9 Şubat 2015 Pazartesi

Böğürtlenli Crumble



Hızlı ve kolay! Film adı gibi değil mi? Crumble deyince aklıma gelen ilk iki sözcük! Kırmızı meyveli olması onu daha bir albenili yapıyor ya  lezzetti hangi meyve ile yaparsanız yapın hep çok güzel. İlk sıcağı çıktığında sabırsızca  kaşık batırılası şey...  Dondurmayla arkadaşlığı onu daha bir hoş yapıyor. Hamurun ağızda erimesi, tereyağ kokusu, altta kullandığınız meyve ya da meyvelerin burukluğu... Ben mutfaktan anlamam diyenlerin bile zorlanmadan yapabilecekleri, sonra da kasım kasım kasılabilecekleri bir güzeller güzeli...

Daha evvel erik ve vişnelisini anlatmıştım size.  Kullandığım temel crumble hamurum bu. Alta dilediğiniz meyveyi kullanabilirsiniz. Elma, erik, şeftali, kayısı, vişne, böğürtlen... Şeker katmadım böğürtlenlerime, mevsiminde toplanmış yabani böğürtlenlerim dondurucuda duruyordu. Fırın kabına döşeyiverdim, kırıntılı hamurumu serpeledim üzerine. Önceden ısıttığım 180 derece fırının orta katına  yolcu ettim. Üstü güzelce kızarıp, meyvelerin suyu köpürüp yanlardan çıkana kadar. Hepsi bu!


4 yorum:

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok pratik oluyor ,çay yanına hemen hızlıca hazırlanıyor elinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Denenmeli dedirten bir tarif, bayılınan bir anlatım, insanın ağzını sulandıran bir fotoğraf.. Ellerine sağlık Narinim..

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Aysel dedi ki...

Ahhh bir kaşık da ben daldırabil seydim o muhteşem lezzete :) Ellerine sağlık canım. Öpüyorum

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin