18 Şubat 2010 Perşembe

Kaldığımız Yerden


Çocuklarda yeme içme alışkanlıkları üzerine başladığımız hoş sohbet sevgülüler günü münasebetiyle yarım kaldı. Gelen değerli yorumlarda da çocuklarımıza doğru beslenme alışkanlıkları kazandırmada hem fikir idik. Tijen ve Meltem yerden göğe kadar haklısın dediler. Sevgili Mine, biz evde her yemeği pişirelim ki, onlar da bu tadı bilsinler dedi. Öyle ya, tadına bakmadığı ya da bir kere bakıp reddettiği bir yemeği sevmesini nasıl bekleyebiliriz çocuktan? O lahana sevmez, Nalan'ın örneğinde olduğu gibi: paşa mantar yemez! Siz ondan önce yemez derseniz tabii yemez. Bizimkilerin haberi yok (umarım bu yazıyı okumazlar) babalarının arası yoktur karnıbahar ile. Bunu baştan bilselerdi, bugün yemiyor olurlardı karnıbaharı iştahla. Öğlen yemeklerine denk getiririm karnıbaharın kızartmasını, kıymalı yemeğini, sonra akşam babaya, sana kalmadı kusura bakma deriz. O da bir üzülür, bir üzülür. Selen seslenmiş uzaklardan, Endonezya'dan: bizim anlaşmamız var, çocukların bir yemeği tadına bakmadan reddetme şansları yok diyor. Ne yapıyoruz biz de kılıktan kılığa sokuyoruz sebzeleri. Öyle yemedi, böyle. Yemeğini sevmedi, haşlar yoğurt dökeriz, yanına belki köfte koyarız, sevdiği başka bir tatla eşleştiririz. Hepimizin geliştirdiği küçük yöntemler olmuştur konuyla ilgili. Köfte demişken, Beste çocuklarımıza gelişmiş bir damak tadı bırakalım , donmuş patates köfte almayalım, evde kendimiz yapalım dedi.

Aslı'cığım, annesinin alışkanlıklarını sürdürüyor, zeytinyağını çok seviyor, yemek seçmiyor, hem de incecik, güzeller güzeli bir hatun.

Sevil, evlatlarımıza doğru beslenme alışkanlıkları kazandırabilme arzusunu belirtti, pembeli blog komşum Aslı, nohutun yanına ille de pilav istedi, Sevgi, alışkanlıklarımızın izindeyiz, ama yenilikleri denemeye de açığız dedi.

Delfina, zenginlere ,yemek pişirilmeyen, dışarda karın doyurulan evlere kızgınlığını belirtti, çocuklarımızı sağlıkla huzurla büyütmek boynumuzun borcudur dedi. Deniz'ciğim henüz çok genç, zevkle okudum dedi, ilerde olması muhtemel çocukları için bilgiler depoladı aklının bir köşesine.

Zeynep, yeme problemleri yaşadığı oğlu için umutluydu, Kevser diş çıkarmakta olan Umut'a yeni bir çorba tarifi aldı sayfamızdan.

Gülay'a küçükken yemek seçme şansı tanımamıştı annesi, şimdi yemek seçmiyor oluşunu O'na borçluydu.

Zeynep, ben doğuluyum dedi, eti severim, her gün çorba içmezsem duramam dedi. Pelin de doğuluydu, babaannesi o doğduğunda hastahaneye çiğköfte getirmiş, sütten geçsin diye.

Hatice, oğluna yemek konusunda baskı yapmadı, zamanla her şeyi yemeye başladı şimdilerde küçük oğluyla uğraşıyor. Bunu da halledecektir.

Gülay ablacığım, akşam yemeği için babalarının gelmesini muhakkak beklediklerini anlattı, aile olmanın kutsallığına dikkatimizi çekti.

Zehra da bizim kız gibi kurufasülyenin yanına soğan, turşu, yeşillik istedi, küçük Derin, anneannesinin yayla çorbasını istedi.

Ve sevgili İnci, -ki kendisinin katıldığı yarışmadaki derecesi sebebiyle bugünün Kelebek'inde Sahrap Soysal'ın köşesinde ismi geçmekte- büyüyene kadar her şeyi yiyen çocukların şimdilerde kendi yemeklerini hazırlayıp, sofraya ekstra yemekler çıkarmalarından yakındı. Yapma İnci, zaten korkuyorum ergenlik denen musibetten, bir de sen korkutma beni.
Konuyu bu kadar toparlamışken yemek sorunlarından kurtulmak için neler yapmalı diyelim ve sorunun cevabını bir sonraki gönderiye bırakalım. Bu kadar bağlantı dolu bir metin yazmak yorucu oldu haliyle. Zencefilli, kakaolu bir kek tarifi ile virgül konduruverelim,

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
  • Minicik tuz
  • 2,5 yemek kaşığı kakao
  • 1 silme tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1 silme tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı pekmez
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin

Kek yapayım, zencefilli olsun diye başladığım, sonunda bir de pekmez katıverdiğim bir kekti. Bu yüzden şekeri sanki birazcık fazla geldi. Şeker miktarını birazcık azaltabilirsiniz; ama şekerli seviyorsanız sorun yok. Önce yumurtalarla şeker çırpılır, sonra sıvı malzeme, sonra kuru malzeme sırayla, eklenir, karıştırılır. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında güzelce pişirlir, kürdan testi sonrasında yumuşacık kekinizi fırından alınız.

23 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok güzel detaylardı dokundurun ..
çok hoş olmuş tüm analiz sentezleri !
tıpkı Kekin gibi canım :)

Unknown dedi ki...

yine güzel ve akıcı bir anlatım olmuş ..
bide kızdığım başka bir şey var anlatmadan edemedim ..
bazı annelerde kendi yemedikleri sebzelerin yemeklerini yapmıyorlar bu durumda çocukta o lezzeti tanımamış dolayısı ile sevmiyor oluyor...

pelince dedi ki...

Neclacım ne güzel özetlemişsin,hepsini küpe niyetine taktım kulağıma...

kek ise nefis olmuş,yumuşacık duruyor resmen..
ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIMMMM KEKİN NEFİS OLMUŞ.. YAZINDA BANA DA YER VERMENN ÇOOKK MUTLU ETTİ BENİİ DUYGU DOLU ANLAR YAŞADIMM:)) ÇOK MU SULUGÖZÜM BİLMİYORUM AMA MUTLULUK ANLARINDA TUTAMIYORUM.. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM... SİZLER İYİKİ VARSINIZ MANEVİ AÇIDAN GELECEĞİME ÇOK GÜZEL YÖN VERİYRSUNUZ.. SEVGİLERİMLE..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Neclacım ne kadar naziksin, ne kadar düşüncelisin; herkesin yazdıklarına, fikirlerine yer vermişsin, ne güzel bir yazı olmuş:)..Ben kendi adıma çok teşekkür ediyorum.
Aslında çok haklısın; bu konu, üzerinde durulması gereken, fikirler üretilmesi ve fikir alışverişi yapılması gereken bir konu. Bence de devam edelim çözümler üretmeye..
Kek tam benlikmiş; tarçının zencefilin kokusu burnuma geldi sanki:). Ellerine sağlık canım..
Sevgiler:).
aslı

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Neclacığım bu yazı çok güzel bir özet olmuş.Çözümler üretilmeye devam etsin.Çünkü çevremde o kadar çok insan var ki yemek seçen . Kek te çok nefis resimlerde bu hafif gölgeli beyaz fonlu resimlere bayılıyorum.Eline sağlık.Sevgiler.Mine

Unknown dedi ki...

Canım benim kekin harika ellerine sağlık analizlerin enfes kocaman öpüyorum...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harikasın sen ya:))

Aneliz etmişin düşünmüşün yazmışın her kelimesini zevkle okudum:))

Ellerine sağlık neclacığm
Kekler nefis...

Hatice dedi ki...

Neclacığım yazını keyifle okudum:)) Sevgili Aslı'nın dediği gibi çok naziksin, hepimize yer vermişsin, teşekkür ederim ben de:)
çok güzel konulara değiniyorsun.

kek harika görünüyor, ellerine sağlık canım...
sevgiler...

aleyna dedi ki...

ARKADAŞIM KEKİN MUHTEŞEM.ELLERİNE SAĞLIK.İSTİYORSAN GEL BU SÖYLEDİKLERİNİ BİZİM EVDE DENE.OĞLUM İNAT AMA NASIL İNAT.SEBZE HİÇ YEMEZ.SADECE HAVUCU ÇİĞ OLARAK.MERCİMEK ÇORBASININ İÇİNE NE BULURSAM KOYUYORUM.BAKLAGİL HİÇ YEMİYOR.NELER NELER YAPTIM ANLATAMAM.BANADA BİR AKIL DE BACIM

Unknown dedi ki...

Öncelikle ele aldiginiz konuya yorum atmayi kacirdigim icin üzüntülerimi bildirmek isterim... Bu öyle bir konu ki, 10 aileden en az 7-8´inde bu problem yasaniyor... Ama cocuklarimizi neye alistiriyorsak veya alistiramiyorsak hep biz Anne-Babalar yapiyor... Bu yüzden bu konu öyle uzuyor ki.... Belki bir gün tekrar ele alip, söyle uzun, uzun.... Neyse cok uzattim, ama kekinizin kokusunun buralara kadar geldigini de yazmadan edemeyecegim... Ellerinize saglik... Sevgilerimle,

Disalce dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş...

söyleyenlerin ağzına yazanın ellerine sağlık...

kekte daha nefis valla...ellerine sağlık canım...

Zehra Gürgen dedi ki...

Bayıldım :)

Ah Neclacım bilirsin ne derler? bir deli bir taş atmış kuyuya bin akıllı çıkaramamış ?
Böyle de bir yapım var kitleleri yalan yanlış arkamdan sürüklüyorum.
he heeeee

anladın sen onuuuu

kek süper bu arada

meltemmutfakta dedi ki...

Okumaya doayamdığım bu anlatım ve linkmi paylaştığın için teşekkürler:)
Tarifse süper...
eee daha ne olsun?
sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım muhteşemsin:))sen başkasın:)))Bugün iki yerde adımın çıkması:))yaa bakma cesaretle her yere girer çıkarım ama böyle adım çıkıncada çok utanırım:)))
canım her birimize ayrı ayrı verdiğin değer ,senin kalbinin güzelliğini gösterir:)gönlü güzelim:)dokunduğun her şey gibi kek de muhteşem gözüküyor ellerine sağlık içinde pekmez olması hoşuma gitti doğrusu pekmezleri bu yıl bitiremedik :)bu tarif uygun oldu.
Neclacım klavyene,ellerine ,gönlüne sağlık canım çok teşekkür ederim:))kocaman öpüyorum seni kuzuları canım..

Unknown dedi ki...

Neclacım süper bir post olmuş derleme gibi yazdıklarının ve yorumların özeti keyifle okudum
kek de unutulmadı ellerine sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Peki ben birşey sorucağım.Şimdi baskı uygulamadım demiş arkadaşların bazılaır haklılarda amma velakin benim annem zamanında öyle bir hiyerarşi kurmuş ki herşeyi yemiiz istisnasız!
Beni bir tek kereviz noktasında ikna edememiş hatta abartmıyorum tam 1 gün aç bile bıraktı:) genede yemedim o kadar çok acıktım ki dolabın kapağında yakaladı ama baktı yemiyorum oda pes etti.Kereviz dışında herbirini bayılarak yemesemde yani bazılarını daha çok sevsemde herşeyi yerim.Bunu sağlamak nasıl mümkündür?Yani şimdi bakıyorum da çevremde seçme meselesi çok sık.
***
Bu arada yazı gene çok tatlı olmuş herkeste de ne değişik haller varmış:)
***
Zencefili kekte çok gördüm son zamanlar bende denemek istiyorum.Afiyet olsun,ellerine sağlık.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
öncelikle giris yazini cok begendim, bu konuda benim de cok yazacaklarim var, ama sadece sunu diyorum: Karnibahar gibi güzel bir nimet yenmez mi ama hic?

Bugün bende karnibaharli bir lezzet yayinlamistim ve sanirim bizler yemek bloglari olarak belki konu olarak böyle sebze ve meyvelere daha cok agirlik vermemiz gerekiyor!

Kekin ayrica cok besleyici, zencefil varmis icinde, kim bilir nasil da güzel bir aroma katmistir kekine, ellerine saglik diyorum.

Sevgilerimle

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş. Tespitler çok iyi. Tebrik ederim...

pelince dedi ki...

Neclacım çocuklara geçmiş olsun demeyi unuttum.. dişler ve ağız o kadar önemli ki,benim çocuklarında dişleri çok ayrık.. bizimde ileride tel takılması gerekecek gibi..
Canları acımadan hallolsun inşallah...

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

Adsız dedi ki...

tarif çok güzel bende zencefilli bir tarif arıyordum isabet oldu..hemen şimdi denemeye gidiyorum ...ellerinize sağlık..sevgiler..www.misgibitatlar.tk

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

sen ne tatlı bir hatunsun:)bayılıyorum senin tarzına.keyifle okudum inan:)
kek nefisss ellerine sağlık şekercim
öpüyorum en kocamanından

ipek dedi ki...

Ben de şu zencefili yemeklerime bir sokanilsem ne kadar güzel olacak :))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin