3 Nisan 2014 Perşembe

Ekmek Üstü Lezzetler: Crostini, Bruschetta Falan Filan...





Kültür mantarı ile aram yok diye kim bilir kaç kez söylendim burada bilmiyorum. Sen de duymaktan sıkıldın belki. Dağ tepe dolaşıp toplanmış yabani mantarın, en çok da kanlıca mantarının hastasıyım biliyorsun değerli okuyucu. Bu şahane lezzete melki diyen de var, çıntar diyen de. Bizim köyde kavurması makbuldur, üzerine de yumurta kırılır. Bahar yağmurlarının peşine açan güneşlerde çam ağaçlarının diplerinde topluca saklanırlar, çokça bulunmuşsa hani; biraz haşlanıp -bu şekilde varsa zehrinin çıktığı söylenir- birkaç tanesi -zehirlenme korkusuyla sadece birkaç tanesi ama- közde bekletilip zevk içinde yenir, kalanlar incecik kıylır ve dondurucuda saklanır.

Benim mantarlarım dondurucudaki son poşetti. Soğanı bol olacak, az ateşte sararacak bir güzel, birer ikişer yeşil ve kırmızı biber doğrayıp mantarı da verdim, kavurdum kavurmasına ya, niyetim bozuk. Yemek yapmak öğrenmek, yemek yapmak öğrendiklerini harmanlamak demek biraz da. Yok öyle füzyon falan değil derdim. Hani bir ara her yemeğe soya sos, her yemeğe mantar, üzerine de kaşar rendesi dahiyane sayılıyordu memlekette. Yurdum insanı aslına sadık kalıp küçük dokunuşlarla farklılıklar yaratacak kadar rafine olmadığından anlamsız, komik, tıpkı basım hatta absürd tabakları çok görmedik mi?


Evet benim niyetim bozuk ama; öyle büyük bir iddiam yok, hani İtalyanlar crostini ya da bruschetta diyorlar ekmek üstü hazırlanmış atıştırmalıklara. Bizim mantar kavurmasını ekmek üstünde sunayım diyorum. Ekşi maya ekmeğimi dilimleyip, kuru domatesli sarımsaklı zeytinyağı ile yağlıyorum bir yumurta fırçası yardımıyla, tost makinasında kızartıyorum birkaç dakika. Kavrulan mantarın ortasına açtığım göze kırıyorum yumurtayı, tuz, karabiber ve pul biberle tatlandırıp, ekmek dilimlerinin üzerine konduruyorum dikkatlice. Biraz da parmesan peyniri rendeliyorum. Dedim ya iddiam yok! Bizim köyün kanlıca mantarını kızarmış ekmeklerin üstlerinde parmesan peyniri ile tanıştırdım, hepsi bu!

3 yorum:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

Seninle tanismadan ölursem gozum acik giderim valla billa:)

Neslihan dedi ki...

İyi ki iddian yok gülüm. Yoksa ne olurdu halimiz :) El
ine sağlık nefis görünüyor..

Narince dedi ki...

Zeynep elbet bir gün :)

Neslihan, teşekkür ederim can :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin