24 Mayıs 2012 Perşembe

İç Bakla İle Ne yapsak Diyenlere




İç bakla ile haşır neşir olduk bu ara. Öyle güzel bir salata çıktı ki meydane. Seyirlik! İç baklalar kaynar suda kabukları hafifçe açılana kadar haşlandı. Sonra delikli kepçe ile hooop buzlu suya. Böylece yemyeşil kalmaları sağlandı.Soğuyunca kabukları soyulan iç baklalar tabağa alındılar.  Bu arada kiraz domatesler zeytinyağı ve deniz tuzu ile fırınlanmıştı. Yeşili daha da canlandırmak üzere onlar da tabakta yerlerini aldılar. Dereotu, semiz otu serpiştirildi. Bugüne dek bulduğum en leziz taze kaşar peynirinden (yağlı mı yağlı) eklemesem olmazdı.-Ki şuradan alınmıştır,  Kızılcahamam'a giderseniz almadan dönmeyiniz.-  Deniz tuzu ve zeytinyağı gezdirildi, seyre dalındı...


8 yorum:

Burcu Kayhan dedi ki...

Çok güzel bir salata olmuş,bir Ayvalıklı tam damak tadıma uygun:)Ellerine sağlık.Sevgiler.

Sonu garanti tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canım.kandilin mübarek olsun.sevgiler...

Tijen dedi ki...

Necla'cığım,
Tahmin et beş dakika önce ne yaptığımı? Bakla ayıkladım. Daha doğrusu iç baklanın zarlarını çıkardım. Seyahat öncesi bitiremediğim için buzluğa attığım haşlanmış tam pirincim vardı, onunla birlikte ısıtıp yiyeceğim bu öğlen. Yanına da bir kase salata.

ayak izleri-sevgi dedi ki...

renkler şahane.. eminim tadına öyledir..ellerine sağlık...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Bizde bu güzelliği seyre daldık ama tadına bakamadık.
Nefis anlatımınla tadını damağımda hissettim.
Renklerin canlılığı ve ahengi ile nefis bir salata olmuş, ellerine sağlık.
Bu arada;
Kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerinize sağlık ,iyi kandiller

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

bu ulkede olmayan birkac seyden biriside semiz otudur. bakladan ziyade ben bu tabakta semizotunu seyredaldim:) Ellerine saglik....

sare dedi ki...

Nefis olmuş, canım. Ellerine sağlık.
Ben de bu hafta pilavını yapmıştım, dereotlu...
Sevgiler.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin