29 Mart 2009 Pazar

Yaşasın Tatil




Futbol girmeyen evin futbola tutulmuş oğlu. İlk basketbol topunu daha ikibuçuk yaşındayken almışız, sırf futbolu sevmesin diye. O da sevmemiş zaten. Anaokulunda, birinci ve ikinci sınıfta oğlanlar maç yaparken bizimki ya kızlarla oynuyor, ya bir kenarda tek başına. Maç yapmayan tek oğlan bulamadık bizimkine. Ne yapsak ne etsek derken , kendi elimizle atıyoruz oğlanı sahaya. Yüreklendiriyoruz, fayda yok heves ediyor ama, sahaya adım atmıyor. Çekingen bakışları hep odağımızda. Usul usul karışıyor arkadaşlarına ama, hiç bir beceri yok, kaleye dikiyorlar bizimkini. Bir yıl da böyle geçiyor. Derken geçen yıl okuldaki turnuvada ilk kez oynuyor sınıf takımında.


-Anne sen gelme!

-Niye?

-Utanıyorum, sen izleme beni.


yalvarmalarım çare olmuyor, izleyemiyorum ilk maçını. Utangaçlığı da çekingenliği de attı artık. Her fırsatta top peşinde koşuyor, gözünü açar açmaz, çocuklara futbol dersleri veren kanalı açıyor. Bu hafta da olan oluyor, bizimki maç sırasında arkadaşının kafasına tosluyor gözünü. Balon gibi şişmiş gözler ve alınla geliyor eve.

Ben ve babası hâlâ sevmiyoruz futbolu, sevmeyeceğiz de. Oğlumuzun da futboldan sıkılmasını beklemekten başka bir şey yapmayacağız. Kafasını gözünü kırmadan büyütebilirsek ne mutlu bize.

Mor bir gözle girdik hafta sonuna. Seçim tatili de gelince bir sevindik, bir sevindik. Çikolatalı pastamızı yaptık, hep birlikte süsledik, sonra da yedik.


Malzeme Listemiz:


Keki İçin


3 yumurta

1 adet muz

170gr. bitter çikolata

3 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı un

1 su bardağı süt

1 paket kabartma tozu


Kreması İçin


4 çorba kaşığı un

3 çorba kaşığı tozşeker,2 yumurta

3 su bardağı süt

3 çorba kaşığı tereyağı

4,5 çorba kaşığı kakao

1.5 paket vanilya


Kenar çikolatası için (1 paket 80gr.) bitter çikolata


Keki için yumurta ve muzu mikserle çırpın. Bitter çikolata ve tereyağını ben mari usülü eritip, yumurtalı muzlu karışıma katıp, karıştırın. Kelepçeli kek kalıbına boşaltıp, 170 derecede 40 dakika pişirin. Fırından çıkarıp ızgara üzerinde soğumaya bırakın. Bu arada kreması için, ateşe dayanıklı bir kabın içinde yağ hariç bütün malzemeyi iyice çırpın ve ocağa alıp, koyulaşıncaya kadar pişirin. Ocaktan indirip içine tereyağını ekleyin ve mikserle iki dakika çırpıp, soğutun.


Kenar kaplaması için bitter çikolatayı benmari usülü eritin. Pastanın çapında kestiğiniz yağlı kağıdın üzerine döküp, bir bıçak yardımıyla kalın bir şerit halinde yayın ve şeklini bozmadan dondurun.


Soğumuş keki ikiye ayırıp, arasına kremadan sürüp diğer katı üzerine kapatın. Pastanın üzerini de aynı kremayla sıvayıp, çikolatalı yağlı kağıdı pastanın çevresine dolayın, kağıdı çikolatadan sıyırın. İstediğiniz gibi süsleyip, buzdolabında bir kaç saat dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz.








17 yorum:

yemekplanet dedi ki...

hmmmmmmmmmmmmmmmm.Nefis görünüyor.Mükemmel ötesi


Sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

merhabalar öncelikle ziyaretiniz için teşekkürler.Sizin sayfanızı tijen hanımın verdiği şu hamurunun
değişik versiyonlarını bulmak ümidi ile incelemiştim,yazılarınız çok akıcı ve hoş sizi izlemeye devam ediyorum.Spor yapmanın çocuklarda matematiksel zekanın gelişimine ve özgüvenlerinin gelişiminde çok faydası olduğunu uzmanlar söyler.Bu doğrultuda siz yanlış yönlendirmişsiniz çocuğu:))
çocuk sahanın tozunu yutmuş geçmiş olsun:)eşim 17 yıl futbol hakemliği yaptı ben normal her bayan gibi futbolu hiç sevmedim.
oğlumu kurtardım bu anlamda:))
sevgi ile kalın...

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Oğluşuna büyük geçmiş olsun canım...

Pasta harika görünüyor, insanın çikolata krizine çok çok iyi gelebilecek nefis bir lezzet...

Ellerine sağlık ve sevgiyle kal,

Narince dedi ki...

Sevgili İnciYemek, spordan uzak dursun demedik zaten, futbol dışında başka bir spor sevsin dedik ama olmadı. Futbol sevmeyen tek arkadaş bulamadık. Biz de mecburen attık sahaya oğlanı.Sizin oğlan için sevindim ama. Yazılarım için söyledikleriniz beni ayrıca mutlu etti, teşekkür ederim.

Sevgili Düş Bahçesi, tatili fırsat bildik keyif yapıyoruz işte. Teşekkür ederim uğradığın için.
sevgiler...

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Yemek planet.

meltemmutfakta dedi ki...

bol çikolatalı pasta bayılırım ellerinize emeğinize saplık.Ne kadar davetkar duruyor.Olsada yesem şimdi kahveyle...bayıldım ellerinize emeğinize sağlık.afiyet bal şeker olsun size...
sevgiyle kalın,

www.meltemmutfakta.com

Narince dedi ki...

Sorma Meitemciğim, içimiz dışımız çikolata oldu.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Diyet bozdurur bu görüntü... Tek kelimeyle harika ellerine sağlık... Bu arada oğluna geçmiş olsun... Sevgiler...

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Aysel Hanım. İyileşiyor yavaş yavaş gözü. Acımıyor çok şükür.

Narince dedi ki...

Dear Singamaraja, thanks!

Adsız dedi ki...

Benim cocuklar da ^futboldan baska sporla ilgilenmiyorlar, erkek cocuklarinin cogunlugu malum bu sporla ilgileniyor. Ne yapalim, biz de onlari istediklerini yapmakla serbest birakacagiz bu konuda...
Pasta da sahane olmus, ellerine saglik. Sevgilrimi gönderiyoum.

Tijen dedi ki...

Hayallah geçmiş olsun! Morluk geçmiştir umarım. Çocuklukta oluyor böyle şeyler, biz de eve az mı dönmedik morluklar, şişliklerle.

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Senem Hanım. Onlar önde biz hissettirmeden koruya kollaya yol alıyoruz işte.

Sevgili Tijen, morluk çok azaldı sağolun. Aslında onların bizler gibi çokça çocukluk anıları olmayacak, ağaçtan düşme anıları, dizinde yaraları.. Hoşumuza da gitmiyor değil, bu olaylar. Fotoğrafını da çektik hatırlarız diye.

pelince dedi ki...

Necla çok geçmiş olsun,al bizden de o kadar.Bizim oğlan'da futbol oynamasını sevmiyor,beceremiyor daha doğrusu.Bizde geçen sene basketbola yazdırdık ,çok sevdi aslında ama imkanlar nedeniyle şimdi ara verdik.
Yakışıklığı öpüyorum...

Pasta şahane olmuş,yalanıyorum şu anda :)Ellerine sağlık...

Sevgiler.

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Pelin, onlar neyi severse elimiz mahkum. Önceki akşam oturup maç izledik geç saatlere kadar. Ben de senin oğlanları öpüyorum canım.

sevgiler...

Pelin dedi ki...

Oğluna geçmiş olsun canım. Biz de oğlumuzu futboldan uzak tutmaya çalışıyoruz.Onda da şu anda bir hareket yok zaten.
Pastanız çok iştah açıcı.Elinize sağlık
Sevgiler

Narince dedi ki...

Teşekkür ederim Pelin Hanım, sevgilerimi yolluyorum.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin