30 Mart 2012 Cuma

Biftek Nasıl Pişirilir?




İşte tabaktan tabağa dolaşan brokoliyi ben en çok bu haliyle seviyorum. Çıtır çıtır, rengi dönmeden ocaktan alınmış, az haşlanmış. Yeşil salatanın içine de katabiliyorum, tabakta etin yanına da yoldaş ediyorum.

Nasıl da iştah açıcı bir tabak değil mi? Bu tabak, aldığım biftek nasıl yapılır sorusunun yanıtı olsun. Biftekler ayçiçek yağında kızgın düdüklü tencerede önlü arkalı çatal batırmadan mühürlendi önce. Hepsi birden atılmadı tencereye ikişer üçer, taban yüzeyinin aldığı kadar. Altı ve üstü kızaranlar, suyunu içine hapsedenler tahta maşa ile çıkarıldı tencereden sonra yenileri atıldı bütün etler bitene dek. Sonra ocağın altı kısılıp o güzelim yağa bir kaşık un atıldı. Hızlıca kavruldu az az soğuk su verildi. Un suyuyla özleşince de etler yeniden tencereye alındı üzerini geçecek kadar sıcak su, az tuz, birkaç tane karabiber, bir iki de defne yaprağı ile. Buharı çıktıktan sonra yirmi bilemedin yirmi beş dakikada pişti.

Bu kadar kolay, bu kadar zahmetsiz. Hatta yemek davetlerine yakışır güzellikte. Salçalı halinin de burada olduğunu belirtir, mutlu bir hafta sonu dilerim. Pazartesi itibarı ile de fırında pişirelim bifteklerimizi, olur mu?



6 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Yarinki menümüz belli oldu sayende sagolasin,disardan gelip hemen yapilabilir,esim yapar genelde,Almanlar bu isi iyi bildiklerinden iyi ögrenmis,banada ögretti ama ben hep ona birakirim:))neseli ve saglikli bir hafta sonu olsun hepimize...

bırtutamkekik dedi ki...

sizin yazılarınızda çok farklı bir huzur kaplıyor içimi..:)
elimde değil,dönüp bir daha okuyasım geliyor yazınızı.
yüreğine kalemine sağlık narincem:)
sunum lezzeti garantiliyor emin olasın..
ellerinize sağlık..
hayırlı cumalar..
muhabbetle..
:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

süper olmuş... sunumda çok güzel ellerine sağlık canım
sevgiler:)

sare dedi ki...

Narince, zor bile olsa o yemeği de o kadar kolaymış gibi anlatırdın ki...
Nefis bir şey, ellerine sağlık.
Brocoli hallerine devam mı:))
Mutlu bir haftasonu diliyorum.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ne de güzel yenir diyesim vardı :-)
Üzerine biraz da rende domatesten olan sos ve kekik üfff benim için çocukluk lezzetlerindendir..
ellerine sağlıki,bilgilendirme için de ayrıca teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Eğer sizde benim gibi bonfile nasıl pişirilir diye kendi kendinize soruyorsanız bu yazıyı okumakla doğru edersiniz. Çünkü bonfile yapacağınız etin seçilmesi, parçalanıp dilimlenmesi, ne kadar süre pişirileceği ve pişirme sırasına kaç derece ısıda olması gerektiği gibi önemli başlıklar vardır.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin