28 Ocak 2012 Cumartesi

Ekşili Taraklık




Yeni kitabımdan bir başka yemek. Antepliler, pirzolalık kemikli ete taraklık diyorlar. Etin bu kısmı kullanılıyor. Nar ekşisi ve ayva hafif ekşilik veriyor yemeğe, tarifte olmayan un kavurma kısmı benden. Yemeğin özlü suyu tıpkı salçalı bifteğin suyuna benziyor ve yanına elbette patates püresi iyi gidiyor.

Kitapta, pişen yemeğe yenibahar eklememiz öneriliyor. Ama ben eklemedim, pek iyi bir fikir gibi gelmedi. Bu haliyle çok lezzetli zaten. İki şekilde hazırlanabilen yemeğin kolay kısmına yöneldim ben. Zira ilk hazırlama şeklinde etler ızgarada közleniyor. Izgara yapmak hem zaman alacağından, hem de kömür ateşini görmüş pirzolayı tencereye almadan tüketme eğilimimiz yüksek olacağından bu aşamayı atladım. Karışık mı geldi anlatım? Durun malzeme listesiyle, aşama aşama anlatıvereyim.

Not: Zaman ve enerjiden tasarruf amacıyla yemeğin düdüklüde pişirilmesini öneriyorum. Düdüklüsü olmayanlar su miktarını arttırarak, kısık ateşte daha uzun sürede pişirebilirler yemeklerini.


Malzemeler:

  • 1/2 kg pirzolalık kemikli et
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 adet orta boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 adet orta boy ayva
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 yemek kaşığı un
  • Tuz, karabiber

Hazırlama:

Düdüklü tencerede zeytinyağı ısıtılır.

Isınan yağa etler konur, her iki tarafları da yüksek ateşte rengi dönene kadar kızartılır.

Ocağın altı ortadan aza alınır, yemeklik doğranmış kuru soğanlar eklenir.

Kızık ateşte soğanlar sararana kadar kavrulur ve salçalar katılır.

Salça ile kavrulan et ve soğana un eklenir, kısa bir süre kavrulur.

Etin üzerini iki parmak geçene kadar sıcak su ve tuz eklenir.

Düdüklünün ağzı kapatılır, buharı çıktıktan sonra yirmi dakika pişirilir.

Düdüklünün kapağı sürenin sonunda açılır etlerin pişip pişmediği kontrol edilir.

Pişen etlere kabukları soyulmamış, elma dilimi doğranmış ayvalar ve nar ekşisi eklenir.

Düdüklünün kapağı tekrar kapatılır ve buharı çıktıktan sonra iki dakika daha pişirilir.

Yemeğiniz hazırdır, tadını tuzunu kontrol edin, yanından pilavı eksik etmeyin sakın.

Afiyetle...


15 yorum:

LeylaK dedi ki...

birkaç saat önce kulaklarını çınlattığımı düşünüyorum "yok mu Narincede yeni birşeyler" diye :)

nefis bir tarife benziyor, not etmek lazım. ellerine sağlık.

neslice tarifler dedi ki...

Ayvayı ette hiç demememiştim. Gaziantep mutfagindansa vardır bir hikmeti. Sizin pisiriminizle harika olmuştur. Foto zaten süper. Elinize saglık.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

yöresel yemekler benim için her zaman bir numaradır :)
harika bir tarif resim muhteşem ellerine sağlık canım benim
sevgiler:)

pembe kekik dedi ki...

Ayva ile et çok güzel oluyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık ayvalı nasıl diye çok merak ettim deniycem mutlaka

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık ayvalı nasıl diye çok merak ettim deniycem mutlaka

Unknown dedi ki...

Bende ızgarada pişer pişmez yerdim sanırım pirzolaları :) Narinim değişik, nefis görünümlü bir yemek yapmışsın, ellerine sağlık.. Taraklık adını hiç duymamışım, ilginç..

Unknown dedi ki...

valla resim bile gel ye beni diyor...cok lezziz olmus ellerine saglik...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Et yemeklerinde ayva kullanılan tariflerle sık sık karşılaşıyorum ama henüz etle birlikte pişirmek kısmet olmadı, şimdilik kerevizi ayva ile pişirdim.
Bu pirzola ile hazırlanan tarif de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

sare dedi ki...

Sevgili Narince, bu yemeği çok severim.
Lezzetli olduğu bir gerçek. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Bende sizden farklı olarak baharat (çok severim)ilaveli yapıp, yayınlamıştım.
Görüşmek dileğiyle, sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

görüntüsü o kadar güzel ki beğenmemek elde değil:) ekmeği bandıra bandıra yiyeceksin:) ellerine emeklerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

senin bu anadolu kadını ama modern imajını çok seviyorum ablacım:)
ellerine sağlık:)
mutlu haftalar:)

Vanessa Mercado dedi ki...

nice pics!!! enjoyed your blog...

visit my blog...

http://voguelyvan.blogspot.com/

kisses!!!

Vanessa Mercado dedi ki...

nice pics!!! enjoyed your blog...

visit my blog...

http://voguelyvan.blogspot.com/

kisses!!!

Pelin dedi ki...

Türkiye'ye döndüğümde tek tek yapacağım bu yemekleri ben. Ellerine sağlık

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin