21 Eylül 2012 Cuma

Közlenmiş Kırmızı Biber Konservesi



Kış hazırlıkları devam ediyor. Yorucu, çok yorucu! Közlenmiş kırmızı biberi en çok oğluş sever evde. Kışın da kahvaltılarına kondurabileyim diye yaptım. 6 kilogram biber pidecide odun ateşinde közlendi. Fırında, ocakta kesmez bizi zaten, sevmeyiz şekerim!

Közlenmiş biberler sıcağıyla kağıdın arasında bekledi beni. Eve getirdiğimde soymak çok kolay oldu böylece.  Temizledikçe altına yağlı kağıt serdiğim tepsiye aldım biberleri. Temizleme ve doğrama işi tamamen bittiğinde tepsiyi sıcak fırına verip ısınmalarını sağladım bir süre. Bu arada yepisyeni kavanoz kapaklarımı kaynattım. Steril kavanozlarıma ısınan biberleri doldurdum, üzerlerine zeytinyağı ekledim. Maşa ile kaynar sudan aldığım kapakları bezle tutarak sıkca kapatıp, ters çevirerek bıraktım tezgaha kavanozları.. Bu işlem de bitince koca tencereme yine ters şekilde dizdiğim kavanozların kapaklarını üç parmak geçecek kadar sıcak su doldurup beş dakika daha kaynattım. Beş dakikanın sonunda yine dikkatlice bezle tutarak sudan aldığım kavanozları baş aşağı vaziyette dinlenmeye bıraktım bir gece.

6 kilogram biberden altı adet yarım kiloluk kavanoz doldu. Altı kavanoz işte hepi topu, aman bu kadarla mı yoruldun demeyin? Kızımıza da yaptık bir şeyler. Ama yok onu da pazartesi anlatıvereyim canım!


6 yorum:

Sonu garanti tarifler dedi ki...

canım ellerine sağlık,bende yaptım dediğin gibi çok yorucu oluyor ama kışın kapağını açıp hazır yemesi de çok rahat...selamlar,sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

bende bu yıl hem kavanoza yaptım hem de buzdolabı poşetlerıne koyup dondurucuya kaldırdım en azından sağlıklı olduklarrını bılıyoruz değil mi hem sağıklı hem lezzetlı güle güle ye inşalllah ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Pidecide közletmek hiç aklıma gelmemişti:)
Bu çok iyi oldu bak,güveç pişiren pidecimiz biber de közleyiverir herhal:)
Afiyet şifa olsun canım..
Muhabbetle..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım güle güle tüketin:)
iyi fikir pidecide közletmek:))
öpüyorum..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Merhaba, blogunuza bayıldımmmmm...Sizi takibe alıyorum...Sizde alırasanız sevinirim

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

maşallah canlarıma.
hazırlayın kışın sizlere gelip alcam ona göre.:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin