20 Ağustos 2010 Cuma

Domatesli Kremalı Papardelle


Bu yaz neredeyse haftada bir makarna yaptım. Ev halkı taze eriştenin daha lezzetli olduğunda ısrarlı, bu yüzden kış için erişte kesmeye de niyetimiz yok. Geçen yıldan kalan eriştemiz çorbalara yetecektir.

Hamurumu yoğurup oynaşıyorum, gönlüm nasıl çekerse öyle kesiyorum, biraz ince şeritler halinde taglietelle oluyor, biraz kalınlaştırınca papardelle. Gönlüm çekiyor, mantı yapıyorum, gönlüm çekiyor, kare, üçgen. Sonra dilediğimiz sosla buluşuyor. Sadece tereyağ ve peynirli, az sarımsak, az maydonoz dokunmuşu en sevdiğim. Sarımsaklı yoğurt üstüne cızz etmiş tozbiber, nane sosu ferahlığımız. Zor değil, oynaşın hamurla, yırtılsın, kalın olsun, ince olsun sorun yok. Birkaç deneme sonrasında güzelleşecek, herkeslere göstermek isteyeceksiniz.

Hamurdan korkma dedi annem, o senden korksun.

Malzemeler:

Papardelle Hamuru İçin:
  • 3 su bardağı un
  • 2 adet yumurta
  • 3 yumurtanın sarısı
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2-3 yemek kaşığı su
Sos İçin
  • Beş altı sap yeşil soğan
  • 250 gr cherry domates
  • Üç iri diş sarımsak
  • Bir adet dolmalık kırmızı biber
  • 200 ml. krema
  • Az tuz
  • Kaşar peyniri
  • Zeytinyağı


Hazırlama:

Unu ve tuzu eleyin. Yumurta ve yumurta sarılarını zeytinyağı ile çırpın. Unun ortasını havuz gibi açın, ortasına yumurta, su ve zeytinayğını dökün. Parmaklarınızla ortadaki malzemeyi una yedirin. Sonra sıkı, pürüzsüz ve ipeksi bir dokuya kavuşana kadar hamuru yoğurun. Üzerine nemli bir bez örtüp on beş fakika dinlendirin.

Dinlenen erişte hamurunu beş bezeye ayırın. Her bezeyi unlayarak oklava ile bıçak sırtı kalınlığında açın. Sonra açtığınız yufkanın üzerini bolca unlayın, rulo şeklinde sarın. Ruloyu bıçakla yarım santim genişliğinde eşit olarak dilimleyin. Her dilimi bir ucundan tutup çektiğinizde papardelle erişteniz hazırdır.

Sos için ısıttığınız zeytinyağında sebzeleri yeşil soğan sarımsak, biber ve domates sıralamasına uyarak diri kalacak şekilde soteleyin. En son tuz ve kremayı katın, rendelenmiş kaşar peynirini de serpip şöyle birçevirin.

Bol kaynar suda pişirdiğiniz erişteleri sosla buluşturun. Üzerine ince kıyılmış maydonoz serpip servis yapabilirsiniz, afiyet olsun.

14 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım seni de özlemişim yazılarını da tariflerinide:))
şükür kavuşturana canımın içi..
zamanın da kesmek erişteyi süper bir fikir:)hamurla çok da inatlaşmadan değil mi tatlım ellerine sağlık muhteşem görünüyor.
çok öpüyorum seni kuzularımı da..

Devastator Usta dedi ki...

belki ben de makarna yapmayı denerim bir ara, tarifinizi not ettim. teşekkürler...

yemekaski.com seçil dedi ki...

Makarnaaa benim baş tacım :) geçenlerde bende televizyonda gördüm adam kendisi yoğurdu hamurunu makineside vardı çok güzel açtı önce sonrada şerit uçları ile kesti bende birden makarna makinesi almak istedim alıcamda yapıcamda hamurdan korkmayacağım o benden korksun çok sevdim bu lafı :)) ellerine sağlık..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sen yaptın ya , tadı em,n,m çokk lezzetli yüklüdür .
ama ilk açtığımda bu renk armonisine bayıldım narinim.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacığımm.. ne hoş bir yazı yine ve benim annem de bana hamurdan korkma der.. parmaklarının ve hayalinin gücüyle şekil bulur.. elbet beğenilir.. aklını fikrini gönlünü katarsan.. ah canım annemm..
bu kesimleri bende bir deneyeyim bakalımm sanırım yaparım.. aklımı fikrimi ve gönlümü katarsam.. hamuru parmaklarımın gücünü katarsam..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Maşallah "Her Güne Bir Tarif" tam gaz gidiyor. Allah kolaylıklar versin. Ben haftada bir zor eklerken :))

Ev eriştesine bayılırım daha dün akşam üzerine bol ceviz döküp yedim. Her haliyle güzeldir ev eriştesi.. Ellerine sağlık Canım Kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım nasılda güzel görünüyor elle
rine sağlık hayırlı cumalar öpüyo
rum...

Zehra Gürgen dedi ki...

kesinlikle taze yapılan makarna çok lezzetli, biz de bu iş kedi kafadan sorulur. ona devrettim ,o makarna yaparken ben de pasta yapıyorum :)
güzel oluyor böyle iş bölümleri..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Narinim bravo valla ben makarnaya hç düşkün değilimdir ama bu görüntü karşısında kayıtsız kalmak imkansız..ellerine sağlık beceriklim:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu yazıdan tabiiki resimlerden sonra hamur açasım geldi o kadarda becerikli değilim ama denesem mi dedim içimden eline sağlık Neclacığım kuzucuklarda gurme gibiler maşalllah sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsınız böyle:)
Makarnanızda çok güzel gözüküyor.
Ellerinize sağlık iyi bir haftasonu dilerim.
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Aman Allah'ım evdekiler ne şanslı yahu ! Hergüne farklı bir menü .Çok beceriklisin nazarlık as bloğuna.Sevgiler

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis bir sunum olmuş görüntüde süper iştah açıcı. Önce seyrederim sonra yerim:) sevgierlimle...

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım nefis görünüyor.hayırlı akşamlar.kocaman öptüm..sevgiler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin