8 Kasım 2012 Perşembe

Çikolatalı,Fındıklı Hem de Yulaflı Kurabiyeler


Malzemeler:


  • 100gr oda ısısında tereyağı
  • 1 subardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  •  1 su bardağı ince çekilmiş fındık
  • 1,5 su bardağı yulaf ezmesi
  • 1 yemek kaşığı buğday  nişastası
  • 5 damla rom aroması
  • 1/2 tatlı kaşığı şekerli vanilin
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış bitter çikolata
  • 120 gr eritilmiş bitter kuvertür
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu


Hazırlama:


Tereyağı ve şeker çırpıcı ile iyice yedirilir ve kalan malzemeler sırasıyla eklenerek hamur yoğurulur. İstenilen büyüklükte şekil verilip önceden ısıtılmış 210 derece fırında pişirilir.


Çocuklara göre tam ayarında bana göre şekeri birazcık fazla kaçmış çikolatalı  nefis kurabiyelerin tarifi bugün burada olmayabilirdi. Yine tarifsiz bir fotoğrafla karşılaşabilirdiniz, belki de yeniden yapardım- ya ortaya aynısı çıkar mıydı ? Sanmam!

Tarifi oluştururken yazdığım notların bulunduğu defteri kaybettim, hem de evin içinde. Tıpkı evin içinde kaybettiğim başka bir sürü şeyler gibi. Kaybediyorum, unutuyorum, hatırlamıyorum, arıyorum , bulamıyorum onu bunu şunu... Çocukların gülüşmelerine maruz kalıyorum. Bilmiyorlar bu unutkanlığımda onların da payı var. Bütün kadınların kafası karışıktır demişti Ece Temelkuran. Kafamın bunca karışık olmasında ne çok payları var ah bilseler!

Ne çok şeyi aynı anda düşünüyorum. Birinin boyu kısalacak pantolonunu, alınacak kitabını, istediği kazağı, gözlük numarasını, karın ağrısını, yeni başlayacak antrenmanlarını, götürüp getirmelerini, hazırlandığı yarışmasını, darmadağınık odasını, okumadığı kitabını, karman çorman çalışma masasını, duvardaki posterlerini, ödevini, evde unuttuğu resim dosyasını, okulda yediğini, evde yemediğini, diğerinin aklının fikrinin ders dışında her şeyle meşgul olmasını, okula çağıran öğretmenini, hiperaktif bu ilaç alsın diyen psikoloğunu, arkadaşlarıyla geç saatte gezmelerden dönüşünü, her sabah rutine dönüşen ayna karşısındaki dakikalarını, bütün uyarılarıma rağmen kullanıldıktan sonra yerine asılmayıp lavabonun kenarında bıraktığı fön makinasını, fişten çekilmeyen şarj aletini, sigara ile uyuşturucu ile ilgili sorduklarını, sormadıklarını, bitmeyen telefon görüşmelerini, aralıksız mesajlarını...


Kafamın karışıklığında ne çok payları var ah bilseler!


5 yorum:

LeylaK dedi ki...

Offf bu ne ! Uzun bir süre kurabiye yapmamaya karar vermiştim ben halbuki...
Muhteşem.

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır yanınında çay nefis olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

sare dedi ki...

Narince, gene çok güzel bir tarif. Muhteşem bir kurabiye.Ellerine sağlık.
Şu tembellikten bir kurtulsam hemen yapmak isterim.
Güzel bir haftasonu diliyorum, sevgiler.

sibelyalcincom dedi ki...

Bizim evin kurabiye canavarı için güzel bir tarif:)) ellerinize sağlık:) sevgilerimle:)

Gisi Tasarım dedi ki...

Yarın için kurabiye tarifi ararken, tam isabet oldu.
Bir aksilik çıkmazsa, yapmak isterim İnşaAlah.
Ellerinize emeğinize sağlık.
Sevgiler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin