13 Şubat 2010 Cumartesi

Asık Yüzlere Çikolatalı Sufle


Yok yok benim kutlamaya hiç niyetim yok bu günü. Konuşsam satırlardan akan huysuzluk içinizi sıkar. Ne gerek var, hem kime ne? Kime ne huysuzsam? Kime ne iş güç arasına sokuşturulmak istenen günler kızdırıyorsa beni? Kime ne yani her yerin kırmızı olmasına, pembe kalplere sinir oluyorsam? Kime ne asık suratımı yumuşatmak için Şeker Portakalı okuyorsam? Kendi eften püften sebeplerimle sizleri yormaya hakkım yok şekerim.
Ama kutlamak isteyenler için çikolata kokulu saatleri tatlandıracak bir tarifim var. Hem de Aşk Kokan Tarifler konulu Yaman Etkinliği'ne gönderiyorum.

Malzemeler:
  • 100 gr bitter çikolata
  • 70 gr tereyağ
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 4 adet yumurta
  • Yarım paket şekerli vanilin
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
Hazırlama:

Yumurtaların aklarını ve sarılarını dikkatlice ayırın. Yumurta aklarına bir fiske tuz ekleyip kar yapın, bir kenarda sırasını beklesin. Tereyağının bir kısmı ile sufle kaplarını yağlayın, pudra şekeri serpin, onlar da sırasını beklesin.
Kalan tereyağını eritin ve unu kavurun. Sıcak sütü yavaş yavaş ve sürekli karıştırarak ekleyin. Bu şekilde opaklanmaz, sütün hepsini verince tozşekeri de katıp, kısık ateşte bir dakika daha karıştırarak pişirin.
Çikolatayı rendeleyin ve soğurken kabuk bağlamasın diye ara ara karıştırdığınız kremaya ekleyip yedirin. Yumurta sarılarını da teker teker karışıma yedirin, şekerli vanilini katın.
Çikolatalı kremayı çırpılmış yumurta aklarına yavaşça katın. Bu işlem sırasında sakın çırpmayın, tahta bir spatül ile sadece alt üst edin. Aksi halde sufleniz kabarmaz.
Karışımı yağlanmış kalıplara boşaltın ve fırın tepsisine yerleştirin. Önce 200 derece fırında on dakika pişirin. Sonra ısıyı 160 dereceye düşürüp 15 dakika daha pişirin. Pişerken fırının kapağını kesinlikle açmayın, sufleler söner.
Fırından çıkardıktan sonra üzerine pudra şekeri serpip, yanında krema ile hemen servis yapın. Görüldüğü üzere fırından çıkar çıkmaz sönüyor bu nazlı güzeller.

24 yorum:

aleyna dedi ki...

o arkadaşım bayağı sinir yapmışsın.bende sevgililer gününe inanmıyorum.zaten adı sevgi günü olmuşki sevgilisi olmayanda hediye furyasına katılsın.bence tamamen ekonomik bir hadaise.sufle için ellerine sağlık diyorum.

Unknown dedi ki...

Neclacığım son derece cazibeli bir sufle olmuş ellerine sağlık.Darısı başıma çok öpüyorum...

Zehra Gürgen dedi ki...

Necla'cım kalp kalbe karşıymış canım. Bende sufle yaptım koydum sende..ben seninkinden bir kaşık aldım hiç boşa çekme sufleyi kendine doğru :)

ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

sufleyi hiç denemedim
ama çok hoş olmuş sizin sufle...
elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik,,, Bayilirim sufleye ve hakikaten beni cok mutlu eder, onu kasik kasik yemek.... Sevgilerimle.

made in funda dedi ki...

aynen canım..ben de sinir oluyorum...amaaaa sfle tek kelime ile muhteşem olmuş.ellerine sağlık....

Mujdemi Isterim dedi ki...

Neclacigim,

Ellerine saglik, cok guzel olmus. Ben de yapilacaklar listeme ekledim.

Sevgi dolu gunler diliyorum.

Unknown dedi ki...

Neclacım canım benim boşver isteyen öyle isteyen böyle kutlasın biz de hergün kutlayalım kime ne ki :)
Sufle süper çok öptüm seni Ankaralım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sinirmi yapmış narinciğim :)))
yapma canım yapma..
sevgi her haliyle güzel.. varsın pembe - kırmızı- her ne renkse kutlasınlar.
zaten sen can katmışsın lezzetinle.
ellerine sağlık narinciğim..
bende bişeyler yapsam iyi olacak !!
:))) sevgiler- güzelllikler diliyorum.

Behiye Sönmez dedi ki...

merhaba:)mmm suflenizi sıcacık kaşık kaşık yemeli,çok güzel gözüküyor..

beste dedi ki...

sevgiyi kutlamaya bir diyecegimiz yok zaten insanlar o kadar sevgisiz ki ama ticarilestirmeye, alisvere dokmeye diyecegimiz cok:) eline saglik narince, bak iste mis gibi sevgililer gunu hediyesi:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Neclam yüreğine sağlık ellerine emeğine sağlık canım...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Birde babaannenizin bugünü size demesi var ki görmelisiniz:)
Benim böyle özle gün halim yok açıkçası tarihiyle bile işim yok ama babaanem gençlere taş çıakrtır haldeydi blogtada hemen yazdım:)
Anlıyorum sizi,boşverin!
:)
Çikolatalı sufleninde zamanı yok her daim nefis:)
ellerinize sağlık.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
sufle yapmak basli basina bir zorlu deneyim galiba, ben hic denemedim simdiye kadar ama insan bir baslayinca sonuda geliyor galiba. Seninkiler cok güzel duruyorlar, sönmeden kasiklayacaksin,ellerine saglik canimcim.

Sevgilerimle

Esma Ercengiz dedi ki...

Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Fotoğraflar çok güzel, yazılarınız samimi...
Sufleye de bayılırım. Ellerinize sağlık.
Sevgiler..

tub@ dedi ki...

canımcım ellerine sağlık :)

yeşim dedi ki...

neclacım nefis bir görüntü....ellerine sağlık....güzel bir hafta diliyorum.çok öptüm sevgiler....

pelince dedi ki...

Neclacım bende tam tersi bayılırım böyle günleri kutlamaya...hediye alınmasın ama şöyle özel bir şeyler beklerim mutlaka.. zaten eşimi görmüyorum doğru dürüst :)
bu sabahata yurt dışına gitti,bir hafta yok,karalar bağladığım için bu sufleyi hemencecik alıyorum...
ellerine sağlık...

İnci Yemek dedi ki...

Neclacım çok geç kaldım bağışla canım:))sufle nefis görünüyor ellerine sağlık canım gerisini boş ver :)))bir tek günle bile olsa
sevmek nasıl bir duygu bunu bilmeyenler öğrenmiş ve yaşamış oluyorlar iyi tarafı budur:))
bizim gibi sevgi dolu insanlara hiç bir şey ifade etmiyor aslında
ticari eşya ne varsa piyasada, bana göre uygunu varsa hemen alıyorum bu furyada başka bir şey değil:)))kocaman öpüyorum canım..

Damak Tadı dedi ki...

Bu sufle tam bana göre bugün..))Ellerine sağlık pk nefis görünüyor canım..Sevginin en güzel göstergesi bence..)Öpüyorum kocamanından..



En güzel sevgiler seninle olsun..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Neclacım al benden de o kadar...Asık suratlıyım ben de şu günlerde, astırdılar suratımı:))..Olsun suflemi yer keyfime bakarım ben de:)))..
Ellerine sağlık canım;).
Sevgiler...
aslı

meltemmutfakta dedi ki...

Neclacım ellerine sağık harika görünüyor çok severim çikolatalı sufleyi:)
Bendede ne zamandır yayımlanmayı bekleyenler arasında çikolatalı Sufle:)
Bakalım daha ne kadar bekleyecek?
sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir goruntu! Ellerine saglik canim.

NiLaY dedi ki...

super gorunuyor gercekten, istah acici :)) ellerinize saglik

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin