9 Ocak 2010 Cumartesi

Çok Özel: Kaburga Dolma




Kaburga dolmayı yılbaşı akşamı için hazırladım. Fotoğraflar avizenin ışığında ancak bu kadar çıkabildi. Mızmızlanmayı sevmiyorum ancak anlatmalıyım. Kışın fotoğraf çekmek zor şekerim. Gün ışığı olmayınca bulanık çıkıyorlar. Öğlene doğru güneş şöyle yalandan bir gülümsedi mi yakalayacaksın hemen, yoksa yandın. Tarifini de vakitlice hazır edeceksin, güneşi görür görmez poz verecekler. Koşacaksın balkona! Konu komşu henüz sormadı şükür: n'eylersin balkonda a komşum? Hem yaz günü ağır gelir diye kışın yapılan yemekler var, çorbalar, pilavlar var. Yapınca da hadi fotoğraf aldık, işimize yaramaz artık demiyoruz, sebeplensin ev halkı.- Zaten bize değil bloga mı yapıldı bu diye hayıflandıkları oluyor zaman zaman.- Beğenmeyip beklettiğim kaç fotoğraf var bilseniz. Artık uğraşmıyorum bile akşama hazırlanmış yemekleri çekmekle. Bu özel ve lezzeti olağanüstü yemeğin net olmayan görüntüsü affola!

Geçmişte koca bir kaburgayı heder etmişliğim var. Yine bir yılbaşı akşamı için eşim devasa büyüklükte bir kaburga getirmişti. Düdüklüye sığmamıştı, koca bir tencereye sığdırıp ağzını hamurla kaplayarak dört saat ateşte tuttuğum halde pişmek bilmemişti. Artık daha küçük bir kuzu kaburgası ile çok lezzetli dolmayı yapabiliyorum. Zor olarak bilinse de kolaydır hazırlanması. Aşağıda tarifini bulacağınız iç pilavı hazırlayıp kaburganın içine açık kenarından doldurun. Çok sıkıştırmayın, şişmek için yer bulamayan pirinçler lapa olur sonra.Etin açık kenarını sıkıca dikin. Düdüklüde biraz tereyağını eritip kaburgayı kuvvetli ateşte evire çevire hafifçe kızartın ve yarıya kadar sıcak su koyup ağzını kapatın. Buharı çıktıktan sonra bir saat pişirin. Bir saatin sonunda kaburgayı düdüklüden çıkarın. Diğer tarafta oda ısısında tereyağı, yoğurt, tuz, karabibr ve az da salçayı karıştırın. Bu sosu etin kızaracak üst kısmına fırçayla sürün. Geniş bir tepsiye kaburgayı yerleştirin, dibine pişirdiğiniz suda ekleyin. Burada sapsarı, güzel bir et suyunuz olacak. Kaburganın üzerini aliminyum folyo ile kapatıp 250 derece fırına verin. Üzerini kapatmazsanız kaburga dolma yeterince pişmeden hemen üzeri yanar. Bir saatte fırında pişecek yemeğin üzerindeki folyoyu son on beş dakikada alın. Arada suyundan üzerine gezdirmeyi de unutmayın. Sıcak sıcak sofranıza koyun kaburga dolmayı, yanına beyaz bir pilav da ister hani.



İç Pilav İçin:

  • 150 gr. kuzu ciğeri
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 su bardağı et suyu
  • 1 adet irice kurusoğan
  • 1 çorba kaşığı yenibahar
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 4 çorba kaşığı dolmalık fıstık
  • 4 çorba kaşığı kuş üzümü
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • Bir demet dereotu

Hazırlama:

Pirinci sıcak suda biraz tuzla ıslayın. Erimiş tereyağ ve zeytinyağı karışımına önce fıstıkları, sonra yemeklik doğranmış kurusoğanı katıp sarartın. Ciğeri de ekleyip üç dört dakika kavurun. Suyu süzülüp nişastası atılmış pirinci başka bir tencerede terağında kavurun. Kuşüzümünü katın. Ciğerli harcı da ekleyip bir kez daha karıştırın. Tuzunu ve diğer baharatlarını, toz şekeri katın. Kaynar vaziyetteki et suyunu verip, hepsinin kaynamasını bekleyin. Altını kısın ve suyunu çekene kadar pişirin. İç pilav tamamen pişmeyecek, çünkü daha kaburga ile birlikte hem düdüklüde hem de fırında pişecek. Ateşten alınca kıyılmış dereotunu da katıp karıştırın. Tek başına iç pilav yapmak için koyacağınız su miktarını arttırıp pilavın tamamen pişmesini beklemelisiniz.

28 yorum:

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerine sağlık canım.

Ne kadar üreticiyiz her şeyden dolma yapabiliyoruz ya :D

GÜLSÜM dedi ki...

UFFFF BİZİM BURADA ÇOK YAPILIR BAYILIRIM...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım eline sağlık çok nefis görünüyor.Fotoğraf konusunda aynı dert bende de var .Çok resim ziyan oldu.Akşam eve gelince yapılan yemeklerin fotoğrafları gece çekiliyor karanlık oluncada beğenilmiyor. Ne yapalım bizimkileride böyle beğensinler:)))Sevgiler.Mine

Sevgi Küçük dedi ki...

Ay ellerine sağlık güzelim yaaa! Ne kadar güzel olmuş vallahi canım çekti! Et çok güzel pişmişe benziyor.
Emeğine sağlık

Hatice dedi ki...

eşim çok metheder yeme fırsatım olmadı henüz, fotolardan çok lezzetli olduğu görülüyor.
epey de zahmetli geldi bana okurken, akşamın yorgunluğundanmıdır:)
bazı yemekler vardır denemeye cesaret edemediğim bu da onlardan biri, halbuki çok da güzel anlatmışsın...
ellerine sağlık Neclacığım, güzel bir hafta sonu diliyorum...
sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

OFFFF HAKKEDEN BAYILDIM BEN BUNA YA ELLERİNE SAĞLIK.FOTO KONUSUNDA ÇOK HAKLISIN AYNI SORUN BENDE DE VAR YEMEKELRİ GENELDE AKŞAM YAPAIYORUM EE NET ÇIKMIYO İÇİME SİNMİYORRRR ELİMDE TABAK ODA ODA GEZİYOM ...EŞİM DİYOR İYİ Kİ BLOG VARDA YEMEK YİYORUZ DİYE AY BUNLAR NANKÖR ANACIĞIM AY ŞEYLERİ ÖNCESİNDE DE YAPAIYORDUM:)))))))))

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Marifetli hatunsun maşallah... Ellerine sağlık, afiyetler olsun...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık gerçekten çok nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

Neclacım ellerine sağlık canım nefis görünüyor hele o tabakta ufalanmış etler nefis çok severim lezzeti gerçekten damak çatlatır ama evde hiç yapmayı denemedim doğrusu

MUTFAKISTAN dedi ki...

BANA HEP ZOR GIBI GELIR HAZIRLANMASI DENEMEDIM HIC
NE GUZEL GORUNUYOR AFIYET OLSUN
SEVGILER

Esra dedi ki...

Ellerine sağlık...

İnci Yemek dedi ki...

Resim güzel çıkmış güzel:) kaburga dolması muhteşem gözüküyor ellerine sağlık canım zor işler yapmışsın ama değmiş:)yiyenlere afiyet olsun,öptüm canım..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Offff benim en sevdiğim yemektir kendleri :) Annem de çok güzel yapar ve ona göre de çoook kolaymış ama bana çok zahmetli geliyor yahu. Mıuhteşem görünüyor ellerine sağlık. Foto için Picasa gibi bir program kullan istersen ışık ayarlaırnı yapmak için. Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bence resim gayet güzelll....


Ellerine sağlık neclacığım...

meltemmutfakta dedi ki...

Neclacım fotoğraf harika amaaa Kaburga beni benden aldı arkadaşım süper görünüyor :)
Eşim çok seviyor ama itiraf edeyim çok sık yapamıyorum:)
Ellerin dert görmesin canım benim:)
kucak dolusu sevgiler...

gulsev dedi ki...

Etin En sevdiğim kısmı pirzoladır,şöyle eline alıp sıyıra sıyıra kemireceksin ohhhhh...
kaburga kebabı restoranlarda yemiştim en son, eline sağlık, kokusu geldi burnuma :))
sevgiler

yeşim dedi ki...

resim harika tarif müthiş güzel.neclacım en sevdiğim yemektir kendileri.özellikle kurban bayramında sofralarımızın olmazsa olmazıdır.bizdede iç pilava badem konulur.birde bulgur ile yapılanıda var kaburga dolmanın mardin mutfağından oda ayrı lezzette oluyor istersen dene bulgurlusunuda içine bolca cevizde ekleniyor.çok güzel oluyor....eline yüreğine sağlık harika bir tarif ve harika bir paylaşım.güzel ve lezzet dolu bir hafta diliyorum canım.sevgiler...

tub@ dedi ki...

Canım ellerine sağlık, pilavın yanında harika görünüyor..

sevgiler

HADİYE dedi ki...

Merhaba Narin,

Görüntü o kadar güzelki ağzımın suyu aktı inan.Ellerine sağlık.Senin için bir ödülde benden.

Sevgiler*

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Neclacım tam bir ziyafet yemeği olmuş..Zahmetli görünüyor ama eminim lezzeti o zahmete değiyordur. Ellerine sağlık canım:).
Püf noktalarıyla adım adım anlatmışsın yapımını, paylaşımın çok teşekkürler Neclacım..
Sevgiler...
aslı

Zehra Gürgen dedi ki...

Sen delisin !!
Kızım ağzımın suyu aktı, ben bunu hayatta yapamam !!
Ama şimdi hayal edebiliyorum, masada bir tabakta offf offff

Disalce dedi ki...

evet benimde yayınlamak isemediğim ama lezzetleri çok güzel olan tariflerim var..sırf akşam çekmek zorunda kaldığım için fotolar kötü görünüyor bana...

ee bi stüdyo kurana kadar böyle idare edeceğiz...

ellerine sağlık..yinede harika görünüyor.......

beste dedi ki...

ben sana birgun yemege gelirsem menu belli oldu:)

made in funda dedi ki...

öncelikle dileğine kocaman bir min diyorum canım.inşallah o günleri de görürüz.kaburga dolmasını annem yapardı ama ben yapmadım hi.senin tarifi okudum.harika anlatmışsın..galiba ben de deneyeceğim.resimlerine de haksızlık etme.bem çok beğeniyorum senin resimleri ama haklısın belki 10 dkka uğraşıyoruz bir tek kare için..sofradakilerken beklerken epey sinir bozucu oluyor.ellerine sağlık canım...olsaydı da şimdi baksaydım tadına...

pelince dedi ki...

Benimde babam şahane yapar,daha doğrusu yiğne ben yemediğim için öyle söylediklerini duyuyorum :)) görüntüsü şahane bence,birde pilav eşlik etmiş ya her şeye değer...
fotoğraf konusunda haklısın,bende bu yüzden çok zorlanıyorum.. bir şey yapınca akşama doğru ancak hazır oluyor...
millet sabah sabah ortalığı ne kokutuyorsunuz diye kapımıza gelecek bir gün :))
ellerine sağlık...

Sevgiler yolluyorum...

ipek dedi ki...

Offf Neclacım nasıl da severimmmmm

Adsız dedi ki...

merhaba yemeginiz cok guzel gorunuyor acaba bu sekilde kuzu kolu da yapabilirmiyiz?

Narince dedi ki...

Elbette yapabilirsiniz.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin