4 Nisan 2016 Pazartesi

Limonlu Kurabiye



Uzun zamandır bu kadar hızlı tarif eklememistim. Dün pisirdim, bugün fotoğrafladım ve yazıyorum.
...

Dün böyle başlayıp yarim bıraktım yine. En iyisi sevgili okuyucu, mazeretlerimi sıralamadan bu basit, bu limonlu, bu  leziz kurabiyelerimin tarifini yazayim sadece. Bir sonraki posta allah kerim diyerek.

Malzemeler:

110gr tereyag
1/2 su bardağı nişasta (buğday ya da mısır farketmez)
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
2 limonun kabuğu rendesi
1 paket şekerli vanilin
1paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Hazırlama :

Oda ısısında tereyagina önce pudra şekeri eklenerek iyice yedirilir.  Sonra sırasıyla nisasta, yumurta, limon kabuğu,  vanilin. En son da kabartma tozu ile birlikte kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un eklenir. Yogurulan hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar alınarak avuç içi ile yuvarlanir. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pisirilir. Pembelesmeden, küdan testini geçince alınır. 

Biraz sıcağı çıkınca bolca pudra şekerine bulanır.  Ben kurabiyenin şeker oranını az tuttum. Bir de pudra şekerine bulandigi için. Bana sorarsanız gayet iyi oldu. Siz dilerseniz arttirabilirsiniz.

Afiyet olsun. 



1 yorum:

ebru dedi ki...

Canım benim mis gibi limon aramalı bir kurabiye olmuş. Ellerine sağlık

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin