28 Mayıs 2012 Pazartesi

Kim Demiş İç Bakla Etle Pişirilmez Diye?





İç bakla etle pişirilmez.

Böyle buyurdu bir bayan. Niye? Gelemem zorlamaya, kurala. Hem kim komuş bu kuralı kuzum?

Paşa gönlüm nasıl çekerse öyle pişiririm. Dilim damağım beğendiyse, kime ne?

Dana eti kullandım, kemiksiz. Dondurucuya atıp, ev döneri yapmak için kullandığım bonfile kısmından. Çözülmesini beklemeden, azıcık yumuşayınca bıçakla ince yapraklar halinde kıydım. Sonra ver elini wok tava. Kızgın yağda coss sesi. Bir iki çevriştirdim mi pişti neredeyse. Piyazlık doğranmış kuru soğanlar girdiler tavaya etlerin peşinden. Onlar da yumuşayınca kapya biberler,  ikiye bölünmüş kiraz domatesler, kaynar suda azıcık haşlanmış, buzlu suya alınıp kabukları soyulmuş iç baklalar, ince doğranmış elmalar peş peşe...

Tuz, karabiber, tekrar zeytinyağı,tazesinden kekik yaprakları. Oldu mu sana etlisinden bir tabak bakla yemeği?


11 yorum:

Sütüme, Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

acaba "olmaz"ı bir bildiği mi vardı da soyledi yoksa sadece aklımı kesmedi. Belki iç baklanın içindeki X proteini ete besin değerini kaybettiriyordur falan:) Her neyse sebebi iyi ki denemişsiniz harika olmuş görüntüsü ellerinize sağlık!

bırtutamkekik dedi ki...

aslaaa hayır diyemewmm kiii:)
hele bide etliysee...:)
ellerine sağlıkk canımmm benimm...
öpüyorum..
cici haftalar...
:)

bırtutamkekik dedi ki...

aslaaa hayır diyemewmm kiii:)
hele bide etliysee...:)
ellerine sağlıkk canımmm benimm...
öpüyorum..
cici haftalar...
:)

bırtutamkekik dedi ki...

aslaaa hayır diyemewmm kiii:)
hele bide etliysee...:)
ellerine sağlıkk canımmm benimm...
öpüyorum..
cici haftalar...
:)

sare dedi ki...

Nefis olmuş, sevgili Narince.
Asla " olmaz" diye bir şey olmaz bence mutfakta... Denenmelidir, yoksa günümüze kadar gelen yemekler olur muydu?:))
Ellerine sağlık, sevgiler.

made in funda dedi ki...

SEN YAPARSIN DA GÜĞZEL OLMAZ MI HİÇ..ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

Unknown dedi ki...

Pişer pişer hemde nefis olur banada bu tabağı alıp kaçmak düşer:)))Elleri
ne sağlık canım,mutlu haftalar, sevgiler.

sibelyalcincom dedi ki...

:))harika bir uslupla anlatmışsınız tabiki paşa gönlünüz bilir:) ayrıca görüntü çok güzel elleriniez sağlık
sevgiler...

Bak Bu Harika dedi ki...

değişik bir fikir deneyeceğim. Elerine sağlık. Bende bekliyorum www.bakbuharika.blogspot.com

Mutfak Havlusu dedi ki...

ben demedim:-)
ama hiçte yemedim bu sebeple denemeliyiz.
tamamdır annem safranboludan döndüğü gibi deniyoruz,yiyoruz senin tavsiyenden ötürü.ellerine sağlık olsun,afiyetler ola.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

evet kim demisse halt etmis, turk mutfaginda et heryere girer, baklayada cok yakismis, ellerine saglik...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin