23 Eylül 2012 Pazar

Közlenmiş Patlıcan Konservesi



Ahan da küçük Ayşe'm için yaptıklarım. Sorulunca kendisine en en en sevdiği yemek, közlenmiş patlıcan der tereddütsüz! Kışın da sayıklar ya, alacağı cevabı bilir, yazı beklemesini bilir bitanem.

Köz biber konservesi ile aynı aşamalar: pidecide közlenen, kağıtların ve poşetin arasında bekleyen, eve gelince kolayca soyulan, suyu da ziyan edilmeyen patlıcanlar. Közlendikçe yağlı kağıt serili fırın tepsisine alındılar, azıcık tuz serpildi üzerlerine, soyma işlemi bitince hep birlikte ısındılar sıcak fırında. Kararmasınlar diye limon da sıksak çare olmadı ya, dert değil. Bu arada yepisyeni kapaklar fokur fokur fokurduyordu küçük tencerede. Sıcak patlıcanlar hızla dolduruldu kavanozlara, sızan suları da pay edildi, kapaklar kaynar sudan alınıp dikkatlice kapatıldı. Ters çevrildi kavanozlar. Geniş tencereye tepe taklak dizildiler yine, kapakların hizasını üç parmak geçecek kadar sıcak suyla orta ateşte beş altı dakika da öylece piştiler.-Kapakların atmaması için sıkı tutuyoruz işimizi!_ 

Dikkatlice sudan alınıp bir gece dinlenmek üzere tezgaha dizildiler tepetaklak. 5 kilogram patlıcandan yarım kiloluk beş kavanoz çıktı. Yarasın, şifa olsun yiyenlere.


10 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık nejlacım.. kolay gelsin hazırlıklarda sanada :)

Unknown dedi ki...

Vallahi süpersn...Ben de yapacağım...İşallah tuttururum..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ayşeciğe afiyet bal şeker olsun ellerine sağlık Neclacığım sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim biberde patlicanda cok güzel kisin hazir bulinmalari afiyetler olsun

sevil şahin dedi ki...

bu sene ben bu hazırlıkları maalesef yapamayacağım gibi gözüküyor..
Sana bakar bakar ah çekerim artık. 6. ayımda başladı bel ağrılarım. Olurda bir yardımcı bulursam kendime kesin yaparım bende çok severim patlıcan ve biberi..
Canım ağzının tadı ile yemek nasip etsin
Sevgiyle kal

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

ben de patlıcan közlemesını cok severım tevafuk benım adım da ayşe :) bayadır patlıcan közlmesınıkonserve yapmayı duusnuyordum ama nasıl yapılcanı bılmıyordum öğrenmıs oldum fakat sunu sormak sıtıyorum ya yeteri kadar su salmazlarsa ? kaynattıgımız bi suyu ekleyebılrımyıız uzerlerıen yanı patlıcanı kavanoza doldurdum dıbınede de 2-3 parmak kadar su var yeterlımı yoksa kavanozu suyla doldurcak mıyız ?

sibelyalcincom dedi ki...

Kışın afiyetle tüketirsiniz inşallah:) sevgiler...

Adsız dedi ki...

ben de konserve menemen yapmıştım. tencerede kaynattıktan sonra çıkarırken pısssdiye vir ses çıkardı hava kaçırdı sanırım ben de hemen kavanozu biraz daha sıkıştırdım. acaba konserve bozuldu mu?
sevgiler...
pelin

Narince dedi ki...

Pelin Hanım, hava kaçırmış kavanoz hemen sıkılamanız kurtarmıştır büyük ihtimalle. Yine de gözünùz üstünde olsun derim, ne olur ne olmaz. Koku ve sızıntı var mı diye bir iki gün dikat etmekte fayda var.

sare dedi ki...

Sevgili Narince, çok hızlısınız. Kışa hazırlıkta evdeki herkesin gönlünü de alıyorsunuz. Ellerinize sağlık.
Kavanozun kapak kısmının kaynatılması da çok güzel bir yol. Çok faydalı oldu benim için, sağol.
Afiyetle yeyin.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin