17 Temmuz 2009 Cuma

Karamel Soslu, Vişneli Parfe


Böyle olur blogcunun vedası. Veda dediysem, öyle temelli değil, dinlenecek kadar. Dinlencemiz ne kadar sürer bilmiyorum. Toparlanma telaşesi arasında aceleye gelmiş olsa da yeni gönderim, çokça fotoğrafla süslemiş bulunuyorum. Bulur da bağlanabilirsem; kablosuz ağlarla sizlere göz atmaya çalışacağım. Kendinize iyi bakın değerli blog komşularım. Görüşmek üzere, sağlıcakla kalın.



Söz verdiğim gibi parfe geliyor yine, hemi de vişneli, bir katı da kahveli. Bolca çıktığından bir baton kalıpta yaptım, bir de yuvarlak kalıpta. Hatta burada görüntülenmeyen küçük bir kase içinde de alta sade döşeyip, üst kata vişneli bir kat daha çıktım. Vişneleri azıcık pişiriyorsun ya tarifte, o zaman biraz suyu çıkıyor, canlı, kırmızı mı kırmızı. İşte bu suyu ister sos niyetine kullanın, ister sade harca katıp, pembe bir parfe elde edin. Tarif benden, dilediğiniz şekle sokmak, hatta dilediğiniz meyveyle çeşitlendirmek sizden.




Malzemesi:
3 adet yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
200ml krema
Bir silme yemek kaşığı nescafe
İçi İçin:
500 gr vişne
1/2 çay bardağı tozşeker
Taban İçin:
1 küçük paket kare bisküvi (üzerinde piknik bisküvi yazar)

Karamel Sos İçin:
toz şeker
su
Hazırlama:
Temel olarak limonlu parfe ile aynı. Yumurtaların aklarını sarılarından ayırın. Sarılarını toz şeker ile karıştırıp, mikserle çırpın, kremayı ekleyip yeniden çırpın. Akları çırparak kar haline getirin. Krem şantiyi soğuk süt ile çırpın. Serleşmesi için buzdolabında on dakika bekletin. Çırpılmış kremalı yumurta sarısı, kar haline getirilmiş yumurta akı, bir de krem şantiyi karıştırın.



Karışımı ikiye bölün, yarısını buzdolabına koyun. Kalan yarısına nescafeyi katıp karıştırın ve kenarları yüksek, uzun bir kalıba dökün. Buzluğa koyup biraz sertleşene kadar bekletin.Bu arada çekirdekleri çıkarılmış vişneleri tozşekerle birlikte ksık ateşte iki dakika pişirin. Soğuduktan sonra, buzluktan çıkarıp üzerini biraz çukurlaştırdığınız parfenin üzerine vişneleri yayın. Sade parfeyi üzerine ikinci bir kat olarak yayın. En üste kalıbın üzerini tamamen kaplayacak şekilde sütle ıslattığınız bisküvileri bir kat dizin. Üzerini folyo veya strech filmle kapatıp dondurucuda beş altı saat bekletin.Yapılışını daha önce anlattığım karamel sos ile birlikte servis yapabilirsiniz.
Bu tarif de Kırmızı Meyveler Etkinliği için Tuğba Hanım'a gidiyor.


16 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika olmuş parfen iyi tatiller dilerim.
Kocaman öpüyorum...

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerine sağlık canım benim.
nereye gidiyorsun bakalım? umarım güzel bir tatile gidiyorsundur. keyfini çıkar ve güzel anılar yaşa.
sevgiler

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor resim de çok net sevgilerimle iyi dinlenmeler sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelimeyle şahane görünüyor tatlım..Karamel sosuna vuruldum adeta..Afiyetler olsun sizlere..


Şimdiden iyi yolculuklar ve tatiller diliyorum..Kocaman sevgiler..

Tijen dedi ki...

İyi tatilleeeer!

meltemmutfakta dedi ki...

Birden vedayı gördüğümde çok şaşırdım.Yazının devamını okuyunca Tatil vakti diye mutlu oldum.
İyi tatiller Necla'cım.
Parfe görüntülerini çok beğendim.Eminim tadıda harikadır.
sevgiyle kal,
http://www.meltemmutfakta.com

Pembe Tatlar dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK...
NEFİS GÖZÜKÜYOR :))
MUTLU TATİLLER:)))
AMA EN KISA ZAMANDA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE:)

Zehra Gürgen dedi ki...

Neclacım bu harika birşey!
Bayıldım, görüntü zaten süper olmuş..gider ayak tam onikiden vurdun beni ..
ellerine sağlık canım.vee iyi tatiller :)

e.esma.albayrak dedi ki...

fotoğraflara ince ince bakmaktan alıkoyamadım kendimi nekadar güzel gözüküyor soğuk soğuk ımmm...
ellerinize sağlıkk..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çokk çok keyifli, çokda yenilesi bir tarif olmuş sevgili narince..
afiyetler olsun.
iyitatiller sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

O ilk fotoğraf harika görünüyor çok çok güzel!
fotoğraf içinde ve özellikle de bu güle parfe içinde ellerinize sağlık.

Mukaddes Sezer dedi ki...

iyi tatiller :)

Ümit ederiz ki bu mübarek gece, zor günler geçirdigimiz; fakat gelecek adina umutla dolu oldugumuz su dönemlerde yeniden bir uyanisa vesile olur. kandiliniz mübarek olsun..

pelince dedi ki...

Neclacım parfe şahane olmuş,vallahi bu satte ne güzel olurdu.
Taze taze gözlemeler yapıcağını duydum :)) fotoğraflarını bekliyorum mutlaka..Yeşillikler içinde enfes olur eminim...
Güzel bir tatil diliyorum..
Kocaman Sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nerdeyse bir hafadır parfe yapacağım. Malzemeler evde beni bekliyor ben de boş bir zamanı :) Ellerine sağlık canım... İyi tatiller... Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Neclacığım iyi tatiller, gönlünce bir tatil yapıp, dinlenmiş olarak dönmen dileğiyle...
parfe nefis görünüyor, kahve, vişne, karamel daha ne olsun:))
sevgiler...

Habibe dedi ki...

Merhaba. ben mutfakteyze habibe.. Yemek yapmayı çok sevdiğim için bunlaru başkalrıyla da paylaşmak istedim. www.mutfakteyze.com adresinden yemeklerimi paylaşıyorum. Sitemi ziyaret ed yorum da bulunursanız iyi ya da kötü çok sevirim. Sevgilerimle

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin