27 Nisan 2011 Çarşamba

Renkli Biberler İçinde Fesleğenli Domatesli Fırın Pipette




Yarışmanın son haftasındaki (aynı zamanda elendiğim) tarifim çok kısa sürede hazırlayabileceğiniz bir yemek. Sürece çocukları da dahil ederek eğlencenin dozajını arttırabileceğiniz, renkleriyle sofranızı, lezzetiyle damaklarınızı şenlendirecek bir makarna tarifi. Ellerinize sinmiş fesleğen kokusu da cabası...

Malzemeler:

8 adet renkli dolmalık biber
2 su bardağı pipette (bukle) makarna
1/2 çay bardağı zeytinyağı
10-12 adet cherry domates
2 dal taze fesleğen
4-5 diş sarımsak
2 yemek kaşığı tepeleme çam fıstığı
100 gr eski kaşar
Tuz, beyaz biber


Hazırlama:

Makarnayı zeytinyağı ve tuz ilavesiyle kaynar suda sekiz dakika haşlayın. ( Makarna diri kalacak, tam pişmeyecek.)

Fırını 220 dereceye ayarlayın.

Siz bu arada dolmalık biberlerin ağzını keskin bir bıçak yardımıyla dikkatlice açın.

Biberlerin içlerindeki beyaz kısımları ve tohumlarını temizleyip, yıkayın.

Fırın kabınıza dik duracak ve ağız kısımları yukarı bakacak şekilde yerleştirin.

Eğer dik durmayan biber varsa, alttan delmeden keserek düzeltin.

Haşlanan makarnaların suyunu süzün.

İrice doğradığınız sarımsak, fesleğen ve çam fıstıklarını, dörde böldüğünüz domatesleri, zeytinyağını, tuz ve beyaz karabiberini, rendelenmiş eski kaşarı katıp malzemeleri birbiriyle kaynaştırın.

Hazırladığınız karışımı biberlerin içine pay edin, çıkardığınız kapakları üzerlerine kapatın.

Biberlerin üst ve yan taraflarına fırça yardımıyla zeytinyağı sürün, sıcak fırına verin.

Biberlerin yüzeyleri buruşup baloncuklar çıkarana kadar yaklaşık on dakika pişirin, fırından çıkarın.

Sıcak sıcak servis yapın, afiyetle...


17 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle çok beğenmiştim bence eğlencesi yerinde bir makarna tarifiydi. Ellerine sağlık:)

mutfagabuyrun dedi ki...

rengine bakmaya doyamadım canım.bence harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

Saglıklımutfak dedi ki...

Maksat eğlence olsun. Lezzet süper Ellerine sağlık canım

Mimosa Café dedi ki...

eline sağlık Nejlacım. enteresan bir tarif olmuştu bence. c.tesi günkü etkinliğe gelebiliyor musun?

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok hos bir sunum, enfess görünüyor :) ellerine saglik canim..

yemekbiraşk dedi ki...

benden tam puan:) çok şık olmuşlar eline sağlık:)
sevgilerimle..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bu işin sonu yok birdaha anladım hanımların elinden hiç birşey kaçmıyor ürettikçe üretiyorlar.bunlar harika bayıldım ellerine sağlık
sevgiler

umutluhayat dedi ki...

nefis bir tablo.ellerine sağlık canım.

Nilgün dedi ki...

Değişik ve güzel bir tarif, tadına bakabilmek için denemek isterim. Ellerinize sağlık...

Selen dedi ki...

harika bir tarif bu Necla! bayildim!
Ben buna biraz da ufalanmis beyaz peynir kattim mi bizim cocuklar bayilir. Klasik dolmaya ve makarnaya super bir alternatif. Cok yaratici. Yarismayi da bosver, kimsenin onayina ihtiyacin yok, zaten cok basarili bir blog bu.

Serap dedi ki...

Sunum harika olmuş, nefiss görünüyor. Ben de fesleğini çok seviyorum ve bu nedenle evde kendim yetiştiriyorum. Bulgur pilavına da çok yakışıyor. Daha önce denemediyseniz tavsiye ederim. Ellerinize sağlık.

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerine sağlık canım renkler harika içim açıldı:)))sevgiler

Özge S. dedi ki...

sunumu da neşesi de maksadı da bol bir tarifti bu, beğenmiştim... sebze yedirtmek için birebir! ellerinize sağlık!

Minişin annesi dedi ki...

Sofrayı renklendireceği konusunda hemfikirim harika görünüyor ellerinize sağlık.

dokuzuncubulut dedi ki...

Sırf bu güzel sunumu için bile denemeye değer bir tarif olmuş.
Harikasın Necla'cığım, ellerine sağlık olsun.

ahter demir dedi ki...

çok havalı bir görüntüsü var..denemek gerek:)

www.neyesem.wordpress.com dedi ki...

Merhabalar...
Sunumunuz çok şık olmuş. Sırf bu sunum için bile denenebilir.

Ellerinize Sağlık.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin