24 Haziran 2010 Perşembe

Bu Aralar



Okullar tatil olmuş, tembellik etmekteyim . Bütün günü pijamalarla, keyfimce yemek pişirip, tarif arayarak, kitap okuyup, müzik dinleyerek, akşam çaylarının yanına kurabiye pişirerek, özlediğim yaz meyveleriyle buluşmanın keyfiyle, günde üç posta okula gidip gelme eziyetinden kurtulmuş olmanın verdiği rahatlıkla geçirmekteyim.


Hasret çekmekteyim bu aralar. İki haftadır anneannesini mesken tutan Umut'u özledim. Küçükken eve misafir geleceğini duyunca ağlayan, arayalım gelmesinler diye tutturan, gelince de kendisiyle birlikte beni de bir odaya hapseden küçük oğlumu. Hani altı ya da yedinci aylarındaydı, anneanneye gittiğimizde önce sağını solunu, bütün tavanları inceleyip, sonra da dudaklarını büzüp ağlamaya başlayan küçük oğlanı.

Gideli iki haftayı geçiyor ve arada bir arayıp seni özledim diyor o kadar. Çok eğleniyorum diyor, yaşıtı oğlanları, oyunu bırakıp gelemiyor. Vukuatlarını duyuyorum: belediyenin ilaçlama arabasının hemen peşinden koşup gözlerini kan çanağına döndürmek, marketin arabasıyla pazarda taşımacılık yapıp para kazanmak gibi.

-Yarın pazara gidip su satıcaazz

dedi en son. Dört kişilik küçük koromuz az söylemediydi bu şarkıyı zamanında, geliyor o günler.

Başka şarkılar da dinliyorum bu aralar. Çok çok eskilere gidiyorum: Ünol Büyükgönenç bazen, bazen Nilüfer'le, bazen de iki kardeşin muhteşem tınılarıyla başbaşa.

Güneşle kovalamaca oynuyoruz en çok da. Bir görünüp bir kayboluyor, şu boşlukta çokça pişirip taşırıp, çokça fotoğraf çekme isteğim var halbuki. Gördüğünüz kurabiyelerin de başına gelen budur, yine de idare eder değil mi? Ahan da tarife:

Malzemeler:



  • 250 gr oda ısısında tereyağı

  • 1 kahve fincanı sıvıyağ

  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri

  • 4 yemek kaşığı buğday nişastası

  • Alabildiği kadar un (4,5 - 5 bardak)

  • 1 çay bardağı pudra şekeri (Üzeri için)

Hazırlama:


Tereyağ, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun. Sonra avucunuzda yuvarlayıp form verin. Üstlerine çatalla şekil yapabilirsiniz benim gibi. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üst rafta pişirin. Beyaz kalsın, hemen gevreyince çıkarın. Üstüne pudra şekeri serpip afiyetle yiyin.

21 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm bende tembellik yapmak isti
yorum:))Kurabiyeler harika ellerine
sağlık öpüyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tatil başladı ne güzel !!
bilirim o hissi yıllaaar ötesinden.
helede ev hayatı varsa neler yapılır neler :)
herşey gönlünce geçer umarım.

kurabiyede yani vitrindeki şık bir yaz elbisesi gibi göründü gözüme :))
üzerinde aksesuarları da var
:))))
yani çokk hoş.

Unknown dedi ki...

Nişastalı kurabiyeleri severim.Ellerine sağlık.Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

tadını çıkarın tatilin.bu arada oğlunuzzun aı umut demek,benim oğlumla adaş yani,çok şeker oluyor umutlar.allah bağışlasın.sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Benimde kızım 1 haftadır anneannesiyle birlikte babaannesinde. bir kaç hafta sonrada hep birlikte sapancaya gidecekler.
Bende prensesimi çok özledim. cumaları İstanbul trafiğinin felçten öte olduğunu bildiğim halde göz alıp karşıya Anadolu yakasına geçeceğim ve kavuşacağım yavru kuşuma. en kısa zamanda oğluşuna kavuşmanı dilerim canım

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok severim,ellerine sağlık,görüntü süper,sevgilerrrrr...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

çok şekersin yaaa, kurabiyeler harika görünüyor. ellerine sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Benim kızım da küçükken aynı senin oğlun gibiydi yapışık vaziyette yaşardık. Bana o günleri hatırlattın. Tatilin keyfini çıkar. Kurabiyelerin harika ellerine sağlık canım.

A. dedi ki...

Ooooooooofff oofffffffff. Harika bunlar ama kaç kalori acaba? Zaten şişmanım bunları yersem sırf yağ çucalı olup çıkıcam :(.Siz kaç kilosunuz abla? Ypksa annem gibi yiyip yiyip kilo almayanlardanmısınız?

Canan Demirbağ dedi ki...

Kurabiyeler nefis gözüküyor elinize sağlık...sevgiler..

rumma dedi ki...

Canım okul telaşelerimiz bitti çok şükür ama tatilde yaramazları oyalamak daha büyük mesele..:(

kurabiye nefis olmuş, sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Canım şimdiden iyi tatiller diliyorum..Hayırlısı ile oğluna kavuşup bol bol hasret giderirsin..

Kurabiyeler ne de güzel olmuşlar,ellerine sağlık şekerim..Sağlıcakla gidip gelin..)


Sevgiler..

pelince dedi ki...

Tatil gibisi yok ,ohh keyfin çok olsun... Kurabiyeler şahane.. afiyet olsun.. oğluşa ayırın iki üç tane:) hasretlik bitsin artık çabucak gelsin anneciğine...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu aralar bende tembellik modundayım ama bana pek yaramıyor alışmışım ordan oraya koşuşturmaya. Benim kızımda asla ben olmadan kimsede kalmıyor anneannesinde bile. Zamanla Umut gibi geçermi bilmem .Kurabiyeler tam denenesi olmuş. Tadı un kurabiyesine mi benziyor diye düşündüm. Listeme aldım Neclacığım çok sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Bende pek tembeli bu sıralar arkadaşım, hata yaptıklarımın fotoğrafını çekmeyecek kadar, internette gezmeyecek, yeni post eklemeyecek kadar :(
sıcaklardan iyice uyuştum mu ne?
yaru özlenmez mi? özlenir tabii, ben 1 saat ayrı kalsam özlüyorum sonra gerçi başımı şişirip telafi ediyor ama :)

kurabiye çook güzel görünüyor çok estetik hemde, ellerine sağlık canım
sevgiler benden Fethiye'den

yeşim dedi ki...

elimi uzatım alsam keşke şu nefis kurabiyelerden neclacım harika görünüyor.biz komşumu olsak acep ne dersin?
canımmm hayırlı cumalar ve gönlünce çocukların ve eşinle geçecek güzel bir yaz tatili diliyorum...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Güzel bir tatil diliyorum Necla ablacım:).
Ben de blogum konusunda biraz tembelim bu sıralar, bendeki rehavet de bu konuda kendini gösteriyor:).
Küçükken babaannemde (ki kendisi hemen arka sokağımızda oturuyordu) ilk kaldığım gece saatlerce "annee" diye ağlamıştım:), onu hatırladım ben de şimdi.
Kurabiyeler nefis, ellerine sağlık ablacım:).
Sevgiler..
aslı

Unknown dedi ki...

Neclam işte budur çocuklar büyür kendi programlarını yapar ve yaşar yani onlar büyüdükçe özlem de büyür.Çünkü büyüyen dizinin dibinden kalkar.Allah yollarını açık etsin görevimiz onları büyütüp hayata hazırlamak.İşte budur kurabiye nefis görünüyor ellerine sağlık Ankaralım

Hatice dedi ki...

Neclacığım iyi tatiller diliyorum, gerçekten de yoruyormuş o okula gitgeller:(
şimdide oyalamak mesela afacanları!
bilgisayara zar zor oturabiliyorum!

ellerine sağlık kurabiyeler de nefis görünüyor, hem çocuklar da seviyor böyle sade kurabiyeleri:)

sevgiler...

Mimosa Café dedi ki...

çok şekermiş umut :)
tatilin keyfini çıkar canım sevgiler.

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

bir kitap, bir bardak çay, birde bu kurabiyeleri alıp tembellik edesim geldi :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin