15 Ocak 2012 Pazar

Trabzon Hurmalı Sorbe




Yemek seçen biri değilim. Mantarla sorunlu ilişkimi anlatıp bir de üstüne Trabzon hurmasıyla yaşadıklarımızı anlatınca böyle düşünebilirsiniz. Yemek seçmem, kapris yapmam; hatta pek çoklarının yemeyip, burun kıvırdığı sakatatlara, kerevizin muhteşem kokusuna bayılırım. Alışkın değilsem zaman isterim sadece. Trabzon hurması ile de böyle oldu. Sevemedim önceleri, çürük bir meyve yiyormuşum gibi geldi. Flört ettik bir süre, sonra aşık oldum ben bu meyveye. Neler geçmedi ki aklımdan; fırınladım, muss yaptım, kek yaptım, sorbe yaptım... Muss tarifi yok, çünkü gönlümden geçene uymadı, şekeri az geldi, çabuk karardı. Kek fotoğraflanamadı, vakit bulunamadı. Dondurmasını hayal etmekle yetindim. Ben yapmaya kalkışana kadar zamanı geçti nefis hurmaların.

Sorbe için büyük boy iki hurmaya ihtiyacınız var. Olgun, yumuşamış hurmaların varsa çekirdeklerini çıkararak püre haline getirin. Bunun için blendırın doğrayıcı aparatını kullanabilirsiniz. Liflerin kalıp, ağızda rahatsızlık vermesini istemiyoruz çünkü. Elde ettiğiniz püreye iki yemek kaşığı limon suyu ekleyin. Küçük bir kapta yarım su bardağı sıcak suya iki yemek kaşığı toz şeker ekleyip eritin. Ilıyan şekerli suyu da püreye katıp tadını kontrol edin. Hepsini güzelce karıştırıp dondurucuya atın. Bu kadar kolay!

Hurmanın muss hali mi, sorbe hali mi, kek hali mi diye soracak olursanız yalın hali derim ben. Aramızda kalsın...

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Kıskandım hurmayla olan muhabbetini :)
Nerden bulabilirim acep diye düşünmeye başladım böyle güzel bir anlatımın ve enfes görüntülerin ardından..
Ellerine sağlık canım,şifa olsun inşAllah..
Sevgilerimle..

İnci Yemek dedi ki...

Neclacığım aramızda kalsın bende oldum olası hiç sevmedim bu meyveyi:))fakat anacığımın bahçesinde öyle salkım salkım dururlarken nasıl hoşuma gittiler yiyesim geldi öyle içimden:))
yemekteyiz proğramı vardı bir yarışmacı bir tarif hazırladı
şöyleydi hurma püresi dilimlenmiş
muz ,üzerine çekilmiş ceviz ve bir iki kaşık bal enfes bir tatlı oluyor kalorisini boşver:)))
sonra buzluğa attım üç beş tane öylece duruyor işte:))bari sorbe yapayım bende.
ellerine sağlık enfes gözüküyor canım.
sarılıp öpüyorum seni,mutlu haftalar dilerim...

Berceste dedi ki...

Acalya'nin kulaklari cinlasin :)

Cebimdeki renkler dedi ki...

Ben de bayılıyorum hurmaya. Cennet elması da derler bizim oralarda. O kadar çok severim ki öylece yemek dışında hiç denemedim birşeylere katmayı ama sorbeyi merak ettim deneyeceğim. Çok teşekkürler.

sare dedi ki...

Ne kadar güzel fotolar...
Ellerinize sağlık.
Bu meyveyi çok severim, mevsimi geçecek diye korkarım nerdeyse...
Trabzon hurması ile neyi denedim diye sorar mısınız:)?
Daha tam olmamış hali ile turşusunu...Beklediğimden güzel oldu, her sene yapabilirim.
Sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım en sevdiğim meyvedir, dolapta var hemen yapayım, ellerine sağlık çok güzel olmuş kocaman öptüm...

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Hurmaseverdaşım benim. Taşındıktan sonra üzerinde çalışırım evet mevsimi geçti yaa. Ama sen yapmışsın yemişsin ya ben de yemiş kadar oldum bu sezon gözüm arkada kalmadı. Bence de en güzel hali, yalın hali :)

sibelyalcincom dedi ki...

Hurmayla çok güzel bir muhabbet kurmuşsunuz:)ellerinize sağlık...

sevil şahin dedi ki...

Ben bu hurma ile henüz ben tanışamadım desem yeridir. annem bayıla bayıla yer ama ben her gördüğümde bir gün bakarım tadına der kafamı başka yöne çeviririm demekki aşık olunulacak bir meyve olduğunu yazıyorsun
demekki neymiş sevil ilk fırsatta bunun tadına bakıp sana yazacakmış :)
canım benim en çok kek halini merak ettim bilirsin ben bir kek aşığıyım :)

zeymurancafe dedi ki...

cok guzel gorunuyor olsa da yesem buz gıbı ellerıne sağlık

Tijen dedi ki...

Muhteşemsin canım! Bayıldım ben bu görüntüye. Bayılırım Trabzon hurmasına (Antalya'da "amme" derler) ama bu sene 1-2 kere yiyebildim o kadar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin