6 Mayıs 2009 Çarşamba

İçli Köftelerim


Doğu ya da Güneydoğulu değilim. İçli köfte ile yirmili yaşlara doğru ancak tanıştım. Eşimle öğrencilik yıllarımızda Toprak Mahsulleri Ofis'inin Kumrular Sokak'taki küçük yerinde, Ofis Piknik'te yerdik. Ayaküstü nohutlu pilav, kağıt bardaklarda kırmızı mercimek çorbası, yeşil mercimekle doldurulmuş içli köfte ve sonuna pek lezzetli şöbiyetler yiyebilirdiniz öğrenci harçlığınızla.


Sonraki yıllarda içli köfteyi sevgili eşimin Adana'da yaşayan ailesiyle biraraya geldiğimizde yani ancak ayda yılda bir yiyebildik. Onlar ellerinde hızlı hızlı köfteler açarken benim usul usul yaptığım kalın köfteleri de başımız dişimiz ağrımasın diyerek yedik. Eşim de seninkiler olmuyor deyince pek uğraşmadım içli köfte üzerinde. Bugünlerde annem bizde dedim ya. Ayşesu içli köfte isterim diye tutturunca annemle birlikte oturup yaptık. Göründüğü gibi pek de fena olmadı, şimdilik en ince yapabildiğim bu. Vakit bulur da üzerinde çalışmaya devam edersem daha da başarılı olacağımı zannediyorum.

Anlattığım gibi olması gereken asıl sonuç nedir bilemem ama yaptığımız içli köfteler beni tatmin etti. Özellikle içinin karabiberi, acısı çok yerindeydi, ellerimize sağlık. Yine ölçü vermeyeceğim.

İnce bulguru sıcak suyla ıslatıp üzerini kapatarak beklettim. Yumuşadığında yine ıslatıp beklettiğim irmik, un, bir yumurta, biber salçası ve tuzla bir güzel yoğurdum. İyice özleştiğinde içlerini açıp doldurdum. Adana'da dışına kıyma, içine de ceviz katmadılar hiç. Katılmalı diye biliyorum ama katmadılar benim için de bir eksiklik olmadı bu. Yooook öyle içli köfte olmaz diyen çıkabilir, çıksın, umrumda da değil. Oldu! Hemi de ne güzel oldu!

İçini önceden hazırlamanız gerekiyor. Tereyağı ile önce kurusoğanları sonra kıymayı kavuruyor, maydonoz, tuz, karabiber ve biraz da acı pul biberle tatlandırıyorsun. Soğumalı hatta buzdolabında biraz donmalı ki köfteleri doldururken rahat çalışabilesiniz.

Kızarmış değil haşlanmış seviyorum, haşlama sırasında da eşimin annesinin yaptığını hatırladım. Sudan çıkardığın içli köfteleri kulağına yaklaştırıyor ve dinliyorsun: çıt çıt sesleri geldiğinde pişmiş demek oluyor. Ben yine de bir tanesini alıp tadına baktım piştiğinden emin olunca hepsini aldım sudan.

19 yorum:

made in funda dedi ki...

offff offf bu ne ya!!!bu da yapılır mı şimdi.önce mantı sonra içli köfte olmaz ki...süper yapmışsın canım.haşlanmışını pek sevmem ama seninkiler pek bi iştah açıcı.dediğin gibi ellerine sağlık.afiyet bal şeker olsun..

made in funda dedi ki...

not;benimkini görmek istersen yöresel lezzetler kategorisine bak..

edaca dedi ki...

narinim zaten actım ıcım kıyıldı ellerıne saglık :))

pelince dedi ki...

Neclacım içi köfteyi gayet ince açmışsın.Sen benimkileri görsen,bloga eklemiştim.Ben açamadığım için poğaça gibi kapatmıştım sadece :))
Seninkini çok beğendim,üzerine şöyle bolca kızdırılmış tereyağında biber dökülücek ki off offf :)
Kaçmalıyım hemen...

Ellerine sağlık...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuşlar bence tam kıvamında sevgilerimle

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooooo Ellerine sağlık canım bence çok güzel olmuşşş...
Tabi annelerikine bizimkiler uymaz ama ...
Hım canım çekti sevgilerimle:))

İnci Yemek dedi ki...

canım çok da güzel olmuşlar ellerinize sağlık görüntü süper
tadı da eminim öyledir.kocaman öpüyorum..

Zehra Gürgen dedi ki...

Necla gel anlaşalım.Sen bana içli köfte yap bende sana pasta :))
tamam, yanında jelibonda yaparım :))

ellerine sağlık, çok ama çok güzel.

Kendimce dedi ki...

Evet karar verdim Necla sen gerçekten tembelsin :)
Bu nasıl birşey ya ben antep adana urfa yani o genelde o tarafların yemeklerine bayılırım.Oralı değilim ama yemekleri beni her zaman cezbeder belkide acıyı çok sevdiğim için ellerine kollarına sağlık çok güzel görünüyor
vallahi canım çekti

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmm ne güzel yapmışsın.
nefis görünüyor,canım çekti valla:)
ellerine kollarına sağlık
çoook öptüm
afiyet bal olsun size

ipek dedi ki...

Ama Neclacımmm, bir gün mantı, bir gün içli köfteee. Yoldan çıkaracaksın beni yaaaa

Unknown dedi ki...

Selamlar o Ofis Pikniğin nohutlu pilavıyla kağıt bardaktaki mercimek çorbasından ben de çok içtim ne güzeldi hem de doyurucuydu :) sizin köftelerde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK YAPMIŞSIN BENCE SÜPERDE GÖRÜNÜYOR. YA ŞU ÇIT ÇIT SESİ BİR YERDEN HATIRLIYORUM TAMAM ANNEANNEM SÖYLERDİ KULAKLARI ÇINLASIN BEN TEK BAŞIMA HİÇ DENEMEDİM AMA ANNEM YAPARKEN YARDIM ETMİŞLİĞİM VAR EN AZINDAN ÇIT ÇITLARINI DİNLİYORUM YANİ:))))))))SEVGİLER

meltemmutfakta dedi ki...

Çok severim hatta yemeye doyamam seninkilerde harika görünüyor Necla'cım.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiyle kal,

www.meltemmutfakta.com

Tijen dedi ki...

Ben de pek severim ama etyemez olunca mecburen böyle lezzetlerden de uzak kalıyorsun.

dantelistan dedi ki...

bence harika görünüyor ellerine sağlık önemli azmetmet ve başarmak sonuç mükemmel kardeşim içliköftelere devam iyi geceler

mutfaktakizaman dedi ki...

gayet cok basarili canim ellerine saglik nasilda canim cekti..ben bu kadar becersem onada raziyimm:P

HUYSUZBALIK dedi ki...

Merhaba. Bloğunu yeni farkettim. Çok güzelmiş. Eşin gibi ben de Adanalıyım. Annem de içli köfteyi böyle yapar. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

CANIM SENİN içli köftende harika görünüyor,ellerıne sağlık

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin