8 Mayıs 2009 Cuma

Kakaolu Kekten Marshmallowlu Çikolata Toplarına


Oldukça yumuşak olan bu keki hamuruna oranla büyük gelecek dikdörtgen bir tepside pişirdim. Pasta keki olarak da kullanılabileceğinden pratik düşündüm biraz. Bazen kekler araya başka tatlı, aburcubur vs. girince kenarda bekliyor. Keki böyle ince yaparsam üzerine konduracağım kakaolu fındık ezmesi ya da şanti ile allayıp pullayıp yedirmek daha kolay oluyor çocuklara.
Nitekim düşündüğüm gibi de oldu, anneannenin varlığıyla elde açılmış börekler çörekler devreye girince bizim kekin yüzüne pek bakan olmadı. Ben de birazı olduğu gibi tüketilen kekin bir kısmını su bardağı ile küçük yuvarlaklar halinde kesip şanti, meyve, hindistan cevizi ilaveleriyle mini pastacıklar halinde sundum cücüklerime. Bu arada ufalanan kırıntıları da atmadım tabii, onlar da altta gördüğünüz çikolatalı toplara dönüştüler. Böylece kekin her bir kırıntısı tüketilmiş oldu. Mini pastacıkları akşam vakti fotoğraflayamadık ancak, çikolatalı toplar sayfamızda arz-ı endam eyleme şansını buldular.
Öncelikle kek hamurunu bir anlatalım;
Malzemeler:

• 3 yumurta

• 1,5 su bardağı yoğurt

• 1 çay bardağı sıvı yağ

• 1 tam ve 1/4 su bardağı şeker

• 4 yemek kaşığı kakao

• 1 yemek kaşığı instant kahve

• 1 paket kabartma tozu

• 1 su bardağı un

• Üzerlerine serpmek için parça çikolata

Yapılışı

Yumurta ve şekerleri mikserle birkaç dakika kadar çırpın. Yağ ve yoğurdu ekleyip karıştırın. Unu, kabartma tozunu ve kakaoyu karıştırıp yumurtalı karışıma eleyin . Yağladığınız kalıba kek hamurunu boşaltın, üzerine parça çikolata serpip 180ºC’de kabarana ve üstleri kızarana kadar pişirin.

Çikolatalı toplarda marshmallow kullandım. Kek kırıntılarına bir avuç iri dövülmüş fındık, bir avuç kuru üzüm, minik doğradığım marshmallowlar, yarım portakalın kabuğunun rendesi ve suyu, 80gr benmari yöntemi ile eritilmiş ve yarım yemek kaşığı margarin eklenmiş bitter çikolata katıp yoğurdum. Hemen birbirini tutan karışımdan koparıp elimle yuvarladığım topları hindistan cevizine buladım. Sehpanın üzerinde kendilerini böylece bekleyen sürpriz okuldan gelen cücüklerimi pek bi memnun etti. Anne olabildiğime şükrettiğim pek çok andan biriydi işte.

Bu lezzetli topları 42.Hafta PDÇS Etkinliğinin ev sahibesi Tarif dünyası'na yolluyorum.

14 yorum:

Pelin dedi ki...

Neclacığım,

Sevdiğim şeyleri biraraya getirip nefis bir şey yapmışsın. Yaratıcılık bu olsa gerek. Ellerine sağlık
Sevgiler

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım sevgilerimle cücüklerini de bol bol öpüyorum

TARİFDUNYASİ dedi ki...

ELİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR YİNE BEKLERİM CUMAN MÜBAREK OLSUN

Zehra Gürgen dedi ki...

Neclacım bende kalan kekleri yuvarlarım hep ama marshmallow koymamıştım. Birdahaki yuvarlamalarda içlerine marshmallow koyacağım :)
Ellerine sağlık canım.Çok güzel ve özenli bir sunum olmuş hemde..

sevgiler

Pelin dedi ki...

Neclacığım,

Çilekli pastanın dış kreması için Pınar'ın labnesini kullandım canım.
Öpüyorum.
Sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Neclacığım gerçekten çok güzel duruyorlar, sırf bu toplardan yapmak için kek mi pişirsem acaba? Bir de aşağıdaki mantının edasını söylemeden geçemeyeceğim, hani şu olsa da yesek edasını:) Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm nefis gözüküyor benimde artan keklerim var hemen denemem lazım...
Ellerine sağlık...

İnci Yemek dedi ki...

neclacım çok nefis görüntü olmuş canım tadı mutlaka öyledir ellerine sağlık canım.kekleri asla ziyan etmedim şimdiye kadar bakıyorumda sende benim gibisin,aslında yemek atılmasına hiç gönlün razı gelmez.kocaman öpüyorum.. çocukları benim için öp lütfen.

meltemmutfakta dedi ki...

Necla'cım senin afacanlar bayılmıştır bu lezzet toplarına...
şimdi yudumladığım kahvemin yanında ne güzel olurdu şimdi...Ellerine emeğine sağlık çok lezzetli olmuşlar.Sunumu çok beğendim çok şık olmuş.
evgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

made in funda dedi ki...

işte pratik zeka buna deniyor neclacığım.maşallah harikasın yani..kekin ayrı güzel topların ayrı.gözümüz yok canım afiyetler olsun..

pelince dedi ki...

Necla gerçekten aynen dediğin gibi oluyor,kekleri pastaya çevirmek gerekebiliyor bazen.Yumuşacık ince bir kek bu işi süper şekilde halleder çok haklısın...
Toplar ise tam benlik,kahvenin yanında pek güzel yerim onları :))

Anneler gününü şimdiden kutluyorum...
Sevgilerimi yolluyorum...

Unknown dedi ki...

Necla'cım valla ben senin hızına yetişemiyorum canım ellerine sağlık

made in funda dedi ki...

canım anneler günün kutlu olsun.sıcacık sevgilerrrrrr.

sevil dedi ki...

MERHABA Canımcım;
42. Ev sahibemiz olan http://tarifdunyasi.com arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK ENFES OLMUŞ..
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin