19 Kasım 2012 Pazartesi

Alman Pastası Tarifi



Garantili, tam tutar, nefis, orijinal... Artık ne derseniz; mayalı, mükemmel sonuç veren bir alman pastası tarifi bu. Vereceğim ölçülerle üç koca tepsi dolusu pasta çıkıyor. Doğum günü, okul kermesi, herhangi bir etkinlik için yapılacaksa bu ölçüye uymanızı; yok eğer daha az çıksın istiyorsanız yarım ölçü yapmanızı öneririm.

Malzemeler:


  • 1 kilogram un
  • 200 gram oda ısısında yumuşak tereyağ
  • 3 adet yumurta
  • 200 gr (1+1/4 su bardağına denk geliyor) toz şeker
  • 40 gr yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • Ilık su


Krema İçin:


  • 1 kilogram süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 100 gr tereyağ
  • 1 paket şekerli vanilin



Hazırlama:

Unun ortasını açıp diğer hamur malzemelerini eklenir.

Ilık su ekleyerek poğaça kıvamından azıcık daha katıca yumuşak, ele yapışan bir hamur yoğurulur.

Mayalı hamur ılık bir yerde hacminin iki misli kabarana kadar dinlenmeye bırakılır.

Dinlenen hamur hafifçe unlanmış tezgahta bir parmak kalınlığında açılır ve su bardağı ile kesilir. (Dilerseniz bardakla kesmeyip elle de yuvarlayabilirsiniz. Ancak hep aynı ölçüyü tutturmak çabası istiyor. Bana bardakla kesmek daha kolay geliyor. )

Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilen pastacıklar yine ılık bir yerdeon beş dakika kadar tepsi mayası için bekletilir.

Tepsi mayası da gelince 160 derece fırında pişmeye bırakılır.

üzerleri hafifçe kızarmaya başladığında kürdan testi yapılır. Kürdan temiz çıkıyorsa pastacıklar pişmiş demektir, fırından alınır.

Tepsiden alıp bir kurabiye teli üzerinde soğumaya bırakılır. (Tepside soğumayı bekleyenlerin üzerleri buruşuyor benden söylemesi.)

Krema Hazırlama:

Un, nişasta, yumurta ve şeker kalın tabanlı bir çelik tencereye alınır.

Yavaş yavaş karıştırarak süt eklenir.

Orta ateşte sürekli karıştırılarak krema pişirirlir.

Kaynayıp koyulaşmaya başlayan krema birkaç dakika daha az ateşte pişirilir ve ocaktan alnırı.

Kremaya tereyağ ve vanilin eklenerek karıştırarak tereyağının erimesi sağlanır.

Mikserle çırpılarak soğutulan krema araları bıçakla dikkatlice kesilen pastacıkların aralaına sürülür, üzerlerine bolca pudra şekeri serpilir.

İsteyen eritilmiş çikolata, isteyen glasür, isteyen de ganache döker, afiyetle yenir.



27 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Bu pastayı yapıp işyerime getirsem varya bana taparlar.. Etrafımda çok fazla Alman pastası hastaları bulunuyor. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Harika görünüyorlar pufuduk pufuduk.
Ellerine sağlık.
Güzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler

Eya dedi ki...

Gercekten pufidik pufidik görünüyorlar, nefis, ellerine saglik, sevgiler

zehra

kalpkurabiye dedi ki...

öyle ballandırdın ki ablacım eksiklerimi temin dip yapacağım bak:)))
ellerine sağlık ablacım bende sen gibi fazla kızartmıcam hemde:)))

sare dedi ki...

Narince, harika görünüyor. Ellerine sağlık.
çevremde seveni çok bu pastanın mutlaka yapacğım.
Sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

nesliceye katılıyorum valla bende tarifi aldım kardeşlerimde bayılır bende
eğer becerirsem tapınmazlar sanmıyorum öyle bir şansı hiç yakalayamadım ben hayatta ama her hafta peşime düşerler yap diye :)

Adsız dedi ki...

Mükemmel görünüyor denemek üzere kaydettim:) sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Alman pastası değince hep büyük çaplı pasta geliyor aklıma
Ama ellerinize sağlık bayıldım bu küçüklere :))))
çok daha zarif ve gözalıcı

sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Görüntüsünden bile belli harika görünüyorlar. Kesinlikle yapacağım. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Özgür Tatlar dedi ki...

biz alman pastasi diyoruz,almanlar ise berliner diyor bu pastaya.ici bol marmelatli ustu coook pudra sekerli oluyor.tadini cok tatli buldugum icin ben cok sevmiyorum ama cocuklar bayiliyor.ellerine saglik.

bittermutfakta dedi ki...

harika görünüyorlar.Ne güzel kabarmışlar.Muhakkak deneyeceğim.Ellerinize sağlık
sevgiler

Bugday Tanesi dedi ki...

BERLİNER !!!

Adsız dedi ki...

tarifinizi denedim,fakat sizinkier gibi kabarmadi,ayrica alman pastasi tariflerinde genellikle tereyagi kulanilmiyor sanririm,bu daha cok kurabiye formatinda bir sey odu.Tarifte bir yanlislik yok degilmi?saygilar..

Narince dedi ki...

Gülsüm Hanım ellerinize sağlık. Tarifte yanlışlık yok, oda ısısında yumuşak tereyağı. Muhtemelen hamuru katı tuttunuz. Bu yüzden sert olmuştur. Mayalı hamur her zaman daha yumuşak olmalı güzel sonuç alamak için.

Unknown dedi ki...

Narin hanım merhaba ;
blogunuzu takip etmeye yeni başladım ekran başından ayrılamıyorum. Ve ilk bunu denemek istedim :)
Bu şirinleri fırından çıkarır çıkarmaz telemi koyuyorsunuz. Bi süre bekletiyomusunuz ?

Narince dedi ki...

Büşra Hanım teşekkürler :) Tele koymuyorum ama koymak iyi olur mutlaka.

sevgilerimle Necla.

Unknown dedi ki...

oo bu tele koymamış halimi :) hiç sönmemiş üzerleri buruşmamış. Çok heyecanlandım biran önce yapıcam :))

Narince dedi ki...

Mayalı, bekleyince buruşuyor ister istemez Büşra Hanım , sonucu bildirin olur mu :)

Unknown dedi ki...

Narin Hanım ;
Tarifi denedim sizinkiler kadar olmasada harika oldular. 5 dakikada hepsi bitti :) tekrar tekrar istediler. Tarifide soranları buraya yönlendirdim.
Harikasınız. :)

Narince dedi ki...

Çok sevindim Büşra Hanım, afiyet olsun sizin harika ellerinizden yiyenlere.


Sevgiler



Necla

Saglıklı Mutfak Hilal dedi ki...

Tamamdır tarif alındı en kısa zamanda yapılacaktır.Ellerine sağlık. öpüldün

Melike - Habibe dedi ki...

Peki bardakla kestiğimiz hamurlar iki kat mı olacak sanki fotoda öyle gibi ? Ellerinize sağlık bu arada ☺️

Narince dedi ki...

İki kat değil Melike Hanım, hamur kalın olduğu için bardakla kesince öyle görünüyor.

Adsız dedi ki...

Kucuk kucuk degilde tek parca halinde mesela kek kalibinin icinde de yapabilir miyiz? Sevgiler Esin

Narince dedi ki...

Esin Hanım tek parça denemedim, ama hamuru çok kalın tutmadan yaparsanız içinin tam pişmesini sağlayabilirsiniz diye düşünüyorum. Kolay gelsin, sevgiler...

Kızıl KELEBEK dedi ki...

Merhaba,
Bu pastayı 1 gün önceden yapmak istesek ertesi gün yumulşaklığını korur mu acaba? Tarif mayalı olduğu için tereddüt ettim, sormak istedim, teşekkürler :)

Narince dedi ki...

Kızıl Kelebek köpeğim hasta buralara bakamıyorum günlerdir. Yorumunuzu şimdi gördüm özür dilerim. Evet düşündüğünüz gibi mayalı olduğundan ertesi güne bekletmemenizi öneririrm.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin