22 Kasım 2012 Perşembe

Ben İstedim Diye



Arapça ''tatlı'' anlamına geliyor  ''helva''  sözcüğü. Düğünde, nişanda, işe başlamada, ev alınca, hacca giderken, dönünce, çocuk doğunca, sünnette, düğünlerde,  bahar gelince, kandillerde, dini bayramlarda, yağmur duasından sonra... Tatlılar neşeli günlerin heyecanını taşırlar. Ama sanırım bir tek helva kederli  günlerimizi anımsatır. Yakınımızı kaybettiğimizde, ölüm yıldönümlerinde...  Acı günlerde damaklar tatlandırılır helvayla.

Bahanesiz bir helvadır fotoğraftaki. Acı günün hatırası hiç değildir! Anne eli değmiştir. Sabah yataktan kalkıp helva isteyen kızına annesi yapmıştır. Ne vakit istesem yapar zaten, gece, gündüz... Canım çekti diye, hemen kalkıp yapar.

Tarifsizdir aynı zamanda. Ölçüsü şusu busu yoktur. Annem yapmıştır; ben istedim diye, sabah kahvaltından önce  hem de. Tarifsizdir lezzeti...


7 yorum:

sibelyalcincom dedi ki...

Afiyet olsun bizim evde de helva sorumlusu annemdir:)

kalpkurabiye dedi ki...

kıskandım :) anneme irmik helvası döktüreceğim ablacım:))
afiyet bal olsun:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım anne eli değemn lezzetlerin yeri bambaşka benimde canım istedi şimdi anneciğinin ellerine sağlık canım sevgiler...

sare dedi ki...

Narince, annelerin elleri nasılsa ölçü oluyor. Onlardan tarif almak o kadar zor ki...
Teyzemizin ellerine sağlık. Ellerinden ve yanaklarından öpüyorum.
İyi ki istemişsin gözlerimiz bayram etti, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Kıyamam ben ona :) Ellerine sağlık nasıl da güzel kıvamını tutturmuş.. Anneler hiç kıyamıyor yavrularına..

NzlGl dedi ki...

Annenin evladı için yaptığı şey kalbinden çıkanların elinden dökülmesidir.....
O eller dert görmesin, yiyenlere afiyet olsun

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bence burada anlatan da tarifsiz bir his ve anlatı ile bize sunmuş..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin