21 Haziran 2011 Salı

Sodalı Zebra Kek




Aranmak, sorulur olmak ne güzel. Teşekkür ediyorum çokça. Merakla uğramalı şimdi bir bir dostlara, komşulara. Akdeniz sıcağı getirmişim hazır. Bir dilim de zebra kek ikram edeyim dedim sizlere. Elif Korkmazel tarifiyle, sıvı malzemesi soda. Kıştı yaptığım, tereddütteydim, olur mu soda? Tamam tuzlu hamur işlerine katmışlığımız var ama? Oldu, hem de pek güzel oldu. Elim boş çıkmayayım dedim karşınıza, fotoğraf özensiz biraz ama; yol yorgunluğuma verin.

Sahi yaz mı geldi ne? Kahvaltı soframızda közlenmiş biberler, bahçe domatesleri...

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 şişe maden suyu
  • 1 portakalın kabuğu rendesi
  • 3 su bardağı un
  • 2 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu

Hazırlama:

Yumurta ve toz şekeri çırpın.

Sıvıyağ ve maden suyunu ekleyip çırpın.

Un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin, karıştırın.

Karışımı ikiye bölüp, bir yarısına kakaoyu ve portakal kabuğu rendesini katın, karıştırın.

Yağlanmış yuvarlak bir kalıbın ortasına bir kepçe yardımıyla kakaolu harçtan dökün.

Bekletmeden hemen başka bir kepçe ile de beyaz harçtan alıp kakaolu harcın tam ortasına dökün.

Bu şekilde bir kakaolu, bir sade karışımdan iç içe dökerek harcı bitirin.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirip, afiyetle yiyin.


28 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

Hoşgeldiiiiinnn:) bende de yayınlanmayı bekliyor bu kek sodasız olarak:) Ellerine sağlık lezzetli bir dönüş:)

Unknown dedi ki...

Necla'cım ellerine sağlık yumuşacık
ben börektede soda kullanıyorum yu
muşacık oluyor börekler sımsıcak sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin,safalar getirdin :))
Kekin gayet de güzel ki :)
Ellerine,emeğine sağlık..
Yoldan geldin yorgunsun,dinlen :)
Güpgüzelliklerle görüşmek ümidiyle:)

Gülcan dedi ki...

keki çok severim ellerinize sağlık harika görünüyor. sevgiler.

Adsız dedi ki...

Hafif-pratik ve çok güzel bi tarif.Sen bi kitap çıkarsana Narincem :)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ellerinize saglik cok hos olmus

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tesekkürler...Bir dilim alip kactim..Sevgiler

nesrin dedi ki...

Döndünüz demek. Darisi bizim basimiza. Ama bu yil da maalesef izin yok.

Eya dedi ki...

Hosgeldin sevgili Narince...bizim buralara yaz gelmedi ne yazik ki..yagmur ve soguk :(((

sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin. Akdeniz ne güzeldir şimdi nasıl özledim.. Umarım tatilin güzel geçmiştir.
Zebra kekin bu tarifi bende de var, gerçekten harika oluyor. Ellerine sağlık Narincim..

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK...AFİYET ŞEKER BAL OLSUN..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Kek harika olmuş ellerinize sağlık izin yaramış hoş geldiniz

Unknown dedi ki...

Daha geçen gün yaptim, oglumun okulda kermesi vardi katkida bulunmak istedim. Cok lezzetli gorunuyor, ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

Neclam ellerine sağlık geçende geldim Ankaraya senin yoklğundan olsa gerek pek bir yağmurluydu.
sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

izin bitmiş missss kek ile geri gelinmiş hem de zebra kek! kim sevmez ki... soda ile hiç denememiştim!

yemekbiraşk dedi ki...

HOŞGELDİN:) ÇOK DA GÜZEL GELDİN BEN DAHA HİÇ YAPMADIM BELKİ YAPARIM BİR GÜN:)
ELİNE SAĞLIK
SEVGİLER..

Pelin dedi ki...

Hoşgeldin arkadaşım. Umarım güzelce dinlenmişsindir. Kek süper çorbayı bekliyorum:)
Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Hoşgeldiniz, umarım keyifli bir tatil geçirmişsinizdir.
Keke bayıldım ellerinize sağlık
sevgiler

pelince dedi ki...

Neclacım hoşgeldin.. Gerçi bende bu aralar çok uzak kaldım..
Kek nefis olmuş,soda daha yumuşak yapmıştır.. canım ellerine sağlık...
öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık bende yapıyorum bu keki soda gerçekten yumuşacık yapıyor keki,ellerine sağlık
sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Necla ablacım hoşgeldin, umarım harika geçmiştir tatilin:).
Ben bu zebra keklerin görüntüsüne bayılıyorum. Daha bugün arşivime bakarken çok uzun zaman önce yaptığım zebra kekten yine yapmalıyım dedim:). Sonra senin sayfanda bu güzel keke rastladım, çok hoş bir tesadüf oldu:)..
Ellerine sağlık ablacım..
Sevgilerimle:).
aslı

mimosacafe dedi ki...

Nejla nerelerdeydin? Ben de kendi bloguma bile uğrayamıyorum son zamanlarda valla :) Zebralı kekin pek leziz görünmekte canım. ellerine sağlık. Bir dilim olsa yesem şu an pek mutlu olurdum :)

sibelyalcincom dedi ki...

Hoşgeldiniz:))))

Adsız dedi ki...

KEK ÇOK YAPARIM AMA SODALI HİÇ DENEMEDİM....DENEYELİM BAKALIM NASIL OLACAK...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar arkadasim ellerine saglik, harika görünüyor kekin, özensiz diye üzülme tadinin nefis olduguna eminim,
sevgiler...

Deniz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Deniz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Kekin görüntüsü harika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin