17 Mart 2015 Salı

Unsuz ve Şekersiz Kurabiye






Unsuz ve şekersiz kurabiye denememin sonucudur fotoğraf. Okumalarınıza ve kahvenize eşlik edecek nefis bir tat elde ettim. Tatlılığını hurma, bal, çikolata  ve agaveden alıyor. İçine kattığım bal ve tahin yulafları yumuşattı. Kurabiye içinde yulaftan beklentim çıtır çıtır olmasıdır. Bu çıtırlığa ulaşmak için neler yapabilirim diye düşünüyordum ki:  kurabiyeleri tadan herkes bu tarifle uğraşmamamı, lezzetinin baş döndürücü olduğunu söyleyince ben de yeni denemelere girişmekten vazgeçtim.

Hazırlaması da bir o kadar kolay aslında. Geniş bir kapta bir su bardağı yulaf ezmesi, bir tatlı kaşığı tarçın, bir çay bardağı kıyılmış bitter kuvertür, yedi sekiz adet ezilmiş hurma, bir çay bardağı da kıyılmış bademi karıştırıyoruz. Daha sonra bir su bardağı tahin, iki yemek kaşığı bal, iki yemek kaşığı agave şurubu ve bir yemek kaşığı demlenmiş granül kahve ekleyip çatalla karıştırıyoruz. Hepsi birbiriyle iyice kaynaşsın ancak öyle birbirini tutan bir hamur çıkmıyor ortaya. Bir dondurma kepçesi ile ya da yemek kaşığı yardımıyla toplar alıp yağlı kağıt serili tepsiye yerleştiriyor önceden ısıtılmış 220 derece fırında güzelce kızarana kadar pişiriyoruz. Çıktığında yumuşak olacak kurabiyeler, bekledikçe biraz sertleşecekler. Hem öyle şekilsiz görünümlerine de takılmayın, bi tadın hele...


5 yorum:

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

bu ara çıkardığım ikinci tarif hurmalı bademli bir tarif daha buldum süper olacak teşekkür ederim öpüyorum

Güloanne mutfakta dedi ki...

Çok gevrek bir kurabiyeye benziyor.Ellerinize sağlık

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım yorumu gönderemedim sanıyorum bir daha deniyorum.Kurabiye çok hoşgörünüyor unsuz ve şekersiz olması çok iyi

karayel dedi ki...

elinize sağlık,sizin elinizden yapılı olanlardan yemek isterdim ustadım.teşekkürler

gunfrfd dedi ki...

Ah ben sizin Ayfer Tunç'larıjnızı yerim:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin