23 Eylül 2009 Çarşamba

Evde Likör Yapalım


Ev yapımı ünvanını sonuna kadar hakeden likörlerin yapılışını anlatmaya geçmeden önce biraz matematikle haşır neşir olacağız. Alkolmetresi olmayan ya da benim gibi daha bir önceki akşam elinde tutup da çocukların eline geçmesin diye evin hangi köşesine sokuşturduğunu hatırlayamayanlar için likörün alkol ve meyve aroması dengesini nasıl sağlayacağımızı öğrenmek için gerekli matematik. Ev yapımı ünvanını sonuna kadar hakediyor dedik; çünkü yapay esanslar kullanmadan evde taze meyvelerle elde edeceğimiz konsantre meyve suyu kullanacağız.

Likör yapımında 96 derece tarımsal kökenli içilebilir gıda alkolü kullanacağız. Sakın ha gidip eczaneden saf alkol almayın. Yapmak istediğiniz likör kaç derece ise bunu öğrenelim öncelikle. Portakal likörü 40 derece alkol ihtiva ederken, çilek, vişne ve nane likörleri 20 derece alkol ihtiva ederler. Bugün çilek ve vişne likörü yapacağımıza göre :

96:20= 4,8

çıkar. Bu demektir ki 1 litre saf alkol, 3,8lt. de su ve meyve aroması kullanacağız. Ancak; 1lt. saf alkol kullanıp yapacağımız likör çok fazla geleceğinden 250 cl. alkol kullanmak istiyoruz. Bu durumda 25cl x 3,8= 95cl. Yani yaklaşık 1 lt sıvı kullanacağız.

1lt sıvı ile 250 cl. saf alkol karıştıracağız ve 20 derece likör elde edeceğiz. Bu yöntem kaba bir hesaplama yöntemidir. Alkolmetreniz varsa saf alkole meyve suyunu azar azar katıyoruz ta ki 20 dereceyi görene kadar.

Bunca işlem işinize gelmediyse ben size sözün kısası tam ölçüleri vereyim:



Vişne Likörü İçin:

  • 1 kg. vişne
  • 1 lt. su
  • 250 cl. saf alkol
  • 1 su bardağı toz şeker

Temizleyip yıkadığınız vişneleri su ile birlikte kaynadıktan sonra beş dakika daha pişirin ve yoğun bir meyve suyu elde edin. Sonra elde ettiğiniz bu güzel renkli, hoş kokulu suyu temiz ve kalın dokumalı bir bezden süzün. Şekeri katıp, karıştırarak içinde tamamen erimesini sağlayın. Alkolü de katın, likörü şişelere boşaltın. Kapağı kapalı olarak 21 -24 gün beklettikten sonra içebilirsiniz.





Çilek Likörü İçin:
  • 1 kg. çilek
  • 1 lt. su
  • 250 cl. saf alkol
  • 1 su bardağı toz şeker

Temizleyip yıkadığınız çilekleri su ile birlikte kaynadıktan sonra beş dakika daha pişirin ve yoğun bir meyve suyu elde edin. Sonra elde ettiğiniz suyu temiz ve kalın dokumalı bir bezden süzün. Şekeri katıp, karıştırarak içinde tamamen erimesini sağlayın. Alkolü de katın, likörü şişelere boşaltın. Kapağı kapalı olarak 21 -24 gün beklettikten sonra içebilirsiniz.




19 yorum:

Tijen dedi ki...

Bodrum'daki Yunuslar Fırını'nı mı diyorsun? O olmalı çünkü Bodrum'da ondan daha popüler bir fırın yoktur. Her gidişinde yeni bir şeyler görürsün. Tesadüfe bak ki daha iki gün önce BodruM'a giden bir arkadaşıma önerdim!

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Geçmiş bayramınız kutlu olsun .ah canım benim bu ne yav matematik işlemimi yapıyoruz. likörmü aklım karıştı.:)
sevgiler

balböcükleri dedi ki...

liköre bende bayılıyorum ama beceremiyorum şu mereti

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
ellerine sağlık canım benim. hiç denememiştim ama ilerde deneyip seninle karşılıklı içeceğim :)
sevgiler

Tijen dedi ki...

Mehmet Yaşin'in o programını izlemedim ama orasıdır kesin. Bodrum'da başka öyle yer yok çünkü!

meltemmutfakta dedi ki...

Neclacım daha önce Likör yapmamış ama yapmak isteyenler için ayrıntılı harika bir tarif ellerine emeğine sağlık.Eminim çokta lezzetlidir.
Size afiyet bal şeker olsun...
Svgilerimle,
http://www.meltemmutfakta.com

sevimlimutfak dedi ki...

Evde hiç denemedim. Mutlaka denemeyi düşünüyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık daha önce Yosunbuka arkadaşımızda yapmıştı eminim nefistir.Öpüyorum....

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tamamen ev yapımı olmasını çok sevdim. Ben de denemek isterim mutlaka. Kullanacağımız bu alkolü nereden alabiliriz?
Detaylı bilgilendirmelerin ve bu güzel tarif için çok teşekkürler:).
Sevgiler...
aslı

made in funda dedi ki...

GEÇMİŞ BAYRAMIN MÜBAREK OLSUN CANIM.MAŞALLAH CANIM MATEMATİĞİN SÜPER.ELLERİNE SAĞLIK..

Zehra Gürgen dedi ki...

Seni seni...aklı fikri likörlerde olan bu kadına yapılır mı?
İçim gitti Necla, kesinlikle süper bir tarif.ancak şu saf alkolü nereden alıyoruz onuda bir söylesen?

ipek dedi ki...

Valla tarif süper olmuş, hemen not ettim kenara. Geçmiş bayramın kutlu olsun canım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Hiç denemedim ama görüntüyer bayıldım...
Ellerine sağlık canım geçmiş bayramın kutlu olsun...

pelince dedi ki...

Şükür kavuştuk ,yorum yazamama delirtmişti beni ;)
Neclacım bu liköri işi şahane,nefis gözüküyor rengi..

ellerine sağlık...

güzel bir hafta sonu diliyorum..

TaM1PecH dedi ki...

Merhabalar;Etil alkol arayanlar lütfen eczanelerdeki pahallı ve acı etil alkolü kullanmayın çok riskli ve acı tadı var (tecrübeyle sabittir).

Şeker Kamışından Üretilen Yüzde Yüz Doğal tatlı alkol mevcuttur. İngiliz malı.. Safiyeti : %96,6 (Alkolmetrede mevcuttur)

İrtibat : 0507 745 95 61

Unknown dedi ki...

Nereden bulacAğız peki doğal tatlı alkolü bende uapıcam çilek zamanı

Narince dedi ki...

Onu bulmak biraz zor. Biz o zaman bir tanıdıktan bulmuştuk.Bakın bir üstteki yorumda telefon numarası vermişler bir arayin isterseniz

Adsız dedi ki...

MErhabalar etil alkolle elma likörü deneyen varmı?

nejatkarataban dedi ki...

etil alkol migros mağazalarında satılmaktadır.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin