17 Haziran 2010 Perşembe

Çeşitlemeler: Kek


Dilediğiniz gibi yapabilirsiniz kekinizi. Meyveli, çikolatalı, tuzlu, sebzeli, kahveli, baharatlı, kuruyemişli, ıslak, nemli... Çantanızda taşıdığınız ince bir dilimiyle açlığınızı bastırabilir, sizi kalori yüklü atıştırmalardan koruyabilir, evdeki küçüğün yüzünde koca bir gülümseme yaratmanıza yardım edebilir. Çikolatalı keke katacağınız birazcık rom, belki portakal ya da vişne likörü lezzetini arttırırken, portakalın, vişnenin kendisi çikolata - ekşi kardeşliğiyle hormonlarınızı harekete geçirebilir.

İşe yumurta ve şekeri çırpmakla başlarsınız genellikle. Krema gibi olana, beyazlaşana dek çırparsınız. İyi çırpılmış yumurta, kabarmış kek demektir. Hoş, yumurtasız da olur kek! Sonra sıvı malzemeler: sıvıyağ, süt, yoğurt. Sıvıyağ yerine tereyağ da kullanabilirsiniz, ister eritirp, ister oda ısısında. Sıvılar biter, kuru malzemeler katılır sonra. Kabartma tozu ve un birlikte elenir, malzemelerin aynı ısıda olması güzel kabarmasına sebeptir kekinizin. Elinizin altında ne varsa, canınız ne istediyse katarsınız içine: fındık, fıstık, üzüm, ceviz, orası sizin bileceğiniz iş.İster tepside pişirin, ister envai çeşit kalıpta. Kürdan testini unutmayın!

Hepimizin artık sabitleşmiş, garanti tutan, en sevdiğimiz, en sık yaptığımız bir ya da birkaç kek tarifi vardır. Bana sorsanız, Narince'ye bugüne kadar eklediğim yirmi tarif içinde: çikolatalı brownie, çikolatalı ıslak kek, kahveli ve çikolatalı kek en sevdiklerimdir.

Bu kek, yabancı bir tarife heves edilip yapılmıştı. Custard powder yerine toz vanilyalı puding karışımı kullanılmış, ağır ve yapmacık vanilya kokusu yüzünden hüsranla sonuçlanmıştı. Ama şu sevimli ineğin hatırına, bir de alınan dersi paylaşmak adına karşınızda bulunuyor.



Yaptığınız her kek öğrenme sürecinde bir adımdır. Bu elma dilimli keki yaparken de pek heveslenmiştim. İyiydi, hoştu lakin; alt tabana serdiğim elma dilimleri kekin üst dokusunu ıslatmıştı, hamurumsu tat hoşa gitmemişti haliyle. Elmaların üzerine suyunu çekecek ince bir tabaka çekilmeliydi, galeta unu, bisküvi kırıntısı, yulafla belki de?


Bu arkadaşı da ben sevdim. Kuruüzümü kekte oldum olası sevmişimdir. Bu sefer kuru kayısı da olsun, biraz da portakal suyu olsun deyip yapıvermiştim. Ancak kayısı kokusu çocukların pek hoşuna gitmedi. Denemek isterseniz, işte tarifi:

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 3/4 su bardağı süt
  • Minicik tuz
  • 2 portakalın suyu
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 4,5 su bardağı un
  • Bir avuç kuru üzüm
  • 1 su bardağı kuru kayısı
Hazırlama:

Kuru kayısıları sütün birazıyla ıslatın, yumuşadııklarında doğrayın. Islattığınız sütü süzüp kalan süte ekleyin. Yumurta ve tozşekeri çırpıp, süt, sıvıyağ ekleyin çırpın. Tuz, kabartma tozu ve unu, en son da doğranmış kayısıları katıp karışımı kalıba boşaltın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..
Canım kekler harika hepsinden isti
yorum öpüyorum...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık cnm. Hayırlı kandiller diliyorum. Sevgiler...

Mimosa Café dedi ki...

Neclacim super bir kek yazisi olmus :) Eve gidip kek yapasim geldi. Sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Böyle anlatıma ben bu keki nasıl beğenmem , resimler bunların bir sırrı olmalı :)))Üzümlü kek bana hep annemin kek tenceresinde yaptığı kekleri hatırlatır Neclacığım. Sanki her şey eskiden başka mıydı? Yada biz mi değiştik? Eline sağlık kalemine sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Ne de güzel anlatmışsın Necla'm..Ellerine ve o güzel gönlüne sağlık..


Kek super görünmekle kalmayıp,gelin beni yiyin diye bas bas bağırıyor..Bu fotoğraflar karşısında uzun zamandır kek yapmadığım geldi aklıma..)


Regaip kalndilin kutlu olsun canım..Sevgiler..

umutluhayat dedi ki...

bende gerçek bir kek severim.minenin dediği gibi kek denince hep aklıma çocukluğumda annemin beni bakkala gönderip gazoz aldırması gelir.o zamanlar az olan kekler şimdilerde çeşitlendi.ellerine sağlık olsun.sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Neclacığım, güzel bir anlatım ve çok güzel fotoğraflarla ortaya harika yazı çıkmış. Ellerine sağlık canım.

beste dedi ki...

kek kokan evden dah guzel bir sey var mi cok hos yazi olmus:)

gülay dedi ki...

nejla canım güzel bir yazı olmuş.. benimde çok hüsrana uğradığım keklerim oldu:) ikinci fotoğraftaki kek kalıbından bende de var ama ne hikmetse onda pişirdiğim kekleri hiç bir zaman güzelce çıkartamadım:( sanıırım bende sorun var senin kekin çok harika görüyor...
sevgilerimle..

yeşim dedi ki...

kek sevilmezmi klasik lezzetimizdir mutfaklarımızın.her çeşidini severek tüketiyoruz.ve tüm kekler bence harika görünüyor.ellerine sağlık canım...hayırlı kandiller diliyorum.

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım üzümlü kek bana her zaman
on iki yaşında acemice hazırladığım ve çok güzel olan pandispanya tarzı kekimi hatırlatır:))
o gün bu gün aynı lezzette bir kek yapamadım nedeni ni bir türlü
bulamıyordum.Etkinliklere giden blogcanlarımdan bir tanesi şöyle yazmıştı şefimiz mikser kullandırmadı:)tel ile çırptık:))
ayrıntı burada saklı diye düşündüm eskiden mikser mi vardı elbette tel ile saatlerce çırpıyorduk.
senin keklerin her biri ayrı güzel gözüküyor canım ellerine sağlık.
Regaip kandiliniz de mübarek olsun.
çok öpüyorum..

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık güzel komşum :)

kandilin de mübarek olsun canım öpüyorum :)

Tijen dedi ki...

Ben de dün taze lor aldım, lorlu kurabiye yapayım diye ya daha fırsat olmadı, belki yarın. Ellerine sağlık Necla'cığım!

Adsız dedi ki...

Kek hakkinda ne güzel seyler yazmissin, zevkle okudum.
Hayirli kandiller diliyorum.

Adsız dedi ki...

Kek hakkinda ne güzel seyler yazmissin, zevkle okudum.
Hayirli kandiller diliyorum.

LEZZETİKRAM dedi ki...

kek meraklısı bir aile olarak keyifle okudum yazınızı elinize sağlık hepsi muhteşem gözüküyor ,kandiliniz mübarek olsun:)

LEZZETİKRAM dedi ki...

kek meraklısı bir aile olarak keyifle okudum yazınızı elinize sağlık hepsi muhteşem gözüküyor ,kandiliniz mübarek olsun:)

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Necla ablacım kek en sevdiğim hamurişidir, hem de her çeşidi:). Benim en sevdiğim kek de havuçlu, bol cevizli ve tarçınlı kektir..
Bilgilendirici, harika bir kek yazısı olmuş, ellerine sağlık ablacım:).
Sevgilerimle..
aslı

Pembe Tatlar dedi ki...

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalplerimizi okşadığı bir anın bir asra bedel olduğu bu gecede dualarda birleşmek dileğiyle...

Regaip Kandiliniz Mübarek Olsun...

meltem beker dedi ki...

Necla güzel yazın beni ilk ve orta öğretim yaşlarıma götürdü:)
okuldan geldiğimde apartmanın kapısında başlayan annemin kek kokusunu hatırlattın bana:)
hepsi birbirinden lezzetli oluyor kek çok severim:)
Bu nedenle de çok sık yapmamaya çalışıyorum:)Bitirene kadar başından ayrılamıyorum:)))
Geçmiş kandilini kutluyorum:)
kucak dolusu sevgiler...

ebru dedi ki...

Kek herkesin en sevdiği ve ne ile ikram edersen yakıştığı lezzet. Keki ne kadar güzel anlatmışsın sevgili Necla. Yazını yüzümdeki tebessümle okudum. Bu arada ellerine sağlık üzümlü ve cevizli keki çok severim.

gulsev dedi ki...

Herkesin üzümlü kek anısı vardır herhalde. Yıllar önce staj yaptığım bir fabrika kantininde çay molasında aldığımız rulo şeklinde üzeri kağıtla kaplı üzümlü kek, en favorimizde. Şimdi bile kokusu ve tadı duyuldu :)
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Neclacım Ankara bana geldi şükürler olsun.İzliyor ama çok yorum yazamıyorum ellerine sağlık Ankara kokulu arkadaşım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

biz kek severlerin bayıla bayıla okuduğu bir post olmuş Neclacığım..
ellerine sağlık canım.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

NEJLACIĞIM SÜPERSİN ZEVKLE OKUDUM KEK MECARALARINI.BENİMDE KEK ÜZERİNE MACERALARIM SNEİNKİNDEN AŞAĞI KLAIR DESEM YALAN OLUR..AMA SONUNDA BİR TARİFTE KARAR KILDIM HEP AYNISINI YAPIYORUM.

AMA ÖNEMLİ OLAN YAPILAN DENEMELERDEN DERS ÇIKARMAK:))DEGİL Mİ:))

Hatice dedi ki...

yakın zamana kadar keksiz bir çay saati düşünemezdim, hala da öyle sayılır:))
sade kekten ziyade içine birşeyler eklemeyi, hele de kuru kayısı:)
kakolu, çikolatalıya vişne eklemeyi seviyorum, ama gel görki çoğu zaman çocuklardan dolayı bu isteklerim geri planda kalıyor:(
ellerine sağlık Neclacığım, güzel bir hafta geçirmen dileğiyle...
sevgiler...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin