)
kucak dolusu sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım hediyelerin muhteşem:) canım güle güle iyi günlerde kullan canım.peçete halkalarına bayıldım :)doğrusu.
pasta heleki pasta nefis üstü üstü bir şey daha görüntüdeyim:)dikkat edersen tadı nasıl kimbilir?
kimbilir?prenses tabiki sor bakalım nasıl anlatıyor;
kocaman öpüyorum.iyi ve mutlu hafta sonları..

yeşim dedi ki...

ellerine yüreğine sağlık hamarat arkadaşım.sana ödül verdim.bloğumda...çok öüpüyorum.sevgiler.

pelince dedi ki...

Necla hediyeler çok güzel,iyi günlerde kullan canım..tart ise enfes,o nasıl bir sunum öyle ... soslar birlikte enfes duruyor..
afiyetler olsun...

made in funda dedi ki...

neclacığım bu nefis bişey olmuşşşş.ellerin dert görmesin canım...hediyelerin de pek güzelmiş...güle güle kullan..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Harika bir tart olmus, hazir evde süt karamelim varken denemek lazim. Ellerine saglik Necla'cim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Sevgili arkadasim, öncelikle ellerine saglik,,, valla agzim sulandi, bu arada sayfamda sana verilmiş bir ödülün var. Canım bu harika blog, ödülü hak etti bence. Seni çok öpüyor ve kucak dolusu sevgiler yolluyorum.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

valla bacım acayip baştan çıkarıcı bir sonuç çıkmış ortaya:)))ikinizinde ellerine sağlık...nefisss olmuş.
peçetelikler de çok şık:)mutlu mutlu kullan
kocaman öptümmmmm

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Goruntu muhtesem! Baska da birsey demiyorum:) Agzimin suyu aktiiiiii

anne eli gibi dedi ki...

nefis görünüyor,tatlı sevmeyen beni bile cezbetti diyebilirim,ellerine sağlık...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin