28 Nisan 2016 Perşembe

Tek Lokmalık Dereotlu Poğaça



Dönem dönem bazı tarifler bloglar arasında yapmayanı dovuyorlarmis gibi popüler oluyor. Birbirlerine üç aşağı beş yukarı benzer tarifler ortalıkta uçuşuyor. En son magnolia puding ve trileçede olmuştu. Ben fotoğraflarını beğendiğim ve okuma arkadaşlığı da ettiğim sevgili Canan'dan Instagram'da görüp isteye isteye reçetesini almış, fırınımla zun süren süren küskünlugumū bitirmiştim ki bir dereotlu poğaça furyası koptu. Bu güzelim reçete arada kaynamasın diyerek bloga eklemeyi erteledim durdum ben de. Yapın beğeneceksiniz çayınızın yanında.

Hem ben seviyorum arada böyle çaylı, dantelli hanım hanımcık fotoğraf çekmeyi ☺.


Malzemeler

2 Yumurta (1 yumurtanın sarısını ayırın)
150 Gr Tereyağ
1 Çay  Bardağı Zeytinyağ
1 Çay Bardağı Yoğurt
1 Tatlı Kaşığı Sirke
1 Tatlı Kaşığı Şeker
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Avuç Dereotu
100 Gr Beyaz Peynir
1 Adet Kabartma Tozu
5 Su Bardağı Un

Yapılışı
Yumurta ve oda sıcaklığındaki tereyağını çırpın ve krema kıvamına getirin. İçine sıvı yağ,sirke ve yoğurdu ekleyin. Unu kabartma tozu ile birlikte eleyip bu sıvı karışımın üstüne kontrollü olarak ekleyin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak. İnce ince kıydığınız dereotunu da hamura katıp biraz daha yoğurun. Hamurdan cevizden daha küçük parçalar alın içine peynir koyup kapatın. Kıyır kıyır olacağı için tek lokmalık poğaçalar yapmaya özen gösterin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. Minik poğaçaların üstüne yumurta sürün 175 önceden ısıtılmış fırında altı üstü kızarıncaya kadar pişirin.
NOT: Çok çabuk pişiyor ve sıcakken enfes oluyorlar. Bu yüzden hazırladığınız tepsiyi misafirleriniz geldiğinde bile fırına sürebilirsiniz.

Afiyet olsun Tarifin aslı burada

1 yorum:

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Sevsinler senin dantel örtünü :) Hanım hanımcık fotoğrafın da dere otlu poğaçan da pek şık... Ellerine sağlık canım, sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin