7 Mayıs 2012 Pazartesi

Portakal Kokulu Yeni Bir Bisküvi Daha




Portakal uğurlamasının son, çaya banmalık tariflerin sondan bir önceki fotoğrafıdır kendileri. Yüz  gram oda ısısında tereyağına, bir su bardağından bir parmak eksik toz şeker ve iki yemek kaşığı üzüm pekmezi katılarak bir güzel yedirildi. Hangi pekmez olduğunun çok önemi yok aslında, dilediğiniz pekmezi kullanabilirsiniz; keçiboynuzu, dut... Bir paket, yani beş gram şekerli vanilin, bir yumurta, bir portakalın kabuğu rendesi, bir buçuk yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası, bir paket karbonat (beş gram), yarım su bardağı rende hindistan cevizi ve azar azar un eklendi. Hamur bildiğiniz kulak memesinden biraz daha katı, kurabiye hamuru kıvamını alana kadar. Sonra altmış gram sütlü çikolata bıçakla kıyılarak hamura katıldı. Erimesine izin vermeden, hamuru boyamadan hemen karıştırılıp avuç içiyle şekil verildi. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilip önceden ısınmış iki yüz yirmi derece fırına verildi. Başında bekleyerek yakmadan, rengi hafif pembeleşene kadar pişirildi.

Ben bir tane yiyebildim, beş altı tanesi oğlana ayrıldı, hepsi kızın sınıfına gitti. Yanında şu tarifin uygulandığı böğürtlenli ve çikolatalı top kekler, ev yapımı limonata ile birlikte. Oğlanda sitem, kızın sınıf arkadaşlarında teşekkür...

12 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

nefıs gorunuyor canım ellerıne sağlık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık..Çayımın yanına hemen 2 tanesini aldım..sevgiler..

Sonu garanti tarifler dedi ki...

çok güzel gözüküyor.ellerine sağlık.Portakalın son günleri artık.Değerlendirmek lazım.sevgiler..

sare dedi ki...

Sitem ve teşekkür... Biri az bıraktınız diye, diğeri çok güzel diye...Bundan güzel geri dönüş olur mu, sevgili Narince.
Süper görünüyor, ellerinize sağlık. Bir şey var sormak istediğim karbaonat kaç gr bi de niye karbaonat...
İyi haftalar...

Banu dedi ki...

Hımmm mis kokusu geldi burnuma ellerine sağlık canım bende portakal şekerlemeli yaptım şimdi çayımla yiyordum kurabişime yemeden önce dedim ki bak senin akraban ekranda:))) sonra yuttum bitiyorum portakala:))) deneme listeme bu nefis tarifi de aldım sevgilerimle....

made in funda dedi ki...

portakal da bitiyor artık..ne yazık...sen de iyi uğurluyorsun doğrusu canım....sevgiler...

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Çok güzel görünüyorlar, oğlunuz sitem etmekte haklı:)Portakalı kurabiye ve keklere çok yakıştırıyorum.Ellerinize sağlık.Mutlu haftalar diliyorum, sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Canım misler gibi portakal koktu elle
rine sağlık sevgiler.

pelince dedi ki...

Çok şükür bitmeden yetiştim sanırım :)Necla'cım ellerine sağlık canım..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Portakal ve çikolatayı çok yakıştırıyorum birbirine. Ellerine sağlık Necla ablacım; portakal da bundan güzel uğurlanamazdı bence:).
Sevgilerimle..
aslı

sibelyalcincom dedi ki...

tam bir portakal uğurlaması olmuş:))ellerinize sağlık...
sevgiler

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik cayin yaninda nede guzel gider mis gibi portakal kokulu kurabiye

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin